2022-10-05, 09:36
Avslutad
Läste i innehållsförteckning på Bulk Extreme men det är svårt att få något hum om verksamheten i substanserna. Det är samma innehåll som finns i vanlig mat.

I grunden handlar allt också om en dosfråga, alltså mängden du tar i dig. Det står att den ska ge samma effekter som steroider men förstås är det hittepå, eftersom koncentrationen i preparatet är för låg i jämförelse med steroidprodukterna.

Killen på förpackningsbilden har nog tryckt i sig steroider också. Som yz44 noterar så handlar det nog om placeboeffekt om du ska få någon styrkekänsla av det här. Kosttillskott är heller inte nödvändigt om du äter en välbalanserad kost, och ska du inte träna för att vara med i VM i styrkelyft, så behöver du inte äta kosttillskott.

Däremot får du styrka och bra muskler av att träna som du kan ha glädje av i sport och annat där du vill vara stark, snabb eller vad som nu är viktig för dig. Men vill du ha större kropp så du kan jämföra dig med de andra pojkarna på gymmet, så är det antingen att träna mer eller gå vägen via steroider. Alla stora kroppar du ser på gymmet har gått den vägen. Tror dock att de flesta gått vägen via steroider och inte att de är atleter med fina resultat i diskus, stavhopp eller brottning.

Kanske vore det roligare och mer givande att gå med i en brottningsklubb för att bygga din styrka än att bygga din kropp för att gymmets speglar?
Citera
2022-10-05, 09:39
Medlem
Gridiots avatar
Du kommer 95 procce på allsidig kost med jämt intag. Nära på alla kostillägg för träning är onödiga för normis. Vill du få snabba resultat är det stroider du ska på. Vilket också används av flertslet som och säljer dessa kosttilläg. Lögnare är de bär de härleder resultaten till kosttillskott.

Jag tycker att du ska fokusera på funktion istället för estetik. Alltså att orka mer vikt, längre eller fler reps och ditt allmänna mående.
Senast redigerad av Gridiot 2022-10-05 kl. 09:52.
Citera
2022-10-05, 09:42
Medlem
Ajogens avatar
Nä kosttillskott är nog kanske inte helt bluff.
Men det är riktiga mat och intermittent fasta som verkligen stärker dig. Det är fullt möjligt att du kanske får muskler som ser svulligare av dessa kosttillskott, men inget har så god effekt som bra mat.

Lever är den enda superfooden, lägg ned pengarna på lite leverpastej istället. Fitness industrin är lite skev och MLM;ig med mycket folk som är osäkra inom sig och därför krängs en massa sånna varor.

https://www.webmd.com/diet/liver-good-for-you
Citera
2022-10-05, 09:50
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiot
Du kommer 95 procce på allsidig kost med jämt intag. Nära på alla kostillägg för träning är onödiga för normis. Vill du få snabba resultat är det stroider du ska på. Vilket också används av flertslet som och säljer dessa kosttilläg. Lögnare är de bär de härleder resultaten till kosttillskott.

Jag tycker att du ska folusera på funktion istället för estetik. Alltså att orka mer vikt, längre eller fler reps och ditt allmänna mående.

Jag är ju runt 50 så tiden för att bygga en snygg atletisk kropp som imponerar på stranden är över och jag tänker inte riskera min hälsa med att ta steroider.
Däremot så är det ju jävligt roligt för mitt eget ego att se hur armarna växer och att bröstmuskulaturen som höll på att utvecklas till chipstuttar nu är rätt tajta.

Jag tänker mest på att bli starkare. Jag har som mål att ta 110% av min kroppsvikt i bänk och dubbla min vikt i marklyft inom ett år.

Idag tar jag 90% i bänk och kanske 1,5 min kroppsvikt.
Borde inte vara omöjligt om man ligger i som fan?
Citera
2022-10-05, 09:55
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Men det är riktiga mat och intermittent fasta som verkligen stärker dig. Det är fullt möjligt att du kanske får muskler som ser svulligare av dessa kosttillskott, men inget har så god effekt som bra mat.

Lever är den enda superfooden, lägg ned pengarna på lite leverpastej istället. Fitness industrin är lite skev och MLM;ig med mycket folk som är osäkra inom sig och därför krängs en massa sånna varor.

Tack för tipset. Ska garanterat kolla upp det!

Får dock lite dåliga flashbacks när man tänker på hur man avskydde morsans levergryta när man växte upp. ha ha...
Citera
2022-10-05, 09:58
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Tack för tipset. Ska garanterat kolla upp det!

Får dock lite dåliga flashbacks när man tänker på hur man avskydde morsans levergryta när man växte upp. ha ha...

Ja hahaha!

Man får bli lite uppfiningsrik när det gäller att få ned det utan att kväljas. Går att mixa den och blanda in i köttfärs så smakar det inte så mycket om du gör te.x. köttbullar.
Citera
2022-10-05, 11:13
Medlem
FriedrunVonSchlitzs avatar
Vet inte hur det är med utbudet idag av kosttillskot. "På min tid" fanns det något som hette Gainers gold, tror Arnold var inblandad i den produkten.
Men den försvann från marknaden pga av??
Jag gick upp 7 kilo på ett år med detta mirakelmedel och det var inte fett..
Men generellt vad det gäller tillskott så för de flesta räcker en allsidig kost långt, det mesta säljs för att folk vill tro på det.
Det är nog först på proffsnivå där man tränar varje dag och många timmar som det kan behövas.
Citera
2022-10-05, 11:25
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrunVonSchlitz
Vet inte hur det är med utbudet idag av kosttillskot. "På min tid" fanns det något som hette Gainers gold, tror Arnold var inblandad i den produkten.
Men den försvann från marknaden pga av??
Jag gick upp 7 kilo på ett år med detta mirakelmedel och det var inte fett..
Men generellt vad det gäller tillskott så för de flesta räcker en allsidig kost långt, det mesta säljs för att folk vill tro på det.
Det är nog först på proffsnivå där man tränar varje dag och många timmar som det kan behövas.

verkar gå att köpa på amazon

https://www.amazon.com/MusclePharm-Arnold-Schwarzenegger-Weight-Chocolate/product-reviews/B00FA4JNZE?reviewerType=all_reviews
Citera
2022-10-05, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen

Äntligen någon mer som förstått att lever slår alla kemiska preparat med häst(ko)längder.
Citera
2022-10-05, 12:30
Medlem
Bluff. Typ TV Shop. Det finns inga genvägar. Du kunde lagt pengarna på en PT och uppdaterat ditt upplägg. Ger garanterat resultat.
Citera
2022-10-05, 13:46
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Äntligen någon mer som förstått att lever slår alla kemiska preparat med häst(ko)längder.

ja, det enda som kosttillskott har över vanlig mat är att det är väldigt lättsmält och går enkelt ut i kroppen. Eller ett annat sätt att se det på är att spjälkningssytemet klarar bara bryta ned i en viss hastighet och får redan förstegen gjorda på artificiell väg och på sätt för möjlighet att ge mer gainzzzz
Citera
2022-10-05, 18:57
Medlem
Enmansdemos avatar
Är 1000 mg acetyl-L-carinitin per kapsel verkligen högdoserat?

1000 mg ALC utslaget på en del dag är väl inte högdoserat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in