2022-10-06, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är klart jag vet, det var inte så länge sedan jag drog och debatten kan jag följa även härifrån. Ser inte minst i denna tråd hur gapkärringarna resonerar.

Du verkar ju trivas i ditt nya hemland, har sex med snygga damer med bra värderingar, skriver du. Så varför i hela friden tar du inte och njuter av det, istället för att sitta och gnälla på det land du lämnat?
Citera
2022-10-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoftMagneten
Det är våran plikt som svenska män att skydda Sveriges kvinnor. Oavsätt att dom beter sig genomrutten så är det synd om dom pga att dom blivit lurade och hjärntvättade av "främmande makter"

Wow, här kommer den vite riddaren på sin häst. De har inga plikter, varför skulle då vi ha några? Varför ska vi skydda svartskallehoror som hugger sitt eget folk i ryggen?
Citera
2022-10-06, 12:55
Medlem
Citat:
Sossarna har som sagt var inte stoppat massinvandringen, de ljuger bara och påstår att de gjort det trots att verkligheten redovisas av migrationsverket.

Jo, sossarna har stoppat massinvandringen av asylsökande. Du kan se det svart på vitt i Migrationsverkets statistik. Anhöriginvandringen har sitt ursprung i den oansvariga migrationspolitik av asylärenden som skedde fram till cirka 2015. Och som högerblocket också var en del av med Rienfelt "öppna våra hjärtan" i spetsen. Endast SD är oskyldiga, som sagt. Men sossarna har också visat framfötterna att försöka få det bra här i landet igen.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-10-06 kl. 12:58.
Citera
2022-10-06, 12:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PKsluddret
Jag vill se politiker i lyktstolpar, vad tycker du om det?
Så att vi får anarki? Nä, nån måste bedriva politik tycker jag allt. Blir för mycket kaos annars, tänker jag.
Senast redigerad av Ipsi 2022-10-06 kl. 13:04.
Citera
2022-10-06, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du verkar ju trivas i ditt nya hemland, har sex med snygga damer med bra värderingar, skriver du. Så varför i hela friden tar du inte och njuter av det, istället för att sitta och gnälla på det land du lämnat?

Varför tror du att du har med den saken att göra?
Har du problem med att andra som inte tycker som du yttrar sig?
Gillar olika så länge de tycker lika?

Citat:
Jo, sossarna har stoppat massinvandringen av asylsökande. Du kan se det svart på vitt i Migrationsverkets statistik. Anhöriginvandringen har sitt ursprung i den oansvariga migrationspolitik av asylärenden som skedde fram till cirka 2015. Och som högerblocket också var en del av. Endast SD är oskyldiga, som sagt. Men sossarna har också visat framfötterna att försöka få det bra här i landet igen.

Massinvandringen pågår oavbrutet och det kan du se av migrationsverkets siffror.
Citera
2022-10-06, 13:00
Medlem
Citat:
Du kan sätta upp vilka krav som helst men personer med IQ 70 kommer ändå inte kunna uppfylla kraven.

Jodå, om de vill stanna i detta land, så kommer även de klara av kraven. Lära sig svenska på et år och komma ut i arbete eller studier på ett år är inte svårt om man verkligen vill. Ett år är generöst med tid.
Vill de inte stanna, så kommer de inte klara kraven. Och de som inte vill stanna, ska vi givetvis hjälpa hem med en enkel flygbiljett.
Citera
2022-10-06, 13:01
Avslutad
Citat:
Men Putin borde väl välkomnas in i landet eller hur?
Sedan bör väl förstås också invandrare få politisk makt.
Putin är väl välkommen i landet på samma villkor som alla andra. Vill han ställa upp i valet får han se till att bli svensk medborgare först.
Citera
2022-10-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Hur många har det 2-4 personerna som eventuellt kan bli nya anhöringsinvandrare?

så 8000-1600 då?

dessa 8000-1600 potentiala anhöringinvandrare , hur många har de oxo 2-4 eller räknar vi av 1 för anhöringen som redan fått asyl?

så ingen tidsplan mao?

Hjälper det om vi tittar på beviljade uppehållstillstånd och hur de fördelat sig genom åren....
eller ska vi bara nöja oss med dina känslor?

https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Familjeanknytning.html

Jag har sett siffrorna. Och kan räkna. Logiskt tänkande, du vet.

Men de ungefärliga siffrorna jag nämnde, var något jag hypotetiskt tänkte mig. Hypotesen hade inte med "Känslor" att göra.
Citera
2022-10-06, 13:03
Medlem
Citat:
Jodå, om de vill stanna i detta land, så kommer även de klara av kraven. Lära sig svenska på et år och komma ut i arbete eller studier på ett år är inte svårt om man verkligen vill. Ett år är generöst med tid.
Vill de inte stanna, så kommer de inte klara kraven. Och de som inte vill stanna, ska vi givetvis hjälpa hem med en enkel flygbiljett.

IQ 70 klarar inga krav.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Putin är väl välkommen i landet på samma villkor som alla andra. Vill han ställa upp i valet får han se till att bli svensk medborgare först.

Precis så han och övriga ryssar som han tar med sig borde välkomnas vid gränsen och inte motarbetas. Varför då detta snack om att försvara landet?
Citera
2022-10-06, 13:03
Bannlyst
Verkligen inte. jag hatar svenska kvinnor och skulle aldrig stå upp för dom
Citera
2022-10-06, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
inte?

tänker du på ofentliga upphandlingar eller var det något mer ?

Kallar du skola, äldreomsorg, barnomsorg och sjukvård för "myndighetsutövning"?

Socialtjänst kallar jag för myndighetsutövning.
Citera
2022-10-06, 13:06
Avslutad
Citat:
IQ 70 klarar inga krav.

Precis så han och övriga ryssar som han tar med sig borde välkomnas vid gränsen och inte motarbetas. Varför då detta snack om att försvara landet?
För att vi inte vill styras från Ryssland utan från Sverige av de som vi har valt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in