2022-09-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Vem tänker du skulle implementera en sådan ”standard” och hur? Var börjar det liksom?

Det verkar redan ha börjat så smått, i och med att länder som El Salvador, Iran, Ryssland och Centralafrikanska republiken har börjat använda den (eller öppnat upp för att använda den) i utrikeshandeln. Det är den bästa lösningen för länder som inte litar helt på varandra eller inte har tillgång till eller kan lita på det internationella banksystemet.
2022-09-29, 23:31
Avslutad
Citat:
Det är inget ”problem” förutom att precis allt som Strike påstår i sin marknadsföring om hur tjänsten fungerar är ren lögn.

Förutom att de köper Bitcoin.

Nej, det är du som inte förstår.
2022-09-29, 23:32
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Detta är väl det dummaste jag läst på en god stund i den här tråden.

Jag försöker förklara för er hur saker fungerar och det visar sig att man måste bryta ner allt i mycket små portioner och upprepa dessa väldigt många gånger. Det är nog därför du uppfattar det som lite banalt. Men om du Leaston svarar så kanske du förstår i nästa steg.
2022-09-29, 23:33
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Nej, det är du som inte förstår.

Jo jag har förstått ganska bra. Jag har nämligen läst i Strikes villkor.
2022-09-29, 23:33
Avslutad
Citat:
Jag försöker förklara för er hur saker fungerar och det visar sig att man måste bryta ner allt i mycket små portioner och upprepa dessa väldigt många gånger. Det är nog därför du uppfattar det som lite banalt. Men om du Leaston svarar så kanske du förstår i nästa steg.

Jag tror att ni "vanliga" och skeptiska till bitcoin missförstår potentialen totalt.
2022-09-29, 23:35
Avslutad
Citat:
Jo jag har förstått ganska bra. Jag har nämligen läst i Strikes villkor.

Tycker det har spårat ur ganska bra hela den här Strike disskutionen i tråden. Strike är INTE lightning. Strike är INTE bitcoin.

Strike är ett företag som tillhandahåller tjänster med bitcoin.
2022-09-29, 23:37
Avslutad
Citat:
Tycker du att det känns som en bra sak att diktaturer kan använda Bitcoin för att betala för vapen och annan skit?

Tror du att de där skitländerna går i framkant för någon framtida utveckling av det monetära systemet? Har de gjort det förut?

Bitcoin skiter I vem som använder bitcoin. Bitcoin är för alla. Lös problemen och sluta klaga.
2022-09-29, 23:39
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Tycker det har spårat ur ganska bra hela den här Strike disskutionen i tråden. Strike är INTE lightning. Strike är INTE bitcoin.

Strike är ett företag som tillhandahåller tjänster med bitcoin.

Nej. Strtile är ett företag som har packat ihop existerande lösningar för betaltjänster och marknadsför dessa med rena lögner om att de bygger på Bitcoin. Sen ljuger de en massa om hur tjänsterna är utformade, hur snabbt betalningar avvecklas och så vidare. Det framgår om man läser i deras villkor.

Det enda de gör som har med Bitcoin att göra är att de köper dem.

Jag håller med om att det inte har med Bitcoin att göra.
2022-09-29, 23:40
Medlem
Citat:
Tycker du att det känns som en bra sak att diktaturer kan använda Bitcoin för att betala för vapen och annan skit?

Tror du att de där skitländerna går i framkant för någon framtida utveckling av det monetära systemet? Har de gjort det förut?

Om du tänker på Iran och Ryssland, så är det något de gör under galgen, så att säga. Det har varit mycket motstånd, eftersom de inte vill tappa kontrollen över sina medborgares finanser.

Men fördelarna är så överväldigande att till och med dessa länder börjar övergå till bitcoin, i viss mån.

Om det ska bli en global bitcoinstandard måste förstås alla länder använda bitcoin, åtminstone för utrikeshandeln, diktaturer eller ej.
2022-09-29, 23:41
Avslutad
Citat:
Nej. Strtile är ett företag som har packat ihop existerande lösningar för betaltjänster och marknadsför dessa med rena lögner om att de bygger på Bitcoin. Sen ljuger de en massa om hur tjänsterna är utformade, hur snabbt betalningar avvecklas och så vidare. Det framgår om man läser i deras villkor.

Det enda de gör som har med Bitcoin att göra är att de köper dem.

Jag håller med om att det inte har med Bitcoin att göra.

Nej. Överföringen går på bitcoin lightning nätverket.
2022-09-29, 23:45
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Nej. Överföringen går på bitcoin lightning nätverket.

Överföringen av vad tänker du på? Det man kan göra i Bitcoin är transaktioner i BTC mellan olika konton på blockkedjan. Eller hur?
2022-09-29, 23:47
Avslutad
Citat:
Överföringen av vad tänker du på? Det man kan göra i Bitcoin är transaktioner i BTC mellan olika konton på blockkedjan. Eller hur?

Du har bitcoin i en lightning kanal och skickar dom. Ja eller nej?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in