Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-27, 19:19
  #95161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Har absolutt ingen interesse av å gjøre meg selv interessant i tråden. Da hadde jeg nok kommet opp med mye rart innen det først var gått 4 år, tror du ikke?
Men samme for meg altså, vi kan la det ligge =)


Vil anta dette er fulgt opp dersom det faktisk ble tipset om til politiet. Da med tanke på at vedkommende sikkert har fortalt om at den mente med sikkerhet å kunne si dette var TH i egen person utstyrt med spade. Likpose observert og greier og greier. Ville nok blitt tatt på alvor.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2022-09-27 kl. 19:22. Anledning: Tillegger
Citera
2022-09-27, 19:33
  #95162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hvorfor har i det hele tatt personen oppgitt fødselsdato i forbindelse med lagerleie?

Bra fråga.
Citera
2022-09-27, 19:41
  #95163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Bra fråga.



Nå vet ikke jeg hva fødselsdatoen er satt i sammenheng med i mailen siden jeg ikke har lest den. Men jeg ser ikke hvorfor det skulle være et behov for den opplysningen for å leie et lager. Og i og med at det er gjort så kan det fortelle noe om den som faktisk sendte den eller dennes eventuelle agenda med å gjøre det.

Spesielt tenker jeg at det å oppgi fødselsdato, om det ikke var påkrevd, kan si noe om personens alder.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2022-09-27 kl. 20:02. Anledning: Tillegger
Citera
2022-09-27, 20:06
  #95164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73

Mener du, at den nærmeste familie er med på at have dræbt deres egen mor?? For hvis ja, så forstår man jo bedre tavsheden… Men har godt svært ved at forestille mig, at de skulle have en rolle i dette (men det er jo desværre set før, at det kan være sådan i egen familie).

Nei, jeg tror ikke barna har tatt livet av sin mor, men de kan ha blitt involvert umiddelbart etterpå, og blitt severt en historie som har medført at de hjelper og støtter sin far med praktiske detaljer, alibi etc. Hvorfor så mye stillhet, og hvorfor bevisst motarbeide politiets arbeid🤔 Noen i nærmeste familie vet hva som har skjedd, og hvem som står bak, det er jeg rimelig sikker på🧐
Citera
2022-09-27, 20:10
  #95165
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Nå vet ikke jeg hva fødselsdatoen er satt i sammenheng med i mailen siden jeg ikke har lest den. Men jeg ser ikke hvorfor det skulle være et behov for den opplysningen for å leie et lager. Og i og med at det er gjort så kan det fortelle noe om den som faktisk sendte den eller dennes eventuelle agenda med å gjøre det.

Spesielt tenker jeg at det å oppgi fødselsdato, om det ikke var påkrevd, kan si noe om personens alder.

Du kan skrive "katiskaleaks" i ett ord i søkefeltet på google, og velge "bilder".
Da kommer det bilde av en skjermdump som viser headeren i eposten.
I korte trekk gir det inntrykk av at OHG jobber hos Stockfleths.
Det er oppgitt et telefonnummer som er registrert på Stockfleths.
Fødselsdatoen fremstår, som nevnt, meningsløs å oppgi i den antatte sammenhengen.

Min oppfatning er at dette er et stunt i regi av politiet. Hvis ikke, må det være
et forsøk på å villede politiet, utført av GM. Mailen ble sendt i februar 2019, og
på dette tidspunktet var ikke OHG sitt navn kjent for andre enn politiet og GM.
Det er kun to muligheter her, slik jeg ser det.
Citera
2022-09-27, 20:25
  #95166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Min oppfatning er at dette er et stunt i regi av politiet. Hvis ikke, må det være et forsøk på å villede politiet, utført av GM. Mailen ble sendt i februar 2019, og
på dette tidspunktet var ikke OHG sitt navn kjent for andre enn politiet og GM.
Det er kun to muligheter her, slik jeg ser det.

Så at GM`ene i den Finske saken kunne (helt uavhengig av Hagensaken) ha kjøpt OHG id på dark web til sitt eget formål er helt utelukket for deg?? Men enig i at når også Stockfletch kommer inn i bildet så blir det litt rart..

For noen mnd siden gikk jo Norsk politi ut på Tv2 Nyhetene, å sa at de hadde tatt kontakt med Finsk politi, for å finne ut om det kunne være noen koblinger mellom den Norske saken og den Finske saken, da de visste at samme ID var brukt i begge sakene. Da kan det jo ikke være Norsk politi som har stelt dette istand.

Til alt overmål, husker dere hvor den ekte OHG kom i fra da han ble pågrepet på OSL, ja..han kom fra netopp, Finland Enda en merkelig tilfeldighet i denne saken.

Det er også meget spesielt at krypto GM i Hagensaken oppgav OHGs forettningsadresse som hadde blitt tilgjelnelig noen få dager i forveien.
__________________
Senast redigerad av Ronsangel 2022-09-27 kl. 21:08.
Citera
2022-09-27, 20:32
  #95167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Du kan skrive "katiskaleaks" i ett ord i søkefeltet på google, og velge "bilder".
Da kommer det bilde av en skjermdump som viser headeren i eposten.
I korte trekk gir det inntrykk av at OHG jobber hos Stockfleths.
Det er oppgitt et telefonnummer som er registrert på Stockfleths.
Fødselsdatoen fremstår, som nevnt, meningsløs å oppgi i den antatte sammenhengen.

Min oppfatning er at dette er et stunt i regi av politiet. Hvis ikke, må det være
et forsøk på å villede politiet, utført av GM. Mailen ble sendt i februar 2019, og
på dette tidspunktet var ikke OHG sitt navn kjent for andre enn politiet og GM.
Det er kun to muligheter her, slik jeg ser det.




«Det morsomme er at "Olle Golf" har oppgitt telefonnummeret til kaffesjappa som sitt eget!»

Hvorfor retter ikke personen opp feilen i navnet til OHG når den er formell nok til å oppgi fødselsdato ved leie av lager? Kan det være at vedkommende ikke fant deltasten på tastaturet?


Tror jeg går for en gjerningsperson i relativt høy alder og formell på den gamledagse måten. Ukjent med tastaturet på stedet/ikke så god på tastatur generelt. Og som bare hadde kopi av passet tilgjengelig og ikke OHGs telefonnummer. Får trusselbrevvibber av hele greiene kjenner jeg.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2022-09-27 kl. 20:43. Anledning: Rettet
Citera
2022-09-27, 20:47
  #95168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Nå vet ikke jeg hva fødselsdatoen er satt i sammenheng med i mailen siden jeg ikke har lest den. Men jeg ser ikke hvorfor det skulle være et behov for den opplysningen for å leie et lager. Og i og med at det er gjort så kan det fortelle noe om den som faktisk sendte den eller dennes eventuelle agenda med å gjøre det.

Spesielt tenker jeg at det å oppgi fødselsdato, om det ikke var påkrevd, kan si noe om personens alder.

Alt er ikke obligatoriske slik Org.nummer/fødselsdato at fyll inn.
Citera
2022-09-27, 21:38
  #95169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvis du mener dette plutselig vil gi mening - at barna drepte sin mor - da burde du ta deg en avslappende tur til Legoland og se på barn som morer seg med sine foreldre. Det skal ekstremt mye til at barn dreper sine foreldre og da er det ofte snakk om psykiske problemer og foreldre som f.eks har mishandlet dem. Ingen indikasjoner på at AEH mishandlet noen - og som du skriver selv - ingen av dem er siktet.


Snoken, det er ikke lyset av en politibil på vei til å arrestere noen barn.

Jeg tror, og håber heller ikke at børnene er med på dette, men man undres alligevel, når de ‘modarbejder’ politiet, og der er helt stille fra dem i denne sag, der vedrører deres mor. Så selvfølgelig tænker mange sit, og undrer sig over hvorfor det er sådan.
__________________
Senast redigerad av rlk73 2022-09-27 kl. 21:48.
Citera
2022-09-28, 16:19
  #95170
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Nei, jeg tror ikke barna har tatt livet av sin mor, men de kan ha blitt involvert umiddelbart etterpå, og blitt severt en historie som har medført at de hjelper og støtter sin far med praktiske detaljer, alibi etc. Hvorfor så mye stillhet, og hvorfor bevisst motarbeide politiets arbeid🤔 Noen i nærmeste familie vet hva som har skjedd, og hvem som står bak, det er jeg rimelig sikker på🧐
Å involvere barna etterpå hvis de ikke var med på noe i utgangspunktet er det vanskelig å skjønne logikken med? Sett gjennom en teori der TH skulle planlegge et drap - da burde han involvert så få personer som mulig og vertfall ikke noen som sto AEH nært. At familien var en sekt har jeg liten tro på, men deg om det. (med denne merkelige teorien ble du litt mindre troverdig i mine øyne) Har du barn selv eller er du en ensom ulv?
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Jeg tror, og håber heller ikke at børnene er med på dette, men man undres alligevel, når de ‘modarbejder’ politiet, og der er helt stille fra dem i denne sag, der vedrører deres mor. Så selvfølgelig tænker mange sit, og undrer sig over hvorfor det er sådan.
Det håpet deler jeg med deg👍 Poenget er at du nok ikke trenger å være så bekymret for at barna har vært delaktig i et drap fordi politiet mener siste kjente livstegn er kl 09.14, og de har tydeligvis ikke funnet noe som tyder på at barna er involvert. Ellers er det nok ingen som kan gi et fasitsvar å på hvordan de burde reagert i denne gåtefulle saken, og kanskje de samarbeider bedre med politiet i dag.
Hvem vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Kodespråk eller ikke, og hva kodene i så fall skulle bety blir spekulasjoner, men faktum er at hendelsene bærer preg av et mønster som etter min mening nagler TH og flere av barna til saken.
Beklager at jeg dro frem et eldre innlegg, men har du funnet ut dette nå eller må vi bare stole på din mening?
Citera
2022-09-28, 21:03
  #95171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Å involvere barna etterpå hvis de ikke var med på noe i utgangspunktet er det vanskelig å skjønne logikken med? Sett gjennom en teori der TH skulle planlegge et drap - da burde han involvert så få personer som mulig og vertfall ikke noen som sto AEH nært. At familien var en sekt har jeg liten tro på, men deg om det. (med denne merkelige teorien ble du litt mindre troverdig i mine øyne) Har du barn selv eller er du en ensom ulv?

Det håpet deler jeg med deg👍 Poenget er at du nok ikke trenger å være så bekymret for at barna har vært delaktig i et drap fordi politiet mener siste kjente livstegn er kl 09.14, og de har tydeligvis ikke funnet noe som tyder på at barna er involvert. Ellers er det nok ingen som kan gi et fasitsvar å på hvordan de burde reagert i denne gåtefulle saken, P og kanskje de samarbeider bedre med politiet i dag.
Hvem vet.


Beklager at jeg dro frem et eldre innlegg, men har du funnet ut dette nå eller må vi bare stole på din mening?

Din logikk og oppfatning av saken er helt på jordet🤯 At barna, eller en av dem, er blitt involvert i ettertid har vært diskutert her på forumet lenge. Jeg har forøvrig aldri uttalt at familien er en sekt, hvor har du det i fra🤔 Jeg svarte kun på et spørsmål om AE tilhørte en sekt, noe jeg svarte benektende på. Bakgrunnen for dette var at TH hadde forslått for politiet at AE muligens hadde rømt avgårde med en sekt. Dette er på samme nivå som deg og Gone Girl teorien, galskap fra ende til annen🥴🤯
__________________
Senast redigerad av Troverdig 2022-09-28 kl. 21:05.
Citera
2022-09-28, 21:10
  #95172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Alt er ikke obligatoriske slik Org.nummer/fødselsdato at fyll inn.


Om jeg forstår deg rett tenker jeg at dette med å oppgi fødselsdato i en henvendelse om lagerleie faktisk kan si noe om alderen til personen bak mailen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback