2022-10-06, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Klart de inte har IQ 70, då hade de inte lyckats fly hit och lyckats utnyttja systemet. Det krävs högre IQ än 70 för att klara det. Och då kommer de givetvis också klara av att lära sig svenska och komma i arbete eller studier på ett år. Många syrier är tex. välutbildade och har redan kommit ut i jobb eller studier och lärt sig svenska. Dessa integrerade syrier bidrar och kommer att bidra till detta land, definitivt.

Nej IQ 70 är snitt så hälften har lägre än så.
Citera
2022-10-06, 13:23
Medlem
Citat:
Alla, både män och kvinnor mellan 16-70 skulle tvingas att stanna och strida eller jobba med sjukvård av krigsskadade etc. Så nej, inget hyckleri. Det råder dessutom allmän värnplikt för både flickor och pojkar, i Sverige.

Exakt så det vore jävligt konstigt om det inte gäller vid krig.
Citera
2022-10-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Krig och kriser visar att feminismen endast klarar sig i ett postmodernt flum samhälle. Vid ekonomisk nedgång, krig och andra kriser så blir det väldigt tydligt. Feminismen attackerar sen bara maktpositioner och har inget intresse att golvläggare ska vara 50% kvinnor. Majoriteten av kvinnorna vill inte leva i en feministisk värld, det är emot kvinnans natur och kommer bara göra dem olyckliga.

Feminism handlar alltså om att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter, som män: politiskt, socialt och ekonomiskt. Så om kvinnor vill bli golvläggare, så ska de ha samma möjlighet som en man att få bli det (om de håller måttet). Vill de inte bli golvläggare, så ska de ha samma rättighet att slippa det som en man har. Det är vad feminism handlar om.

Det handlar inte om att allt ska vara "50/50". Utan om rättigheten att som kvinna få behålla sin lön (och att inte lönen går in på makens konto), arvsrätt för kvinnor rösträtt för kvinnor. Tja: rättigheter att leva som självständiga människor, helt enkelt och inte som boskap som män styr över.

Feminismen ger även möjligheter och rättigheter för män. Tex. ses män som lika självklara föräldrar som kvinnor gör. Vilket gör att män har rättighet och möjlighet att ta ut föräldradagar/ta VAB osv. Vilket givetvis bidrar starkt till att pappan ses som en likvärdig förälder som mamman vid separation och därmed räknas som lika viktig för barnet som mamman gör. På det sättet slipper män bli varannan-helg förälder (som det var för inte allt för länge sedan), utan har större möjlighet att bli varannan vecka-förälder.

Feminismen gagnar både kvinnor, män och barn.

Men det finns även en tok"feminism" som har kidnappat ordet och som drar allt mot ett vansinnigt matriarkat istället för åt jämställdhet. Men detta har alltså egentligen inget med feminism att göra.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-10-06 kl. 13:32.
Citera
2022-10-06, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w.
Nej jag tänker på det jag skriver om. Att Putin och ryssarna han kommer med borde välkomnas och inte motarbetas. Samma värderingar ska gälla för dem som för negrer från Afrika annars är man rasist.
Ja, jag förstår att du inte ser skillnaden mellan att försvara landet mot krigförande makt och mot nån som söker uppehållstillstånd för att plugga svenska ett år.
Senast redigerad av Ipsi 2022-10-06 kl. 13:29.
Citera
2022-10-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, jag förstår att du inte ser skillnaden mellan att försvara landet mot krigförande makt och mot nån som söker uppehållstillstånd för att plugga svenska ett år.

Nu visar du upp dina fördomar mot ryssar, de kan förstås också fly till Sverige och bör välkomnas som negrerna från Afrika. Allt annat är rasism.
Citera
2022-10-06, 13:34
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Feminism handlar alltså om att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter, som män: politiskt, socialt och ekonomiskt. Så om kvinnor vill bli golvläggare, så ska de ha samma möjlighet som en man att få bli det (om de håller måttet). Vill de inte bli golvläggare, så ska de ha samma rättighet att slippa det som en man har. Det är vad feminism handlar om.

Det handlar inte om att allt ska vara "50/50". Utan om rättigheten att som kvinna få behålla sin lön (och att inte lönen går in på makens konto), arvsrätt för kvinnor rösträtt för kvinnor. Tja: rättigheter att leva som självständiga människor, helt enkelt och inte som boskap som män styr över.

Det är inte alls det feminism handlar om i Sverige. Lika möjligheter mellan könen ger inte en lika utfall 50/50. Oops. Detta gör att den feministiska rörelsen försöker styra utvecklingen politiskt genom lagar och regler.
Citera
2022-10-06, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Exakt så det vore jävligt konstigt om det inte gäller vid krig.

Det kommer givetvis gälla vid krig. Alla män och kvinnor mellan 16-70 ska bidra på något sätt. Genom försvar eller genom sjukvård etc.
Citera
2022-10-06, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Det är inte alls det feminism handlar om i Sverige. Lika möjligheter mellan könen ger inte en lika utfall 50/50. Oops. Detta gör att den feministiska rörelsen försöker styra utvecklingen politiskt genom lagar och regler.

Det är inte meningen att det ska vara "50/50". Det är meningen att alla oavsett om man är man eller kvinna, ska ha möjligheten. Men alla kvinnor och alla män vill inte bli golvläggare. Låt de män och kvinnor som vill bli golvläggare och som är lämpade för det, jobba som golvläggare.

Förr hade kvinnor inte ens möjligheten att få bli golvläggare, även om de ville och var lämpade för det. Nu får kvinnor bli golvläggare om de vill det och är lämpade för det. Och det är det feminismen handlar om: samma möjligheter och rättigheter för kvinnor (att tex. få bli golvläggare om de vill och är lämpade för det) som för män. förstår du bättre nu?
Citera
2022-10-06, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nu visar du upp dina fördomar mot ryssar, de kan förstås också fly till Sverige och bör välkomnas som negrerna från Afrika. Allt annat är rasism.
Hur många gånger ska jag behöva säga att de är välkomna på samma villkor som alla andra?

Vill de styra Sverige får de se till att bli svenska medborgare först och sen se till att vinna valet.

Om du tycker det är rasism att försvara sitt land mot ett fientligt maktövertagande så har jag svårt att tro att du blir särskilt populär i ditt nya land heller.
Citera
2022-10-06, 13:42
Medlem
Citat:
Det kommer givetvis gälla vid krig. Alla män och kvinnor mellan 16-70 ska bidra på något sätt. Genom försvar eller genom sjukvård etc.

Nej jag kommer inte försvara landet utan tycker Sverige ska sluta hyckla. Var konsekventa och välkomna alla som tar sig in i landet, oavsett om det är negrer eller ryssar. Alternativt stå upp för att Sverige är svenskarnas land och ska försvaras mot inkräktare.

Oavsett vad ni väljer har jag redan gjort mitt val och kan aldrig tvingas tillbaks till Sverige vid invasion, vare sig den som pågått sedan länge eller en ny från Putin.
Citera
2022-10-06, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Hur många gånger ska jag behöva säga att de är välkomna på samma villkor som alla andra?

Vill de styra Sverige får de se till att bli svenska medborgare först och sen se till att vinna valet.

Om du tycker det är rasism att försvara sitt land mot ett fientligt maktövertagande så har jag svårt att tro att du blir särskilt populär i ditt nya land heller.

Som sagt, lägg ned snacket om att försvara landet då. Välkomna dem alla!

Det landet jag bor i nu har inte dessa värderingar och är därför inga hycklare som svenskarna är.
Citera
2022-10-06, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej IQ 70 är snitt så hälften har lägre än så.

Jag betvivlar starkt att man har hunnit att göra WAIS-testning på samtliga asylsökande etc. Så dessa siffror drar du givetvis ur röven. I annat fall får du länka din källa.

Men nu är vi off topic rejält. För vad har detta med kvinnor i krig och feminism att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in