2022-09-28, 14:58
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
På samma sätt kan du gå till "kryptobanken" och få tillbaks dina bitcoin.

Nej? Man har ju precis sålt dem?
2022-09-28, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Nej, exakt, man betalade med en skuldsedel.

Det som erbjuds av Strike är ju dock en helt vanlig betalning i helt vanliga dollar. Bara att de köper Bitcoin och genomför den betalningen snabbt.

Ja, jag har inte sagt nåt annat mer än att det kommer finnas hur mycket olika möjligheter som helst att använda sina bitcoin.
2022-09-28, 15:00
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Mailade frågan och fick svaret:

You are right! We do not charge any fees.

Strike does not charge fees for our services. When you make a transaction through the Strike app on the Bitcoin or Lightning network, your transaction is subject to a network fee. These fees are displayed to you when making the transaction. We have no control over network fees.

Nu kommer du såklart påstå att Strikes suppport OCKSÅ ljuger, men det kommer jag avfärda som argument.

Du har frågat om en överföring Bitcoin -> Bitcoin. Det är inte det vi pratar om.
2022-09-28, 15:01
Avslutad
Citat:
Nej? Man har ju precis sålt dem?

Säg att du för över dina bitcoin från din plånbok till coinbase = tar med ditt guld till banken och får sedlar.

Du för över dem tillbaka till din plånbok = du byter sedeln tillbaka mot guldet.
2022-09-28, 15:01
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:

Strike does not charge fees for our services. When you make a transaction through the Strike app on the Bitcoin or Lightning network, your transaction is subject to a network fee. These fees are displayed to you when making the transaction. We have no control over network fees.

Nu kommer du såklart påstå att Strikes suppport OCKSÅ ljuger, men det kommer jag avfärda som argument.

Är det här en länk till strikes villkor för handlare:

https://strike.me/merchant-terms/

?

Ja eller nej?
2022-09-28, 15:04
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

Undrar hur personen som svarade mailet får sin lön. Vad tänker du?

Swish mellan privatpersoner är också gratis, för övrigt (och utan nätverksavgifter).
2022-09-28, 15:05
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Säg att du för över dina bitcoin från din plånbok till coinbase = tar med ditt guld till banken och får sedlar.

Du för över dem tillbaka till din plånbok = du byter sedeln tillbaka mot guldet.

Nej det är inte samma sak. Sedeln kunde du betala med i en butik och få varor. Dina bitcoin måste du sälja för att kunna betala butiken.

Men hela poängen med krypto var väl att man inte behöver lita på någon third party?! Alltså det ska INTE motsvara sedlar (för ibland hade inte banken nog med guld).
2022-09-28, 15:07
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du har frågat om en överföring Bitcoin -> Bitcoin. Det är inte det vi pratar om.
Nej, jag det frågade jag inte alls om.
2022-09-28, 15:08
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Nej, jag det frågade jag inte alls om.

Vad frågade du då?
2022-09-28, 15:10
Avslutad
Citat:
Nej det är inte samma sak. Sedeln kunde du betala med i en butik och få varor. Dina bitcoin måste du sälja för att kunna betala butiken.

Men hela poängen med krypto var väl att man inte behöver lita på någon third party?! Alltså det ska INTE motsvara sedlar (för ibland hade inte banken nog med guld).

Du har ju satt in bitcoin på coinbase eller strike och kan då betala med dom i butiken.

Hela poängen jag menar är att det finns och kommer finnas ännu flera olika möjligheter att använda.

Från den mest paranoida hemliga användaren till Greta 92 år kommer det till alla finnas ett eller annat sätt att använda tjänster med bitcoin som grund.
2022-09-28, 15:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Swish mellan privatpersoner är också gratis, för övrigt (och utan nätverksavgifter).

Nu börjar vi närma oss märker jag.
Nätverksavgifterna för Swish kan vara 10% på en 20krs transaktion (så kan vi bortse att Swish bara funkar inom svenska banker)
Nätverksavgifterna för kortbetalningar är upp till 3.5%, vilket betyder hutlösa 122kr på ett köp på 3500:-

Som tur är så använder Strike inte något av dessa nätverk utan Lightning nätverket där base fee är under 1 Satoshi för närvarande ($0.0002)

Börjar du förstå varför det är helt avgörande vilket nätverk man väljer att operera på?

Ses vi vid nästa halmstrå mr "det är bara göra debit i ena banken och credit i andra"?
2022-09-28, 15:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad frågade du då?

Jag:

Strike:

Jag:

Strike:

Ok, kan vi bordlägga frågan äntligen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera