2022-09-30, 15:08
Medlem
Och igår gjorde jag anställningsintervjun hos SJ, det skulle ta ca en vecka tills man fick återkoppling men redan imorse blev jag kallad till läkarundersökningen. Så det känns ju positivt, så jävla kul och själva undersökningen ska inte bli något problem då jag gjort samma undersökning hos samma mottagning flera gånger i gamla jobbet.
Citera
2022-09-30, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBean96
Inga pilar, bara det jag skrev. Nässjö är väl inte TCC? Vet att de andra har egna test.
Nässjo kommun är "handledare" men TCC sköter utbildningen? så som jag fattat det med rekrytering av lärare och så. kan ha helt fel men när jag snackade med test ledaren på Test 2 i göteborg lät det som det. Dock så var Test 2 väldigt olika fokus aja det bästa man kan göra att komma utvilad och i tid!.
Citera
2022-09-30, 15:12
Medlem
Citat:
Och igår gjorde jag anställningsintervjun hos SJ, det skulle ta ca en vecka tills man fick återkoppling men redan imorse blev jag kallad till läkarundersökningen. Så det känns ju positivt, så jävla kul och själva undersökningen ska inte bli något problem då jag gjort samma undersökning hos samma mottagning flera gånger i gamla jobbet.
Trevligt man får hoppas det bästa!. vet inte hur jag missade att SJ och MTR startade sina egna betalda utbildningar har bokstavligen sökt allt annat protrain,tcc,nässjö och trafikverket.
Citera
2022-09-30, 15:26
Medlem
Citat:
Inga pilar, bara det jag skrev. Nässjö är väl inte TCC? Vet att de andra har egna test.
Men med mönster mena du att man skulle identifiera mönster som tex två gånger vit sedan en svart trekant tex?
Citera
2022-09-30, 15:29
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Jag var på intervju här om dagen. Nu bor jag inte nära någon av orterna men att komma in på yrket och dessutom slippa ta studielån är värt så pass mycket för min del att det får gå an i en period. Jag förhörde mig med gruppchefen som intervjuade om huruvida det var möjligt att få förflyttning till annan stationeringsort längre fram och på honom lät det som att det absolut inte var någon omöjlighet även under de första 2 åren då man "binder sig" till SJ, så länge personalläget på båda orterna medger det såklart.
Ok. Jag får väl snacka med dem när det blir aktuellt för mig men skulle vara trevligt att slippa flytta. Har en station nära mig till Göteborg. Hade kunnat ta ett tåg dit sen väl där kan man ju köra lite var som helst där man behövs. Men tack för svar iallafall!
Citera
2022-09-30, 15:51
Medlem
Vad roligt zacow ! Nervös?
Berätta gärna vad du fick göra där och hur det kändes
Citera
2022-09-30, 19:20
Medlem
Citat:
Problemen med schemana är väl som jag förstått det framför allt bristen på framförhållning så att det blir svårt att planera sin fritid. Förstår att det är kasst för dem med familj, för mig som är relativt ung och ensamstående spelar det ingen roll alls. Bara en fördel mot en seg nio till fem-rutin.

Har du hört varför det är på detta vis? Tidtabellen är ju satt väldigt lång tid i förväg, plus att SJ har en pool av folk som frivilligt har gått med på att ta jour, typ rycka in när någon blir sjuk. Så jag förstår inte hur planeringen kan vara svår.

Har rest med SJs tåg mycket på senare tid och snackat med de lokförare som kör tågen. Nästan alla gillar jobbet väldigt bra. Som enda negativt nämner de schemana.

Såg att det gick bra på intervjun för dig, kul.
Citera
2022-09-30, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarHasse
Det var en intervju med ett externt bolag (över zoom). Jag har även gjort en intervju på plats med MTR så jag hade kommit långt i processen. De skulle sedan återkoppla med tider för läkarbesök och slutintervju inom en vecka. Men sen hörde jag inget mer… och så dåligt tyckte jag inte att det gick på intervjun att jag ska bli stämplad som paria… Men det var i princip bara frågor som handlade om tidigare arbetslivserfarenheter, inte helt lätt att svara på eftersom jag är 20 och precis slutat gymnasiet och bara haft sommarjobb.

Hej

Hur gick det till på Zoom intervju, va det endast intervju eller andra uppgifter du fick göra?
Vad ställde hen för frågor?
Citera
2022-09-30, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zackow
Men med mönster mena du att man skulle identifiera mönster som tex två gånger vit sedan en svart trekant tex?

Ja exakt så.
Citera
2022-09-30, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Låter inte som någon höjdare. Kan man jobba enbart dagtid?
Nej det är blandade scheman för alla. Önska kan man alltid men brukar väl gå sådär. Jag trivs ändå väldigt bra ska tilläggas, allt annat är ju toppen men klart man skulle vilja ha lättare att kunna planera livet...
Citera
2022-10-02, 12:42
Medlem
Apesinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zackow
Ingen aning men brukar väll vara runt 60-90 pers som ska intervjuas och testas för 30 platser.
ska dit imorgon och göra min sedan 4 oktober TCC göteborg

Jag ska också till psykologen på båda dessa orter! Nässjö på onsdag och Göteborg på fredag. Undrar om du vill berätta hur det går till när man är där? Vad för tester man får, hur länge man pratar med psykologen och vilka frågor man får av denne. Hur lång tid tog allt? Är så nervös inför detta! Hoppas att det gick bra för dig i Nässjö och att det går bra i Göteborg också.
Citera
2022-10-04, 16:41
Medlem
Apesinas avatar
Hur är det med vaccinering mot covid, måste man tagit det för att plugga och jobba som lokförare? Är det dumt att berätta för psykologen att man är ovaccinerad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in