2022-10-04, 00:31
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Du kan ju börja med att bevisa att du själv är svensk, innan du kommer med slentrianmässiga gissningar om andras nationalitet. Jaha, kan du inte det? Hur är vädret i Tel Aviv? (OBS skämt, ok?)

Så vi kan utgå ifrån att vi båda är svenskar, bara att vi råkar ha lite olika åsikt. Vilket är helt normalt i ett demokratiskt land med yttrandefrihet, där alla får tänka och tala fritt. Det är ett sundhetstecken. Bara i fasciststater tycker alla lika, eller skickas till arbetsläger. Är det något du längtar efter?

Hela tråden handlar ju om att ni spånar om oss som inte hatar Ryssland. Då kan du väl tåla att vi spekulerar lite tillbaka utan att du ska få krupp över det?

Ukraina är väl första konflikten sedan vinterkriget som etniska svenskar på privat initiativ rest ner och krigat i? Dessutom skickar Sverige vapen in i en pågående konflikt. Nån får rätta mig om jag har fel, men det har vi väl aldrig gjort tidigare? Plus att vi har samma färger i flaggan. Ukraina är erzats-Finland. Bara att acceptera.
Du är inte svensk
Och du bara fantiserar fritt om det mesta ,
visst får alla tycka fritt i Sverige men ni är en paradox då ni hejar på ett styre vars största ledstjärna är att förhindra fritt tyckande.
Kortslutning i kubik.
Citera
2022-10-04, 01:43
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Du är inte svensk
Och du bara fantiserar fritt om det mesta ,
visst får alla tycka fritt i Sverige men ni är en paradox då ni hejar på ett styre vars största ledstjärna är att förhindra fritt tyckande.
Kortslutning i kubik.

Först säger du att alla får tycka fritt i Sverige. Tack, det var snällt. Men det låter som en tungornas bekännelse. För du vägrar ju uppenbarligen tänka tanken att andra svenskar kan tycka annorlunda än du gör om Ukraina. Istället drar du den ganska halsbrytande slutsatsen att jag måste vara en rysk agent. Och i nästa andetag säger du att JAG fantiserar. Vad var det du sa? "Kortslutning i kubik" va?

Fascism kan inte uppstå utan att befolkningen hoppar på tåget och börjar förtrycka varandra. Skvallrar till storebror om sina grannar osv. Om ryska styret är anti-yttrandefrihet som du säger, så tycker jag det är upp till ryssarna själva att lösa. Deras problem. Inget som vi behöver lägga näsan i blöt över. Precis som med Ukraina.

Det som oroar mig är hur den svenska åsiktskorridoren smalnar av. Det är vi själva som bestämmer om det ska vara högt till tak eller om alla ska tycka samma sak. Du verkar föredra det sistnämnda. Vill du att vi ska bli mer som Ryssland i den bemärkelsen, eller?
Citera
2022-10-04, 02:14
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Först säger du att alla får tycka fritt i Sverige. Tack, det var snällt. Men det låter som en tungornas bekännelse. För du vägrar ju uppenbarligen tänka tanken att andra svenskar kan tycka annorlunda än du gör om Ukraina. Istället drar du den ganska halsbrytande slutsatsen att jag måste vara en rysk agent. Och i nästa andetag säger du att JAG fantiserar. Vad var det du sa? "Kortslutning i kubik" va?

Fascism kan inte uppstå utan att befolkningen hoppar på tåget och börjar förtrycka varandra. Skvallrar till storebror om sina grannar osv. Om ryska styret är anti-yttrandefrihet som du säger, så tycker jag det är upp till ryssarna själva att lösa. Deras problem. Inget som vi behöver lägga näsan i blöt över. Precis som med Ukraina.

Det som oroar mig är hur den svenska åsiktskorridoren smalnar av. Det är vi själva som bestämmer om det ska vara högt till tak eller om alla ska tycka samma sak. Du verkar föredra det sistnämnda. Vill du att vi ska bli mer som Ryssland i den bemärkelsen, eller?

Det blir meningslöst att försöka debattera med dig om du inte ens kan läsa vad jag skriver, jag påstår inte att du är rysk agent, det skulle innebära att du får betalt, jag tror du är så förvirrad att du utgjuter dina dumheter helt pro bono.

Rysslands uppträde har blivit vårt och alla andras problem när de godtyckligt invaderar grannländer, du måste vara konstig, eller " icke-agent" om du inte inser faran.
Citera
2022-10-04, 04:14
Bannlyst
Citat:
Det blir meningslöst att försöka debattera med dig om du inte ens kan läsa vad jag skriver, jag påstår inte att du är rysk agent, det skulle innebära att du får betalt, jag tror du är så förvirrad att du utgjuter dina dumheter helt pro bono.

Rysslands uppträde har blivit vårt och alla andras problem när de godtyckligt invaderar grannländer, du måste vara konstig, eller " icke-agent" om du inte inser faran.
Fast de har inte invaderat Ukraina godtyckligt som du tror. Ukraina har brutit avtal som de själva har skrivit på om att hålla neutralitet mot både NATO och Ryssland.
Citera
2022-10-04, 04:54
Medlem
Rättshaverister och motvallskärringar. Sen får man ju alltid höra det klassiska att "men USA då" för 20+ år sen.
Citera
2022-10-04, 06:15
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sokcrates
Fast de har inte invaderat Ukraina godtyckligt som du tror. Ukraina har brutit avtal som de själva har skrivit på om att hålla neutralitet mot både NATO och Ryssland.
Stämmer! Många många avtal har brutits. Tyvärr är många av dessa avtal hemlighetsstämplade, annars hade jag kunnat länka dom här...
Hur som helst, bryter man mot avtal med ryssland så blir ryssland mot dess vilja tvugna att invadera och nu kanske använda kärnvapen mot sin olydiga lillebror ukraina...
Jag vet att många här kommer hävda att det fanns ett avtal att om ukraina lämnade över sina kärnvapen efter sovjetunionens fall, så lovade ryssland att aldrig attackera ukraina. Men det är falskt och propaganda inklusive hjärntvätt från väst... Go figure lilla svensken och öppna hjärnan lite!
Citera
2022-10-04, 06:16
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:

Har du försökt debattera med mig? Du får ursäkta men det märktes liksom inte. Det enda du har gjort är att flera gånger upprepa ditt påstående om att jag inte skulle vara svensk. Är det det du kallar för debatt eller?

"Argument - Monty Python"
https://youtu.be/ohDB5gbtaEQ?t=81

Citat:

Okej, här är ditt första försök till debatt kan vi säga. Du argumenterar för att det är rationellt att vara anti-Ryssland eftersom de utgör ett påtagligt militärt hot mot oss. Tycker man annorlunda så är man "konstig", eller så är man helt enkelt inte svensk.

Min syn är att Europa och Ryssland sedan murens fall har haft alla förutsättningar att på riktigt bli vänner och allierade och lägga gamla månghundraåriga groll åt sidan. För vi har i mångt och mycket ett gemensamt kulturarv. Och i fråga om handel har vi det som motparten saknar. Dom har energi och vi har tillverkningsindustri. Som hand i handsken. Tyvärr fanns det mäktiga intressen på andra sidan Atlanten som avskydde den tanken. Och de har verkligen lyckats få full jackpot nu.

Vad ryssar och pseudo-ryssar ägnar sig åt i Ukraina borde inte vara vår sak. En fredlig lösning hade varit möjlig om diverse intrigerande västmakter bara haft vett att hålla sina klibbiga tassar borta. Zelensky & Co hade visserligen fått göra avkall på sin våta dröm om NATO-medlemskap. Hemskt tragiskt och tråkigt för dom, buhu. Men man kan inte få allt. Särskilt så om man är ett litet jordbruksland som bor granne med Ryssland. Skulle vara samma sak om man bor granne med tex USA eller Kina. Det är bara så verkligheten ser ut.

Krig med Ryssland blir det inte om vi inte själva provocerar fram det. Nu vet jag ju inte vad du tror om saken, men NATO-kramare brukar ju allmänt anse att Ryssland är erbarmligt svagt militärt och dessutom att 99% av deras kärnvapenmissiler är sönderrostade. Så vad har vi då egentligen att frukta från Ryssland?

Jag tycker mer det verkar som att det är våra egna makthavare och bankkartell som störtar oss i fördärvet. De gör redan ett bra jobb på den punkten och behöver ingen draghjälp österifrån.
Citera
2022-10-04, 06:19
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money2spend
Jag stödjer varken judarna i USA eller judarna i Ryssland men alla judar oavsett land kan få en date med mig, jag är inte orolig. PM:a så kan vi träffas.

Hej jude. Vill du träffas och möta en riktig svensk alfaman som knullar er judar i röven med en dildo när vi än behagar? PM:a.
Är inte sugen på bögsex. Du får leta vidare. Det finns kontaktannonser du kan söka dig vidare i.
Senast redigerad av Z.Topelius 2022-10-04 kl. 06:36.
Citera
2022-10-04, 07:14
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Har du försökt debattera med mig? Du får ursäkta men det märktes liksom inte. Det enda du har gjort är att flera gånger upprepa ditt påstående om att jag inte skulle vara svensk. Är det det du kallar för debatt eller?

"Argument - Monty Python"
https://youtu.be/ohDB5gbtaEQ?t=81

Okej, här är ditt första försök till debatt kan vi säga. Du argumenterar för att det är rationellt att vara anti-Ryssland eftersom de utgör ett påtagligt militärt hot mot oss. Tycker man annorlunda så är man "konstig", eller så är man helt enkelt inte svensk.

Min syn är att Europa och Ryssland sedan murens fall har haft alla förutsättningar att på riktigt bli vänner och allierade och lägga gamla månghundraåriga groll åt sidan. För vi har i mångt och mycket ett gemensamt kulturarv. Och i fråga om handel har vi det som motparten saknar. Dom har energi och vi har tillverkningsindustri. Som hand i handsken. Tyvärr fanns det mäktiga intressen på andra sidan Atlanten som avskydde den tanken. Och de har verkligen lyckats få full jackpot nu.

Vad ryssar och pseudo-ryssar ägnar sig åt i Ukraina borde inte vara vår sak. En fredlig lösning hade varit möjlig om diverse intrigerande västmakter bara haft vett att hålla sina klibbiga tassar borta. Zelensky & Co hade visserligen fått göra avkall på sin våta dröm om NATO-medlemskap. Hemskt tragiskt och tråkigt för dom, buhu. Men man kan inte få allt. Särskilt så om man är ett litet jordbruksland som bor granne med Ryssland. Skulle vara samma sak om man bor granne med tex USA eller Kina. Det är bara så verkligheten ser ut.

Krig med Ryssland blir det inte om vi inte själva provocerar fram det. Nu vet jag ju inte vad du tror om saken, men NATO-kramare brukar ju allmänt anse att Ryssland är erbarmligt svagt militärt och dessutom att 99% av deras kärnvapenmissiler är sönderrostade. Så vad har vi då egentligen att frukta från Ryssland?

Jag tycker mer det verkar som att det är våra egna makthavare och bankkartell som störtar oss i fördärvet. De gör redan ett bra jobb på den punkten och behöver ingen draghjälp österifrån.
Jättebra skrivet kamrat! Snart ska den lille svensken kanske förstå... Även om det kan bli svårt med all den här tvångsvaccineringen och propaganda från Kanal 5 och aftonbladet...
Citera
2022-10-04, 07:16
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Är inte sugen på bögsex. Du får leta vidare. Det finns kontaktannonser du kan söka dig vidare i.
AAAHAHAHA! Där fick han! kontaktannons...ahaha
Citera
2022-10-04, 08:09
Medlem
Rasputin420s avatar
Jag är emot Nato i första hand. Om det betyder att jag stödjer Ryssland i någon annans ögon kanske den personen ska gå och prata med en psykolog eller nåt vad vet jag.
Citera
2022-10-04, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jano
Pk om någonting är väl att stödja Ukraina? Att stödja ryssland hade varit bland det mest politiskt inkorrekta du kan göra i dagsläget.

Det visar väl bara hur satans hjärndött termen PK är tillammans med de personer är som automatiskt "måste ha en annan åsikt" bara för att de inte klarar av att tycka som det stora flertalet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in