2023-01-28, 18:36
Medlem
Finns det någon substans i att Chang Frick arbetar som agent för Rysslands räkning?
Citera
2023-01-28, 19:26
Medlem
tobbedexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackjack
Det pågående drevet mot Chang är inte så crinch, än, utan de flesta är nog helt enkelt för dåligt insatta för att bilda sig en tydlig bild av vad som har hänt - speciellt om man bara tar del av sin egen filterbubbla.

Kanske det men jag är varken forskare, journalist, Peter Sunde Kolmisoppi eller erfaren opinionsbildare men trots det så är jag tydligen ljusår bättre än just Forskare, Journalister, Peter Sunde Kolmisoppi och erfarna opinionsbildare på att hitta den information som krävdes för att bilda mig en rättvis uppfattning om på vilket sätt Chang Frick var delaktig. Det tog mig några minuter - helt utan ansträngning. Så antingen har jag valt fel yrke eller så är dessa forskare, journalister och erfarna opinionsbildare äckliga rövhål som inte har för avsikt att vara rättvisa, de är enbart ute efter att visa alla vilka rövhål de är. Forskare och journalister kan inte dra "dåligt insatta"-kortet, då har de helt enkelt inte gjort sitt jobb. Slut på meddelandet.
Senast redigerad av tobbedexter 2023-01-28 kl. 19:30.
Citera
2023-01-28, 22:03
Avslutad
https://www.msb.se/sv/aktuellt/pagaende-handelser-och-insatser/kriget-i-ukraina/vad-kan-jag-som-privatperson-gora/

Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB
Citat:
Håll huvudet kallt - sprid inte rykten
Sverige kan påverkas av en ökad risk för cyberattacker och försök till desinformation och ryktesspridning. Du kan hjälpa till att motverka detta genom att:

vara uppmärksam på felaktig information och att inte sprida den vidare.
söka information från trovärdiga källor. På webbplatsen krisinformation.se finns samlad och bekräftad information från myndigheter och organisationer.

Att sprida rykten är alltså skadligt för Sverige. Det skadar det psykologiska försvaret.

Hur ser vänstern på detta? Är det inte så att kompromat och ryktesspridning är så de styr landet?

Kanske dags att börja ta lite ansvar själva istället för eget beteende ist för att gapa om fosterlandsförrädare? Men är man kommunist och redigerar historian så är ju sånt inga problem.

Hur ser de på hur de försöker sätta dit Chang till varje pris nu? Var det samma sak när kommunisterna försökte sabba NATOprocessen med sin docka?
Senast redigerad av TriciaTakanawa 2023-01-28 kl. 22:12.
Citera
2023-01-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Ja just det, det är en jävla sladdertacka, han älskar ju RT-medarbetaren Chang Frick och grät blod och skrev om det när SVT glömde bjuda in Chang på fest i somras också.

Å tusan, det har jag missat. Men jag kan inte säga att jag är särskilt förvånad.

Citat:
Den internationella bilden av Chang Frick står i viss kontrast mot den vi fått på svänska från exempelvis Expressen, SvD, Ivar Arpi och Alkompis.

Den gör ju det.
Citera
2023-01-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Rasmus Paludan hävdar att initiativet till förra lördagens koranbränning togs av Chang Frick.

Vem ljuger?

Det vi har sett är iaf chat-konversation där Chang erbjuder sig att betala resan, och han vill gärna göra det kontant på plats.
Citera
2023-01-28, 22:19
Avslutad
Är människor som viftar med en röd stjärna och kallar sig kommunister sponsrade av Kina någonstans i något sammanhang? Men Chang är värsta fosterlandsförrädaren pga att hans fru är rysk så såg det ut med rasismen i det här landet ja.

Alltså när USA kommer, för de kommer, så måste det här landet ha någon form av sanningskommission om den socialdemokratiska statsterrorn.
Citera
2023-01-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoons79
"Högerkollen" hahaha, det enda de har att komma med är vilseledning och förvanskning. De vet mycket väl om att Chang Frick redan har förklarat det där men ändå låtsas de som att de sitter på hett stoff

Tja. Han ville väl inte alls kännas vid något tal om resekostnad. Sedan när konversationen dök upp fick han ta ett steg tillbaka och förklara sig.
Citera
2023-01-28, 22:33
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
De senaste dagarna har mer ideella krafter och frilansare jobbat på med att kartlägga RT-medarbetaren Chang Fricks alla lögner och turer med Paludan och redovisat det på social media:

https://twitter.com/mrhenko123/status/1618924128807026694?s=46&t=nL9lWagNJzbZu4VahJOo-g

https://twitter.com/kguw/status/1618901685153456129?s=61&t=VV054Y8YK6Y6vB5fKD8rig

Samtidigt som ett stort media som SvD istället levererat en glassig intervju med Frick som ska få oss att tycka om honom, trots allt. Parallellt med det så kartlägger SvD tydligen också transportvägarna för regeringens vapenleveranser till Ukraina och väljer att uttrycka det som att ”Vapen från väst väller in i Ukraina”.

Svänska mediebolag verkar ju just nu fullkomligt rövknullade av Putin, Orbán & Erdoğan.
Du jobbar hårt på att misstänkliggöra och smutskasta svenska medier, som du uppenbarligen inte läser mer än rubrikerna. För snål för att prenumerera?

Intervjun i SvD me Chang Frick är inte särskilt smickrande för honom. Chang framställs mest som en man som har otur när han tänker men som motståndare till NATO är beredd att sätta fler käppar i hjulet. Gissar att du menar artikeln "Vapnens hemliga vägar fram till krigets slagfält", som är en sammanställning av redan publicerade uppgifter från Bloomberg, Wall Street Journal, Bundeswehr, Neue Zürcher Zeitung mfl. SvD har öht inte publicerat något sorts kartläggning av "transportvägarna för regeringens vapenleveranser till Ukraina" som du får det till.

https://www.svd.se/a/gEz3qJ/chang-frick-vill-sd-ha-mig-som-slagpase-lat-dem
https://www.svd.se/a/y68qBA/vapnens-hemliga-vagar-fram-till-ukrainakrigets-slagfalt
Citera
2023-01-28, 22:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Tja. Han ville väl inte alls kännas vid något tal om resekostnad. Sedan när konversationen dök upp fick han ta ett steg tillbaka och förklara sig.

Du menar med en skärmdump som han själv släppt som kommunisternas desinformatörer försöker göra en grej om att han är en fosterlandsförrädare och utländsk spion av?

Eller var det Paludan som släppte dumpen? Har snuten gjort en telefontömning så vi vet att Chang inte shoppat och blåser alla för lajks och cash?

Olika sorters Nordkoreaner brukar ofta tjata om källkritik alltså? Nu råkar nationens öde stå på spel ska alla försöka ta och skärpa sig lite? Kanske ta och vrida ner ryktesspridningen lite?

En snubbe brände en Koran. Folk som skriker skända flaggan kuken var onationell har verkliga problem med sin dubbla verklighet nu. Kommunism är en psykos som sagt och det är knappast brottsligt att tortera dem och napalmbomba dem när de är helt trasiga i skallen.
Citera
2023-01-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TriciaTakanawa
Du menar med en skärmdump som han själv släppt som kommunisternas desinformatörer försöker göra en grej om att han är en fosterlandsförrädare och utländsk spion av?

Eller var det Paludan som släppte dumpen? Har snuten gjort en telefontömning så vi vet att Chang inte shoppat och blåser alla för lajks och cash?

Olika sorters Nordkoreaner brukar ofta tjata om källkritik alltså? Nu råkar nationens öde stå på spel ska alla försöka ta och skärpa sig lite? Kanske ta och vrida ner ryktesspridningen lite?

En snubbe brände en Koran. Folk som skriker skända flaggan kuken var onationell har verkliga problem med sin dubbla verklighet nu. Kommunism är en psykos som sagt och det är knappast brottsligt att tortera dem och napalmbomba dem när de är helt trasiga i skallen.

Jag tittade på tidslinjen. När dök dumpen upp utifrån de uttalanden som Chang gjord och för mig verkar det som att dumpen kom efteråt. Sedan då dumpen dök upp konfronterades han med resekostnaden.
Citera
2023-01-28, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Jag tittade på tidslinjen. När dök dumpen upp utifrån de uttalanden som Chang gjord och för mig verkar det som att dumpen kom efteråt. Sedan då dumpen dök upp konfronterades han med resekostnaden.

Han styr hela berättelsen med andra ord om vi inte har tillgång till hans lur? Hurru du. Finns det några röstsamtal dem mellan? Vad sas då? Tror du inte bara det är en dissident som sysslar med lite vanlig aktivism och har koreograferat allt med snygga bilder i Lidltröja och betald PR då?

https://en.wikipedia.org/wiki/Propaganda_of_the_deed

Chang är mycket skickligare än Våg och hans lilla rebellgrupp av asfaltsindianer bara. Mer cash bakom sig.
Citera
2023-01-28, 22:55
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Finns det någon substans i att Chang Frick arbetar som agent för Rysslands räkning?

Han är en judisk "agent" och arbetar enbart för sitt folks intressen. Inte svårare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in