2022-10-03, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Det hatet kommer från hans beteende. Sedan har jag hela mitt avskytt och föraktat lögnare (ta inte illa upp) som jag betraktar som människor utan heder. Jag har noterat att den yngre generationen inte alls tycks ha den uppfattningen. Utan verkar betrakta sanning och lögn som helt rationella utsagor, utifrån vad man själv tjänar på. Jag känner dock att alla mina vikingaförfäder förstår mig precis.
Men jag tillhör en förgången tid.
Själv är är jag just 43 men har aldrig ens varit på Facebook. Förutom läst lite på Biverkningar av vaccin som är en öppen grupp.
Har aldrig haft behov av skiten.
Fru och tre barn som är 17 år två på 15 år ingen har vågat ta det nödgodkända sprutorna.
Citera
2022-10-03, 21:39
Avslutad
Här har ni en vettig ryss som förklarar varför han i princip tvingats fly från Ryssland mot sin vilja. Han är född och uppväxt i St. Petersburg.

https://www.youtube.com/watch?v=_kBt0kECv0s&ab_channel=NikiProshin
Citera
2022-10-03, 22:38
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Ja det är ju ett vanligt felaktigt antagande från er. Varför utgår du från att dina källor skulle vara bättre än andras? Följer man den stora tråden om kriget så använder de flesta Telegram/Twitter och oberoende journalister eller ryssar som rapporterar från insidan som källa och inte Aftonbladet som du vill få det till.

Att man däremot inte vill använda RT eller Tass som källa är ganska uppenbart.

Kommer du från "vår" sida och sedan landat in på PK-MSM sidan? Jag har ju varit lika hjärntvättad som alla andra. Jag svalde också propagandan i decennier för jag visste inget bättre. Jag vet att det talades om "BSS" på 80-talet och "ut med packet" och "invandrarna är överrepresenterade i vålds och sexualbrottsstatistiken". Trots det exponerades vi aldrig för det och där jag växte upp och överallt jag reste var vi helt förskonade från allt vansinne. Det var helt enkelt för abstrakt. Samma sak med vetenskapen. Det fanns aldrig någon anledning för mig att ifrågasätta vetenskapen och forskningen. När jag sedan började få den där magkänslan slutet 90-talet/2000-talet så var det fortfarande rätt abstrakt. Jag vaknade på allvar omkring 2010. FB och alternativmedia har bidragit till det. Jag har lärt mig oerhört mycket och läst sådant här jag aldrig skulle kunna ha hittat någon annanstans.

Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Hur hanterar man Ryzzhelvetet annorlunda?

Vi har över tusen års historia att hämta erfarenhet från och varje gång vi vi försökt hantera Ryzzsvinen enligt deras önskan att bli hanterad dvs de har hänvisat till sin militära makt, så har det slutat med att de slukat territorium, utövat folkmord där och sedan krävt mer.

Nej, ryzzsvinen kan hanteras på ett enda sätt och det är döda dem när de kommer oinbjudna och utan giltiga visum. Ukraina leder vägen.

Jo, jag vet att vi varit i krig med ryssen i århundraden. Har det alltid varit ryssen fel? Hur har svenskar uppfört sig i Europa under tex vikingatiden och Stormaktstiden eller i nutid för den delen? Jag hatar inte Sverige. Jag är stolt över vad vi åstadkommit, men "vi evigt goda, ryssen evigt ond" är väl ändå lite enfaldigt. En viss grupp människor lurade fattiga obildade bönder i Ryssland på 1800-talet med ränta och de blev av med sina gårdar. Denna gruppen gjorde sprit och inte bröd av säden och det resulterade i utbredd svält och omfattande alkoholism. Denna gruppen gjorde sedan en statskupp och mördade 50-100 miljoner ryssar, däribland adeln, de intellektuella, alla som kunde utgöra någon form av motstånd, kristna, jordägare osv osv osv. Man slaktade alla som var bra för landet helt enkelt. De som var kvar var man så elaka emot att man saknar ord. Dessa hatar du alltså över allt annat. De som de riktigt onda """ryssarna""" skickade på Tyskland 1945 var mongoler. Dessa måhända vara avskummet från öst, knappast vanliga ryssar.

PS. Nej, jag är ingen Putinälskare och inget rysstroll.
Citera
2022-10-03, 22:44
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kommer du från "vår" sida och sedan landat in på PK-MSM sidan? Jag har ju varit lika hjärntvättad som alla andra. Jag svalde också propagandan i decennier för jag visste inget bättre. Jag vet att det talades om "BSS" på 80-talet och "ut med packet" och "invandrarna är överrepresenterade i vålds och sexualbrottsstatistiken". Trots det exponerades vi aldrig för det och där jag växte upp och överallt jag reste var vi helt förskonade från allt vansinne. Det var helt enkelt för abstrakt. Samma sak med vetenskapen. Det fanns aldrig någon anledning för mig att ifrågasätta vetenskapen och forskningen. När jag sedan började få den där magkänslan slutet 90-talet/2000-talet så var det fortfarande rätt abstrakt. Jag vaknade på allvar omkring 2010. FB och alternativmedia har bidragit till det. Jag har lärt mig oerhört mycket och läst sådant här jag aldrig skulle kunna ha hittat någon annanstans.

Jo, jag vet att vi varit i krig med ryssen i århundraden. Har det alltid varit ryssen fel? Hur har svenskar uppfört sig i Europa under tex vikingatiden och Stormaktstiden eller i nutid för den delen? Jag hatar inte Sverige. Jag är stolt över vad vi åstadkommit, men "vi evigt goda, ryssen evigt ond" är väl ändå lite enfaldigt. En viss grupp människor lurade fattiga obildade bönder i Ryssland på 1800-talet med ränta och de blev av med sina gårdar. Denna gruppen gjorde sprit och inte bröd av säden och det resulterade i utbredd svält och omfattande alkoholism. Denna gruppen gjorde sedan en statskupp och mördade 50-100 miljoner ryssar, däribland adeln, de intellektuella, alla som kunde utgöra någon form av motstånd, kristna, jordägare osv osv osv. Man slaktade alla som var bra för landet helt enkelt. De som var kvar var man så elaka emot att man saknar ord. Dessa hatar du alltså över allt annat. De som de riktigt onda """ryssarna""" skickade på Tyskland 1945 var mongoler. Dessa måhända vara avskummet från öst, knappast vanliga ryssar.

PS. Nej, jag är ingen Putinälskare och inget rysstroll.
Lång utläggning , du kunde nöjt dig med
"det är judarnas fel..."
tönt
Citera
2022-10-03, 23:02
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
En desto mer intressant fråga är varför alla svenskar som aldrig någonsin brytt sig pm ukrainare plötsligt anser dessa vara "brödarfolk" "våra egna", "dem goda". Visste ni ens något om Ukraina, dess folk och historia innan media matade er med att det är ert folk att ta emot?

Det är rätt bisarrt, ja. Men förklaringen är enkel:
Ukraina är vårt nya erzats-Finland.

Våra nordiska grannar (inklusive Finland) betraktar oss numera med en blandning av skadeglädje och medlidande. Så när Zelensky tittar på Maggan med tacksamma hundögon i nån gudsförgäten tele-konferens så lindrar det tillfälligt våra fantomsmärtor över att ha förlorat statusen som Nordens storebror och ledstjärna.

"Ukrainas sak är Sveriges sak."
Där har ni er slogan, NATO-torskar.

Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Men, för mig som är ryss/armenier/ukrainare, uppvuxen i Lviv/Lwow, Sovjet/Ukraina, det är långifrån lika svartvitt som för gemene svensk. Lika lite inblick som jag har i dynamiken mellan dansk och svensk kultur och historia, har ni i vår.

OT, men måste bara säga att Armeniens gamla Sovjet-nationalsång är den överlägset bästa i sin genre:
https://www.youtube.com/watch?v=m0XLKnH1qUQ

Gåshud!

Sen när man pratar med folk IRL om Ukraina så upplever jag att många är vettiga och inser att bilden inte alls är svartvit. Medans enkelspåriga människor attraheras av enkelspåriga narrativ, vilket i sin tur leder till starkt engagemang. De som råkar ha en lite mer balanserad verklighetsuppfattning inser snabbt att det är fruktlöst att tjafsa med dårarna, så istället tystnar de och sköter sitt.
Citera
2022-10-03, 23:18
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Det är rätt bisarrt, ja. Men förklaringen är enkel:
Ukraina är vårt nya erzats-Finland.

Våra nordiska grannar (inklusive Finland) betraktar oss numera med en blandning av skadeglädje och medlidande. Så när Zelensky tittar på Maggan med tacksamma hundögon i nån gudsförgäten tele-konferens så lindrar det tillfälligt våra fantomsmärtor över att ha förlorat statusen som Nordens storebror och ledstjärna.

"Ukrainas sak är Sveriges sak."
Där har ni er slogan, NATO-torskar.

OT, men måste bara säga att Armeniens gamla Sovjet-nationalsång är den överlägset bästa i sin genre:
https://www.youtube.com/watch?v=m0XLKnH1qUQ

Gåshud!

Sen när man pratar med folk IRL om Ukraina så upplever jag att många är vettiga och inser att bilden inte alls är svartvit. Medans enkelspåriga människor attraheras av enkelspåriga narrativ, vilket i sin tur leder till starkt engagemang. De som råkar ha en lite mer balanserad verklighetsuppfattning inser snabbt att det är fruktlöst att tjafsa med dårarna, så istället tystnar de och sköter sitt.
Man kan ju lugnt utgå ifrån att ni inte är Svenskar så varför sitter ni och spånar om oss?
Ukraina vårt nya Finland, måste vara bland det dummaste jag hört denna veckan.
Citera
2022-10-03, 23:58
Medlem
Money2spends avatar
Jag stödjer varken judarna i USA eller judarna i Ryssland men alla judar oavsett land kan få en date med mig, jag är inte orolig. PM:a så kan vi träffas.

Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius

Tycker man om Putin är man som etnisk svensk antagligen singel, outbildad bitter incel, har kardborrknäppta skor. Antivaxxer och är som jävla dum att man tror på vilka konspirationsteorier som helst. ( I smyg avundas man också Islam, tänk vad skönt att kunna köpa sin brorsdotter för en A-traktor )
En simpel Quisling helt enkelt.
Hej jude. Vill du träffas och möta en riktig svensk alfaman som knullar er judar i röven med en dildo när vi än behagar? PM:a.
Citera
2022-10-04, 00:00
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
De enda som är "kritiska" "mot" Nato, är serber, araber och kommunister (och förstås ryssar). Jag utmanar dem som är kritiska mot Nato men inte tillhör dessa kategorier att redovisa sina motiv.
Jag är kritisk mot NATO och stödjer Ryssland, dessutom är jag ett svenskt monster. Vill du träffas? PM:a.
Senast redigerad av Money2spend 2022-10-04 kl. 00:08.
Citera
2022-10-04, 00:02
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Själv har jag tagit fyra utan minsta biverkning och även utan tillstymmelse till covid. Så kan det gå.
Jag har tagit noll judiska sprutor och lever också. Vill du ha en puss jude? Jag stödjer Ryssland.
Citera
2022-10-04, 00:04
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Lång utläggning , du kunde nöjt dig med
"det är judarnas fel..."
tönt
Ja, allt är judarnas fel, det är därför alla med hjärna stödjer russland.
Citera
2022-10-04, 00:05
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Putin var smartare än Bush. Putin var smartare än Obama. Definitivt smartare än Trump, men I Bidens glans ska vi plötsligt köpa att han är en blådåre jämförbar med Hitler. Ja, tjena...
Hahahaha. Bidéns glans, den var bra.

Jag som svensk superalfahanne stödjer det ryska folket.
Citera
2022-10-04, 00:11
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Man kan ju lugnt utgå ifrån att ni inte är Svenskar så varför sitter ni och spånar om oss?

Du kan ju börja med att bevisa att du själv är svensk, innan du kommer med slentrianmässiga gissningar om andras nationalitet. Jaha, kan du inte det? Hur är vädret i Tel Aviv? (OBS skämt, ok?)

Så vi kan utgå ifrån att vi båda är svenskar, bara att vi råkar ha lite olika åsikt. Vilket är helt normalt i ett demokratiskt land med yttrandefrihet, där alla får tänka och tala fritt. Det är ett sundhetstecken. Bara i fasciststater tycker alla lika, eller skickas till arbetsläger. Är det något du längtar efter?

Hela tråden handlar ju om att ni spånar om oss som inte hatar Ryssland. Då kan du väl tåla att vi spekulerar lite tillbaka utan att du ska få krupp över det?

Citat:
Ukraina vårt nya Finland, måste vara bland det dummaste jag hört denna veckan.

Ukraina är väl första konflikten sedan vinterkriget som etniska svenskar på privat initiativ rest ner och krigat i? Dessutom skickar Sverige vapen in i en pågående konflikt. Nån får rätta mig om jag har fel, men det har vi väl aldrig gjort tidigare? Plus att vi har samma färger i flaggan. Ukraina är erzats-Finland. Bara att acceptera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in