2022-09-26, 20:45
Medlem
Hei igjen folkens. Jeg skal oppfordre vitnet til å ta kontakt med politiet på nytt.
Enig i tidsdifferansen på 5-6mnd, men jeg har tenkt at: dette er vintermånedene. Liket kan feks ha vært mellomlagret et sted den første tiden, og måtte forflyttes før det ble for varmt i luften?
Citera
2022-09-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Poenget mitt var tidspunktet, ikke stedet. Tar man noen av dage, venter man ikke i 6 måneder med å grave dem ned.

Nei, jeg tror dessverre dette er et nytt "Ås-spor".

Nei, hvis det skulle være AE som ble dumpet der i april -19, så må man vel anta at hun kanskje har vært nedfrosset, eller noe lignende, i mellomtiden.

Det står noe på wikipedia om at aggregatene ved dette kraftverket skulle skiftes i 2019.

Men, vi vet for lite, slik som avstanden fra der bilen sto parkert, og til fossen, elven, vannet. Tidspunkt og nøyaktig sted. Dette er sikkert angitt i det opprinnelige tipset. Som det også er mulig å finne frem igjen.

Ellers ville det passe med TH, at han var pent kledt, kontorkledt, hvis han skulle stikke seg vekk fra politiet et lite ærende, kunne han ikke ha tatt på seg markadressen eller turtøy, da ville han ha fått spanere etter seg.

Hvis tipset av en eller annen grunn ikke er sjekket ut, må det uansett sjekkes ut nå.
Citera
2022-09-26, 20:53
Medlem
Imens tenker jeg vi kan prøve å finne riktig navn på denne "odd georg dale, Jon georg dale" , eller hva det nå enn er..
Han skal være fra Hadeland området, for vitnet hadde stussa over at han var fra samme sted som TH
Citera
2022-09-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Hei igjen folkens. Jeg skal oppfordre vitnet til å ta kontakt med politiet på nytt.
Enig i tidsdifferansen på 5-6mnd, men jeg har tenkt at: dette er vintermånedene. Liket kan feks ha vært mellomlagret et sted den første tiden, og måtte forflyttes før det ble for varmt i luften?

Ja gjør det, og hold oss oppdatert.

Egentlig ganske spennende, det du forteller.
Citera
2022-09-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
kan være bløff og fanteri.

Selvfølgelig kan det Men alt nytt er spennende helt til det blir sjekket ut. Folk gnager jo i det samme hele tiden.., å vi kommer ingen vei. Ikke politiet heller.
Citera
2022-09-26, 20:58
Medlem
TH er fra Hadeland.

Hadeland er et område som omfatter bygdene på begge sider av søndre del av Randsfjorden. Hadeland består av kommunene Lunner og Jevnaker i Viken og Gran i Innlandet fylke.

Hensfossen kraftstasjon ligger ved Randsfjorden, ved siden av Randsfjordbanen.

TH kan være godt kjent i området fra sin ungdom, han kan også kjenne folk som har med området å gjøre.
Citera
2022-09-26, 21:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Jeg tror det er temmelig usannsynlig.
Tror dette var godt planlagt, og da bør man unngå å flytte på lik mens etterforskningen pågår.
Citera
2022-09-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Et tydelig og sterkt motiv er et godt grunnlag for politiet å jobbe videre med, og sammen med sterke indisier, bevis og vitneforklaringer gir dette en god mulighet for tiltale, rettssak og dom i saken. AE var ikke medlem av noen sekt, hun var en snill og elskelig person som bare ville andre godt. Det som forundrer meg mest i denne saken er familiens totale stillhet rundt hennes person, hun er på en måte nullet helt ut. Hva skyldes dette, og hvorfor ble det slik🤔 Jeg tror jeg vet svaret, og det vet også politiet🧐

Mener du, at den nærmeste familie er med på at have dræbt deres egen mor?? For hvis ja, så forstår man jo bedre tavsheden… Men har godt svært ved at forestille mig, at de skulle have en rolle i dette (men det er jo desværre set før, at det kan være sådan i egen familie).
Senast redigerad av rlk73 2022-09-26 kl. 22:51.
Citera
2022-09-26, 22:46
Medlem
Citat:
TH er fra Hadeland.

Hadeland er et område som omfatter bygdene på begge sider av søndre del av Randsfjorden. Hadeland består av kommunene Lunner og Jevnaker i Viken og Gran i Innlandet fylke.

Hensfossen kraftstasjon ligger ved Randsfjorden, ved siden av Randsfjordbanen.

TH kan være godt kjent i området fra sin ungdom, han kan også kjenne folk som har med området å gjøre.
kastet i fossen?han er jo strømkonge og aeh ville stjele strømpengene.
Citera
2022-09-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73

Mener du, at den nærmeste familie er med på at have dræbt deres egen mor?? For hvis ja, så forstår man bedre tavsheden… Men har godt svært ved at forestille mig, at de skulle have en rolle i dette. Men det er jo set før, at det kan være sådan.
Familien omtalte henne som nullet så hun stod nok ikke høyt i kurs blant sine egne. Alle andre likte henne vistnok svært godt. Snill, blid og hyggelig.
Citera
2022-09-26, 23:31
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Poenget mitt var tidspunktet, ikke stedet. Tar man noen av dage, venter man ikke i 6 måneder med å grave dem ned.

Nei, jeg tror dessverre dette er et nytt "Ås-spor".

Det er bare vås og tull. Det var ikke snø der på det tidspunktet. Meterologisk institutt uttalte at april 2019 var historisk varm og tørr. Det er bare et forsøk på å gjøre seg selv interessant. Enten brukeren eller "vitnet". Noen glemte å sjekke værmeldingen før de bestemte seg for finne opp en detalj om "svært mye snø".
Citera
2022-09-26, 23:35
Medlem
GG99Slayers avatar
Bare en liten detalje som ikke helt stemmer med disse "nye opplysingene"

Det kom fram at det var snø ute? Vinter?

Noen som har prøvd å grave ned noe når det er tæla?

neppe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in