2022-10-01, 19:18
Medlem
Betalade 80kr för en stor stark senast. Helt okej ändå så dyrt som allt annat blivit. Men minns när man kunde få en öl för 30 spänn, det var tider det.
Citera
2022-10-01, 19:23
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Jag och sambon har varit nere på stan nu i förmiddags och fixat lite grejer. På vägen. Hem stannade vi för att mellanslag (ta en öl halvvägs hem) på vårt stammis hak. Vi brukar drika på nota där och jag brukar mest bara dra kortet utan att tänka på vad vi druckit och ätit. (Ja jag erkänner jag har inte en susning om vad en l mjölk eller ett paket Lurpack kostar)

Idag har vi dock planer och jag betalade på en gång och 2 öl kostade 200 sek!!! Öl brukade väll kosta typ 50-60kr eller? Vad har hänt och när skedde det?

Får jag fråga var ett paket lurpack är?

Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Ölen kostar runt 110-120kr på många ställen. Vårt kvartershak tar dock 80kr. Men t ex biskop arms och Katalin här i Uppsala tar klart över 100dringen. Så jättelätt du gör av med en 500dring. Dock tycker Jag att Max 80spänn är en stor stark värd. För över 100dringen vill du gärna ha underhållning.

Fy fan, jag tänkte kanske ut och ta en öl i uppsala nu men jag har nog ändrat mig. Var är bäst valuta för pengarna tycker du?
Citera
2022-10-01, 19:41
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Dumsvenne betalar en timlön för att få dricka lite blasköl, det är som tagit från 1800-talet.
Citera
2022-10-01, 19:54
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Jag och sambon har varit nere på stan nu i förmiddags och fixat lite grejer. På vägen. Hem stannade vi för att mellanslag (ta en öl halvvägs hem) på vårt stammis hak. Vi brukar drika på nota där och jag brukar mest bara dra kortet utan att tänka på vad vi druckit och ätit. (Ja jag erkänner jag har inte en susning om vad en l mjölk eller ett paket Lurpack kostar)

Idag har vi dock planer och jag betalade på en gång och 2 öl kostade 200 sek!!! Öl brukade väll kosta typ 50-60kr eller? Vad har hänt och när skedde det?

Det är väldigt stor prisskillnad mellan olika ställen.

Du kan på många ställen få en stor stark för 60:- om du är stammis.
Citera
2022-10-01, 19:58
Medlem
CassandraCs avatar
piggelin kostar snart 20kr , det är mer än vad den dyraste glassen kostade när jag var liten på 90talet.

you will own nothing and you will be happy, liberalistmafian försöker sänka ekonomin, för att köra en reboot och skapa någon slags dystopi där vi lever under full kontroll från staten med digital valuta och är i 100% i beroendeställning till dem, kommer inte finnas någon "revolution" att snacka om när det är genomfört så lev så mycket ni bara kan medans det går.
Citera
2022-10-01, 20:13
Medlem
Wigilantes avatar
I Sthlm kostar mitt lokalhak 96kr för en Mariestad
Citera
2022-10-01, 20:42
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Dumsvenne betalar en timlön för att få dricka lite blasköl, det är som tagit från 1800-talet.

Har du 100kr i timlön så är det garanterat du som är dumsvenne. Mitt råd är att du genast går upp till chefen och löneförhandlar.

När jag började gå ut på krogen köpte man en stor stark för 37kr, för 50kr fick man en hotshot också. En bra fylla på krogen kostade 300kr.

100kr är tyvärr för dyrt med tanke på bolagets pris som är runt 15kr. Lite väl bra avans.
Citera
2022-10-01, 20:44
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har du 100kr i timlön så är det garanterat du som är dumsvenne. Mitt råd är att du genast går upp till chefen och löneförhandlar.

När jag började gå ut på krogen köpte man en stor stark för 37kr, för 50kr fick man en hotshot också. En bra fylla på krogen kostade 300kr.

100kr är tyvärr för dyrt med tanke på bolagets pris som är runt 15kr. Lite väl bra avans.
Läsförståelsen är dålig hos dumsvennen också.
Dumsvennes knegarjobb ger nån krona över 100 i timmen efter skatt.
Citera
2022-10-01, 21:01
Medlem
Citat:
Men blir inte livet väldigt fattigt utan krogen?

Säg det till alla som inte är gamla nog att gå på krogen.
Citera
2022-10-01, 21:48
Medlem
Citat:
Det var en weiß och en hantverkslager

Du skulle inte kunna tänka dig att köpa maskintillverkad lager från det ordinarie alkoholistutbudet istället, då kommer du ju ner i pris?

Men det kanske ställer till det för er med nedanstående.

Citat:
för oss handlar det dock mycket om att ses och synas...
Citera
2022-10-01, 21:56
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:

Vilken stad pratar du om? I Malmö får du en stor stark för 40 spänn, i Göteborg kostar den 60. Förvånar mig inte det minsta om den kostar 100 riksdaler i fjollträsk.
Och vad faan är 200 "pixlar"?
Senast redigerad av fluffypuffy 2022-10-01 kl. 21:58.
Citera
2022-10-01, 22:07
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Får jag fråga var ett paket lurpack är?

Fy fan, jag tänkte kanske ut och ta en öl i uppsala nu men jag har nog ändrat mig. Var är bäst valuta för pengarna tycker du?

Smör som finns i Danmark och UK, Thatcher ville ha koll på priset so. En temperatur mätare på samhället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in