Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-27, 00:24
  #95149
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Et tydelig og sterkt motiv er et godt grunnlag for politiet å jobbe videre med, og sammen med sterke indisier, bevis og vitneforklaringer gir dette en god mulighet for tiltale, rettssak og dom i saken. AE var ikke medlem av noen sekt, hun var en snill og elskelig person som bare ville andre godt. Det som forundrer meg mest i denne saken er familiens totale stillhet rundt hennes person, hun er på en måte nullet helt ut. Hva skyldes dette, og hvorfor ble det slik🤔 Jeg tror jeg vet svaret, og det vet også politiet🧐
Godt det er flere som begynner å se lyset…
Citera
2022-09-27, 01:57
  #95150
Medlem
Har absolutt ingen interesse av å gjøre meg selv interessant i tråden. Da hadde jeg nok kommet opp med mye rart innen det først var gått 4 år, tror du ikke?
Men samme for meg altså, vi kan la det ligge =)
Citera
2022-09-27, 07:58
  #95151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Har absolutt ingen interesse av å gjøre meg selv interessant i tråden. Da hadde jeg nok kommet opp med mye rart innen det først var gått 4 år, tror du ikke?
Men samme for meg altså, vi kan la det ligge =)

Feilslått og uberettiget kritikk mot deg dette. Du er ikke ute etter oppmerksomhet og ingen sensasjonsjeger, det vet alle som har fulgt med i tråden.

Mest sannsynlig er tipset allerede sjekket ut av politiet. Jeg tror politiet har vært særdeles grundige i sine søk etter AE.

Men, jeg synes nærheten til vann og elv og foss og kraftverk er interessant. Aggregatene ved Hensfossen kraftverk skulle skiftes ut i 2019, og ble faktisk finansiert av Kiwi. Når og hvordan dette skjedde, vet jeg ikke.

Jeg har aldri trodd at AE er blitt destruert. Jeg har foreslått tidligere i tråden at levningene av AE ville kunne dukke opp. Dersom TH skulle få behov for det. For å avlede politiets oppmerksomhet vekk fra ham selv.

Den kjente politikeren JGD var samferdselsminister i 2019. Tror jeg. Han kan ha eid en slik bil og solgt den, noen ganger tar det tid før biler blir omregistrert på ny eier. Men jeg tror ikke JGD har bodd på Hadeland. Selv om det har vært mye rot med boliger og Stortings-leiligheter, så pleier stortingsrepresentanter å ha en bolig på hjemstedet, i fylket de er innvalgt fra, Møre og Romsdal for JGDs del, pluss leilighet i Oslo. Slengesol-overfallet i Bergen er en slik sak. Mistaken identity. Tidligere eier av bilen Slengesol kjørte, var en svært velbeslått mann, og GM trodde Slengesol var riking.

Jeg tror det er vanskelig å finne bilen uten nærmere opplysninger om den.

Jeg synes allikevel at du skulle be din bekjente om å tipse politiet på nytt. For å være helt sikker på at saken er blitt undersøkt.
Citera
2022-09-27, 10:55
  #95152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nei, jeg tror dessverre dette er et nytt "Ås-spor".

Du og flere med deg liker å snakke ned Ås sporet.. Selv om verken du eller andre ikke har peiling på hva dette var. Det er fort gjort å ta feil.. Det snakkes om at en etterforskning kan få tunnelsyn, med det gjelder mange her inne også.

Du selv var jo ganske rask på labben da du hardnakket hevdet i flere innlegg at denne OH Golf ID ikke var nevnt i den Finske narkodommen, dette var jo bare tull og fanteri, og oppfordret til å se bort fra dette tullet. Så ble dommen postet her.., og hvem var det som var nevnt
Citera
2022-09-27, 11:21
  #95153
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Du og flere med deg liker å snakke ned Ås sporet.. Selv om verken du eller andre ikke har peiling på hva dette var. Det er fort gjort å ta feil.. Det snakkes om at en etterforskning kan få tunnelsyn, med det gjelder mange her inne også.

Du selv var jo ganske rask på labben da du hardnakket hevdet i flere innlegg at denne OH Golf ID ikke var nevnt i den Finske narkodommen, dette var jo bare tull og fanteri, og oppfordret til å se bort fra dette tullet. Så ble dommen postet her.., og hvem var det som var nevnt

Nå tar du ting ut av sammenheng. Dommen ble postet via katiskaleaks, men ingen klarte å verifisere om den var ekte eller ikke. Da tok det av for konspiratorikerne her inne. Det var aldri et spørsmål om OHG faktisk var nevnt eller ikke. Spørsmålet var om den finske saken hadde relevans for Lørenskogsaken eller ikke. Det hadde den ikke. Noen av oss klarte å se at katiskaleaks var en bløff, mens andre brukere gikk rett i konspirasjonsfella.
Citera
2022-09-27, 11:58
  #95154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Poenget mitt var tidspunktet, ikke stedet. Tar man noen av dage, venter man ikke i 6 måneder med å grave dem ned.

Nei, jeg tror dessverre dette er et nytt "Ås-spor".

Det blir feil å sammenligne dette tipset med observasjonene på Ås. Det spørs vel om Asbjørn Hansen hadde funnet dette tipset like troverdig.
__________________
Senast redigerad av Lorentsen 2022-09-27 kl. 12:22.
Citera
2022-09-27, 13:25
  #95155
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Du og flere med deg liker å snakke ned Ås sporet.. Selv om verken du eller andre ikke har peiling på hva dette var. Det er fort gjort å ta feil.. Det snakkes om at en etterforskning kan få tunnelsyn, med det gjelder mange her inne også.

Du selv var jo ganske rask på labben da du hardnakket hevdet i flere innlegg at denne OH Golf ID ikke var nevnt i den Finske narkodommen, dette var jo bare tull og fanteri, og oppfordret til å se bort fra dette tullet. Så ble dommen postet her.., og hvem var det som var nevnt

Ås-sporets relevans endres ikke av om jeg er skeptisk til det, eller om du hevder det
er essensielt for å løse saken. Politiet sier de har valgt å legge det bort, og der står den saken.
Kommer det frem informasjon som gjør det mer interessant, er jeg lutter øre.

Når det gjelder den finske saken var jeg mest skeptisk til de linkene som ble lagt ut i forumet.
Jeg har fremdeles ikke klikket meg inn på noen av dem. Jeg har som sagt mine mistanker om
hva som lå bak, men jeg tror ikke narkodommen eller de involverte har noen koblinger til
AEs forsvinning forøvrig. Jeg mistenker at norsk politi sto bak forspørselen som ble sendt
fra Stockfleths, i ett av mange forsøk på å spore opp hvem som hadde solgt Golf-passet.

Edit:

Ser nå at hvis man billed-googler "katiskaleaks" får man frem et bilde av epost-headeren
fra eposten som ble sendt fra Oslo til Helsinki med spørsmål om å leie et lager. Det morsomme
er at "Olle Golf" har oppgitt telefonnummeret til kaffesjappa som sitt eget!

Skal man le eller grine av dette?
__________________
Senast redigerad av Svartediket 2022-09-27 kl. 14:10.
Citera
2022-09-27, 13:32
  #95156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Godt det er flere som begynner å se lyset…

Tror de fleste har tænkt denne tanke flere gange, men så længe en eller flere af dem ikke er sigtede, så er der jo intet der tyder på det (selvom det ville være en god forklaring på stilheden og væremåden helt fra start af i denne sag). Meget ville pludselig give mening.
Citera
2022-09-27, 14:47
  #95157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ås-sporets relevans endres ikke av om jeg er skeptisk til det, eller om du hevder det
er essensielt for å løse saken. Politiet sier de har valgt å legge det bort, og der står den saken.
Kommer det frem informasjon som gjør det mer interessant, er jeg lutter øre.

Når det gjelder den finske saken var jeg mest skeptisk til de linkene som ble lagt ut i forumet.
Jeg har fremdeles ikke klikket meg inn på noen av dem. Jeg har som sagt mine mistanker om
hva som lå bak, men jeg tror ikke narkodommen eller de involverte har noen koblinger til
AEs forsvinning forøvrig. Jeg mistenker at norsk politi sto bak forspørselen som ble sendt
fra Stockfleths, i ett av mange forsøk på å spore opp hvem som hadde solgt Golf-passet.

Edit:

Ser nå at hvis man billed-googler "katiskaleaks" får man frem et bilde av epost-headeren
fra eposten som ble sendt fra Oslo til Helsinki med spørsmål om å leie et lager. Det morsomme
er at "Olle Golf" har oppgitt telefonnummeret til kaffesjappa som sitt eget!

Skal man le eller grine av dette?
På den samme e-posten står også fødselsdatoen til OHG. den er vel ikke offentlig? Det vil si at den som sendte forespørselen også kjente fødselsdatoen.
Citera
2022-09-27, 14:58
  #95158
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
På den samme e-posten står også fødselsdatoen til OHG. den er vel ikke offentlig? Det vil si at den som sendte forespørselen også kjente fødselsdatoen.

Fødselsdatoen står jo i passet som ble scannet og solgt. Hvem, i tillegg til GM, hadde dette passet i februar 2019?
Jeg tror det er liten sjans for at GM på dette tidspunktet satt på Stockfleths og sendte forespørsel om å leie lager i Helsinki.
Citera
2022-09-27, 17:26
  #95159
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Tror de fleste har tænkt denne tanke flere gange, men så længe en eller flere af dem ikke er sigtede, så er der jo intet der tyder på det (selvom det ville være en god forklaring på stilheden og væremåden helt fra start af i denne sag). Meget ville pludselig give mening.
Hvis du mener dette plutselig vil gi mening - at barna drepte sin mor - da burde du ta deg en avslappende tur til Legoland og se på barn som morer seg med sine foreldre. Det skal ekstremt mye til at barn dreper sine foreldre og da er det ofte snakk om psykiske problemer og foreldre som f.eks har mishandlet dem. Ingen indikasjoner på at AEH mishandlet noen - og som du skriver selv - ingen av dem er siktet.

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Godt det er flere som begynner å se lyset…
Snoken, det er ikke lyset av en politibil på vei til å arrestere noen barn.
Citera
2022-09-27, 19:15
  #95160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
På den samme e-posten står også fødselsdatoen til OHG. den er vel ikke offentlig? Det vil si at den som sendte forespørselen også kjente fødselsdatoen.

Hvorfor har i det hele tatt personen oppgitt fødselsdato i forbindelse med lagerleie?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback