2022-09-22, 19:31
Medlem
prominentens avatar
PÅ vilket sätt är Chang RT-medarbetare mer än något annat mediehus?

Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Jörgen Huitfeldt, frilansande ledarskribent på DN, är en av dem som förmodligen betytt mest för RT-medarbetaren Chang Frick och hans resa från att vara en gaphals i mängden i det högerpopulistiska och högerextrema medielandskapet till att bli en självklar del av det mediala etablissemanget.

Men även vissa ledarskribenter (makthavare) på SvD och Expressen uppskattar RT-Chang och de ger honom gärna likes och medhåll i sociala media. Det här med (exempelvis) RT är inget problem för dem och ursäkterna är oändliga. Vad har man annars whataboutismen till?
Citera
2022-09-28, 23:46
Medlem
Kiddieoxos avatar
Chang Frick har gång på gång bevisat att han inte är något annat än en smutsig rysk asset.

Frågan är vem på statsmedia som har försökt få Chang rumsren och låta honom vara med i lekprogram och dylikt?
Det finns fler ryska assets högre upp i den svenska media världen.

Nu senast sprider han samma desinformation om norsdstream sabotaget som alla andra ryska troll.
Senast redigerad av Kiddieoxo 2022-09-28 kl. 23:52.
Citera
2022-09-28, 23:51
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Exempel på RT-medarbetaren Chang Fricks pro-ryska uttalanden:

Chang Frick uttalar sig lite positivt okritiskt om hur bra nyårstal Putin hållit 2014:
https://twitter.com/mrhenko123/status/1513564255483801602?s=21&t=tJz-Ir9ggc3ZKGM17rOPkA

Han skrev också att Krim ska vara ryskt, även det 2014:
https://twitter.com/mrhenko123/status/1513566859722907653?s=21&t=tJz-Ir9ggc3ZKGM17rOPkA

Men vissa etablerade medier och journalister valde ändå att se genom fingrarna med Chang Fricks pro-ryska historia. Istället gick de okritiskt in för att legitimera honom. Detta hände parallellt med att det bildades ett nytt blåbrunt block i svensk politik där de högerpopulistiska Kreml-vännerna i SD ingår.

2017 intervjuades Jörgen Huitfeldt av Nyheter Idag och bjöd då in Chang Frick som gäst till Kvartal. Till Expressen sa Huitfeldt sedan att inbjudan var ett skämt. (I samma artikel står det också att Kvartal finansieras av anonyma donationer via en stiftelse) https://www.expressen.se/kultur/ide/integriteten-bland-oss-journalister-var-ju-noll/

2019 profileras Chang Frick ändå till sist av Kvartal i deras fredagsintervju: https://kvartal.se/artiklar/jag-var-fattig-vad-fan-ska-jag-saga/

Kvartals chefredaktör Jörgen Huitfeldt verkar inte ha sett några större problem med Chang Frick trots dennes pro-ryska hållning. Inte heller såg Huitfeldt några problem med Chang Fricks populism. Till Resumé sa Huitfeldt 2018:

”Nyheter Idag är en populistisk webbtabloid med ett stort intresse för de mest brännbara frågorna som invandring och brott. Det har jag inga problem med. Chang Frick kan på många sätt jämföras med Expressens politikreporter Niklas Svensson. De är båda urtypen för en murvel; ett enormt nyhetsdriv kombinerat med en förmåga att slänga käft med vem som helst.”
https://www.resume.se/kommunikation/media/jorgen-huitfeldt-journalistiken-ska-inte-uppfostra-sin-publik/

Ja någon har försökt legitimera honom men det har inget med något politiskt block att göra Frick släpper ut all smuts an hittar om SD sedan de har tagit ställning för Nato.
Det finns fler ryska assets än Chang Frick som sagt.
Citera
2022-09-29, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Han är fan så mycket bättre än de flesta kräk som säger att de ägnar sig åt "journalistik".

Att han är en skrupelfri skrothandlartyp från Loshult som i sann Bert Karlsson-anda skulle sälja vapen till båda sidor i krig gör han liksom ingen hemlighet av, och ärligt talat är jag okej med det också så länge han inte blåser mig på det avtalade priset på skrotguldet ungefär.

Det har han inte för vana att göra så vitt jag vet, och det är väl därför folk håller honom högre än de flesta andra ormarna inom journalistik. Jag skulle ta honom framför den där skäggiga råttan Martin Fredriksson vilken dag på året som helst. Och då har jag jobbat för båda.

Ja, det var bra att du kom på bättre tankar och slutade arbeta för Martin och började arbeta för Chang istället för det var väl i den ordning du utvecklades? (Dum fråga säkert.)

Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
https://twitter.com/ChangFrick/status/1451285583251316736

Det är andra gången jag ser den där jävla fikusen hålla på med grisar på kort tid vilket gör min uppgift som jag hört från tre oberoende källor om att han har sin förhud i behåll helt förbrukad. Har Chang DNA testats?

Vilka tre oberoende källor då om man får ställa frågan? (Förväntat svar: vIlL InTe bLi iNdRaGeN)

Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Har Chang någon gång varit med i ett avsnitt av Haveristerna? Om inte, har han någon gång blivit tillfrågad? (Dum fråga säkert.)

Chang verkar besvara Haveristernas eventuella frågor genom att låta Johannes skriva artiklar i Nyheter Idag. Räcker inte det?
Citera
2022-09-29, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bilan.Osman
Ja, det var bra att du kom på bättre tankar och slutade arbeta för Martin och började arbeta för Chang istället för det var väl i den ordning du utvecklades? (Dum fråga säkert.)

Vilka tre oberoende källor då om man får ställa frågan? (Förväntat svar: vIlL InTe bLi iNdRaGeN)

Chang verkar besvara Haveristernas eventuella frågor genom att låta Johannes skriva artiklar i Nyheter Idag. Räcker inte det?

Jag vet inte men jag har hört att äta gris inte är riktigt kosher för judar? Det var ett litet skämt. Jag tror jag postade den kommentarer runt omkring tiden för den heilande ministern. Jag tror Chang fattade skämtet. Han har spelat trumpet naken för hela Hultsfred det finns på Youtube.
Senast redigerad av 43dz 2022-09-29 kl. 12:38.
Citera
2022-09-29, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Jag vet inte men jag har hört att äta gris inte är riktigt kosher för judar? Det var ett litet skämt. Jag tror jag postade den kommentarer runt omkring tiden för den heilande ministern. Jag tror Chang fattade skämtet. Han har spelat trumpet naken för hela Hultsfred det finns på Youtube.

Hoppsan, så tokigt, det skämtet måste jag erkänna flög över huvudet på mig. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt !

Nu när du nämner det så har jag faktiskt sett YouTube-klippet. Det var skojsigt
Citera
2022-09-29, 12:50
Avslutad
Citat:
Hoppsan, så tokigt, det skämtet måste jag erkänna flög över huvudet på mig. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt !

Chang älskar att visa sig naken i TV och hela tiden han är bindgalen. Klassisk raggare. Ballen i bordet när kärringarna gaggar för mycket. I'm lovin' it.
Citera
2022-09-29, 13:59
Avslutad
Citat:

Nejnej alltså det behövs inte ursäktas jag har duktigt quirky humor. Angående det andra är det väl mer så att jag tycker man kan hålla inne slagen också. Jag växte upp när man inte slog folk med glasögon. De fick i alla fall ta av sig proteserna innan man klappade på varandra osv. Jag är konservativ på det sättet.

Alltså det handlar om missbrukare, jag vill inte ha med folk som ringer på nätterna och skriker och lämnar ut domar att göra. Och sen alltså, jag vill inte polisanmäla skitsaker. Snuten har att göra.

Vaddå, tror du på allvar att de där människorna är värda mer än att bara säga åt dem på flashan att sluta stå utanför mitt hus och ringa på natten och klottra alla vet att det var ni nu.

Bah jaha jag har några tokiga UFO-farbröder och deras entourage efter mig. Det är pinsamt.
Senast redigerad av 43dz 2022-09-29 kl. 14:05.
Citera
2022-09-29, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han skräder inte orden

"Journalister inom svensk media är riktiga jävla äckliga svin"...."ska få bajskaramell mulad rätt upp i näsborrarna"
(ung.)

https://www.svtplay.se/video/32468167/motet/motet-sasong-3-hat-hot-och-nattroll?id=j3vkNZq

Chang är så skön när det gäller Den där Frida Boisen ger mig rysningar av obehag så fort jag hör henne öppna sin mun. Det är ungefär samma känsla som jag får av Henko, fast på ett annat sätt.

Chang verkar vara helt immun mot översitteri och nedlåtande tonfall men så testade han 19 på ett Simon Baron Cohen-test också
https://twitter.com/ChangFrick/status/839124554912051200
Citera
2022-09-29, 16:05
Medlem
moralhoras avatar
Har han läckt ut några bilder på sin erigerade penis - den såg rätt imponerande ut i slakt tillstånd så jag blir nyfiken x
Citera
2022-09-29, 18:36
Avslutad
https://twitter.com/ChangFrick/status/1575164306445828101/photo/1

Antingen är det Chang som är ett lik eller hans fru beroende på om bilden är spegelvänd eller inte

Citat:
"During life, both men and women cross the front of a kimono or yukata with the left side over the right. On those occasions in which the corpse is clothed in a traditional kimono, the kimono is crossed right over left."

Very bad luck. Jag ska tända lite rökelse.
Citera
2022-09-29, 19:44
Medlem
prominentens avatar
Vidimera ditt uttalande om desinformation!

Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Chang Frick har gång på gång bevisat att han inte är något annat än en smutsig rysk asset.

Frågan är vem på statsmedia som har försökt få Chang rumsren och låta honom vara med i lekprogram och dylikt?
Det finns fler ryska assets högre upp i den svenska media världen.

Nu senast sprider han samma desinformation om norsdstream sabotaget som alla andra ryska troll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in