2022-10-06, 07:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om 32 000 personer kommer till Sverige och får asyl och därefter svenskt medborgarskap, så kommer dessa kanske ha 2-4 personer var som eventuellt kan bli aktuella för anhöriginvandring.

Hur många har det 2-4 personerna som eventuellt kan bli nya anhöringsinvandrare?

Citat:
Om 4000 personer kommer till Sverige och får asyl och därefter svenskt medborgarskap, så kommer dessa kanske också ha 2-4 personer var som eventuellt kan bli aktuella för anhöriginvandring.

så 8000-1600 då?

dessa 8000-1600 potentiala anhöringinvandrare , hur många har de oxo 2-4 eller räknar vi av 1 för anhöringen som redan fått asyl?

Citat:
Räkna sedan med handläggningstider för varje ärende osv. Så inser du att det kommer ta sin tid, men att det kommer minska. Och att första steget givetvis är att vara restriktiv med asyl. Ju färre som får asyl, desto färre anhöriginvandrare.

så ingen tidsplan mao?

Hjälper det om vi tittar på beviljade uppehållstillstånd och hur de fördelat sig genom åren....
eller ska vi bara nöja oss med dina känslor?

https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Familjeanknytning.html
Citera
2022-10-06, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Borde feminister betala pengar till antifeminister som inte gör sitt jobb?

Om du förespråkar att skatt ska vara frivilligt så inte mig emot, go for it!
Citera
2022-10-06, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Du lurar dig själv och du har ett offerkomplex. Buuhuu nån sa art män år djur för 17 år sen. Alla kvinnor haaatar svenska män. Lipiga fitta.

Haha förstår att du behöver intala dig det, gråt lite mer så känns det bättre kanske.
Citera
2022-10-06, 07:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu är det dock så att det inte endast är myndighetsutövning skattemedlen går till.

inte?

tänker du på ofentliga upphandlingar eller var det något mer ?
Citera
2022-10-06, 07:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ja de som flyr nu har ju en verklighet att förhålla sig till. Hjonen i denna tråden flyr ju innan kriget ens kommit till skott och beskyller sedan kvinnor för sin egen feghet och undertryckta masochism.

Qvisling hade säkert också nåt svepskäl till varför han förrådde sitt land.

jo, faller nog in under tveksamma moraliska ställningstagande,

likt andra sådana måste de regleras i lag.
Citera
2022-10-06, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Om du förespråkar att skatt ska vara frivilligt så inte mig emot, go for it!

Jag är för höga skatter.

Gav du samma svar till trådstartaren när han undrade om det är okej att som skattefinansierad soldat få välja vilka medborgare han försvarar?
Citera
2022-10-06, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Är du ledsen för att du får dela makten med kvinnor?

Annars så försvarar man landet dvs den geografiska arean, infrastrukturer och fabriker. Man försvarar inte människor.

Jag ser fram emot alla kvinnor som kommer vara Sveriges frontlinje i skyttegravarna när ryssen kommer.
Citera
2022-10-06, 07:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Haha förstår att du behöver intala dig det, gråt lite mer så känns det bättre kanske.

Det är inte jag som flydde landet för att nån sa nåt dumt om mitt kön.
Citera
2022-10-06, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?
Ni män får väl skaffa er lite mer ryggrad , stolthet, mod., biceps och breda axlar så får ni se att evolutionen till slut alltid segrar.
Så länge ni tittar på när era kvinnor blir gruppvåldtagna och aldrig hämnas eller söker upp gärningsmännen och ställer dom till svars så får ni aldrig kvinnornas fulla respekt.
Citera
2022-10-06, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
jo, faller nog in under tveksamma moraliska ställningstagande,

likt andra sådana måste de regleras i lag.

Bygga en mur runt landet så ingen kan fly kanske, har det möjligen prövats tidigare?

Märkligt också att de som är kritiska till svenskar som flyr i regel också är för att ta emot invandrare som flyr till Sverige, detta om något visar på hyckleri.

Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Jag är för höga skatter.

Gav du samma svar till trådstartaren när han undrade om det är okej att som skattefinansierad soldat få välja vilka medborgare han försvarar?

Jag är för låga eller inga skatter.
Citera
2022-10-06, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skroti.Wantusis
Jag ser fram emot alla kvinnor som kommer vara Sveriges frontlinje i skyttegravarna när ryssen kommer.

Du måste väl först se fram emot att staten kräver allmän värnplikt?

Det är väl de som gjort värnplikt som blir inkallade vid krig?
Citera
2022-10-06, 07:59
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Klart som fan.

Kvinnor och barn prioriteras högst i alla civiliserade samhällen. Oavsett deras åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in