2022-09-30, 14:32
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Citera gärna vad han skriver om Nordstream. Jag kan inte läsa tweeten.

Citat:
Ursprungligen postat av Chang Frick @ Twitter
Jag ser en del som menar att Ryssland sprängt Nord stream, men förstår ej logiken? De har redan stängt av gasen, vad vinner de på att sabotera själva ledningen? Borde det inte vara tvärtom, att med en fungerande ledning så kan Ryssland sätta press mot Tyskland. Nu går det inte.

Citat:
USA:s president har på rak fråga uttryckligen signalerat både vilja och förmåga att sätta stopp för Nord Stream. Polens förre utrikesminister tackar USA öppet för sabotaget.

Men i svenska medier får vi veta att det kan bara vara ryssarna som gjort det.

Vad är det jag missar?

Citat:
Fan vad lustigt, jänkarna var ju nyss utanför Bornholm och pysselsatte sig med militär undervattensverksamhet. Ändå missade de att Putin snorklade runt där med en massa sprängmedel för att sabotera sin egen gasledning.

Ja jävlar.

I den linjen går hans tweets - det var USA och inte Ryssland som sprängde Nordstream enligt honom.
Citera
2022-09-30, 14:47
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
I den linjen går hans tweets - det var USA och inte Ryssland som sprängde Nordstream enligt honom.
Tack Mora!

Tiden lär utvisa vad allt Frick missar. Men hans reaktionsmönster är värt att spara. Han väljer att ta upp just Radek Sikorski av alla. Han får kraftig kritik av sina polska partivänner för sin ADD nu.

Jag tipsar om en jättekort äldre tråd med Fricks rysslandsknäck --> (FB) Är Chang Frick fortfarande stringer åt Russia Today?
Citera
2022-09-30, 14:52
Medlem
Viltmaestares avatar
Moralhora missade:

Citat:
Så är det förstås! Jag tycker mest det är roligt att kivas med folk eftersom det just nu förefaller som mest sannolikt att jänkarna ligger bakom sabotaget, vilket besvärar folk som är kraftigt emot Ryssland.
(Det kan förstås komma nya uppgifter som pekar i annan riktning)

https://twitter.com/ChangFrick/status/1575423420610752512

// jägaren - Viltmaestare
Senast redigerad av Viltmaestare 2022-09-30 kl. 15:04.
Citera
2022-09-30, 14:54
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viltmaestare
Moralhora "glömde":

Jag "glömde" inte - jag klistrade in det han skrivit på sin huvudsakliga tidslinje och tittade inte på tweets och svars-taggen. Men tack, nu har du nyanserat diskussionen - men gå inte på mig.
Citera
2022-09-30, 14:56
Medlem
Viltmaestares avatar
Citat:
Jag "glömde" inte - jag klistrade in det han skrivit på sin huvudsakliga tidslinje och tittade inte på tweets och svars-taggen. Men tack, nu har du nyanserat diskussionen - men gå inte på mig.

Nyansering är kanske en färdighet som jag är duktig på ..
Sökmotoroptimering däremot, det är jag värdelös på, men man lär sig så länge man lever.
Jag är på jakt efter företag att anlita för hjälp med datta-relaterade saker, men det här är fel forum för det.

Är konsensus i tråden här just nu att Chang Frick är rysk agent anlitad av Putin för att sprida RT:s propaganda?

// jägaren - Viltmaestare
Senast redigerad av Viltmaestare 2022-09-30 kl. 15:04.
Citera
2022-09-30, 14:59
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:

Det är sjukt att göra sådana uttalanden i dessa tider om man inte är 100% säker.
Citera
2022-09-30, 15:01
Medlem
prominentens avatar
Du är inte lite väck! Finns noll ryssvänlighet i hans tweets. Du måste ge exempel, annars är du inte trovärdig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
https://twitter.com/ChangFrick

Ett flertal väldigt engagerade tweets.
Han kör också det här mad att vi ska vara rädda för Rysslands kärnvapen precis som andra rysstroll gör nu.
När husse drar i kopplet skriver man precis det man blir tillsagd.
Citera
2022-09-30, 15:38
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Tack Mora!

Tiden lär utvisa vad allt Frick missar. Men hans reaktionsmönster är värt att spara. Han väljer att ta upp just Radek Sikorski av alla. Han får kraftig kritik av sina polska partivänner för sin ADD nu.

Jag tipsar om en jättekort äldre tråd med Fricks rysslandsknäck --> (FB) Är Chang Frick fortfarande stringer åt Russia Today?

Om man jämför med andra som får mail från Lavrov eller vilken del av den ryska staten som sköter det där så märker man att all suspekta individer alltid skriver om ungefär samma saker samtidigt speciellt när det verkar vara viktigt för ryssen som nu.

De kan förmodligen inte tacka nej till att skriva vad de blir beordrade vid tillfällen som detta.
Senast redigerad av Kiddieoxo 2022-09-30 kl. 15:43.
Citera
2022-09-30, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Konstigt då han för en månad sedan ville ha en invasion.

Ville han? Källa på det, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Har Chang någon gång varit med i ett avsnitt av Haveristerna? Om inte, har han någon gång blivit tillfrågad? (Dum fråga säkert.)

Jag gissar på Nej, men det är nog inte en omöjlighet att han kommer medverka i framtiden. Han gjorde väldigt bra ifrån sig när han blev intervjuad av Frida Boisen, så jag tror faktiskt att han skulle klara av Henko och Axel.
Senast redigerad av Esser.Bengtsson 2022-09-30 kl. 15:50.
Citera
2022-09-30, 16:11
Medlem
Viltmaestares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Testa med "förtisjuelva".

Jag har tänkt i flera minuter nu men jag hajar inte. Jag är nog dum inuti huvudet som Varanteatern (eller om det var PonyHans? Jag minns inte ..) uttryckte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Esser.Bengtsson
Jag gissar på Nej, men det är nog inte en omöjlighet att han kommer medverka i framtiden. Han gjorde väldigt bra ifrån sig när han blev intervjuad av Frida Boisen, så jag tror faktiskt att han skulle klara av Henko och Axel.

Jag tror inte att Chang skulle göra det om han inte hade något att vinna på det. Är det någon som verkligen har vunnit på att ställa upp som gäst i Haveristerna? (Förutom Haveristerna själva då)
Senast redigerad av Viltmaestare 2022-09-30 kl. 16:19.
Citera
2022-10-01, 21:19
Medlem
Viltmaestares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilan.Osman
Hoppsan, så tokigt, det skämtet måste jag erkänna flög över huvudet på mig. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt !

Nu när du nämner det så har jag faktiskt sett YouTube-klippet. Det var skojsigt

Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Nejnej alltså det behövs inte ursäktas jag har duktigt quirky humor. Angående det andra är det väl mer så att jag tycker man kan hålla inne slagen också. Jag växte upp när man inte slog folk med glasögon. De fick i alla fall ta av sig proteserna innan man klappade på varandra osv. Jag är konservativ på det sättet.

Alltså det handlar om missbrukare, jag vill inte ha med folk som ringer på nätterna och skriker och lämnar ut domar att göra. Och sen alltså, jag vill inte polisanmäla skitsaker. Snuten har att göra.

Vaddå, tror du på allvar att de där människorna är värda mer än att bara säga åt dem på flashan att sluta stå utanför mitt hus och ringa på natten och klottra alla vet att det var ni nu.

Bah jaha jag har några tokiga UFO-farbröder och deras entourage efter mig. Det är pinsamt.

Vad har ditt svar med Chang Frick att göra? Vad missar jag?

Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Vidimera ditt uttalande om desinformation!

Det är mycket desinformation om Chang Frick som postas här i denna tråd.

// jägare - Viltmaestare
Citera
2022-10-02, 06:59
Medlem
prominentens avatar
Ohederlighet är bland det fulaste som finns. Därför protesterar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Viltmaestare
Vad har ditt svar med Chang Frick att göra? Vad missar jag?

Det är mycket desinformation om Chang Frick som postas här i denna tråd.

// jägare - Viltmaestare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in