2022-09-27, 19:03
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Martin är i blåsvädret, var på expressen. Ska ha sparkat en tant som enligt honom skrikit rasistiska saker till honom i juli, han är i rätten nu verkar det som
Han berättade den storyn i sin andra podd Division9. Rätt rolig historia. Men jävlar vad han överreagerade. Visst att man blir arg och konfronterar personen. Men att slå sönder hennes cykel... Jag vet inte. Måste ju ha pågått en stund, och nån gång under förloppet bör man väl inse att det man håller på med är lite knäppt.
Citera
2022-09-28, 00:18
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Han berättade den storyn i sin andra podd Division9. Rätt rolig historia. Men jävlar vad han överreagerade. Visst att man blir arg och konfronterar personen. Men att slå sönder hennes cykel... Jag vet inte. Måste ju ha pågått en stund, och nån gång under förloppet bör man väl inse att det man håller på med är lite knäppt.
Kan du återberätta i lite mer detalj? Vore kul att få hans perspektiv på vad som hände.
Citera
2022-09-28, 02:00
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Kan du återberätta i lite mer detalj? Vore kul att få hans perspektiv på vad som hände.
Jag minns inte exakt, men jag har hört berättelsen. Det var någonting om en tant som cyklade förbi när han var med sin hund på en hundrastgård. Hon hade någon åsikt om nånting han gjorde, hur man betedde sig på en hundrastgård. Jag har ingen hund själv, så jag vet inte vad det egentligen rörde sig om.

Hur som helst, Martin började då bråka, till allas stora förvåning, han som annars är så lugn och sansad. Han ska ha gått fram och sparkat ner hennes cykel? Som sagt, jag minns inte exakt, så ta mig inte på orden. Han drog någon helt uppenbar lögn om att hon ska ha varit supernazze och bett honom åka hem till sitt eget land eller något liknande.

Om nån har klippet så får ni jättegärna länka.
Citera
2022-09-28, 06:50
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Jag minns inte exakt, men jag har hört berättelsen. Det var någonting om en tant som cyklade förbi när han var med sin hund på en hundrastgård. Hon hade någon åsikt om nånting han gjorde, hur man betedde sig på en hundrastgård. Jag har ingen hund själv, så jag vet inte vad det egentligen rörde sig om.

Hur som helst, Martin började då bråka, till allas stora förvåning, han som annars är så lugn och sansad. Han ska ha gått fram och sparkat ner hennes cykel? Som sagt, jag minns inte exakt, så ta mig inte på orden. Han drog någon helt uppenbar lögn om att hon ska ha varit supernazze och bett honom åka hem till sitt eget land eller något liknande.

Om nån har klippet så får ni jättegärna länka.
Ungefär så. Men vet inte vad du menar med supernazze. Hon sa något uppenbart rasistiskt iallafall. Just nu kan jag inte minnas vad. Det jag tycker var roligast var att han sprang ifatt henne när hon hade börjat cykla där ifrån. Tror hon blev rädd (obekväm, var inte beredd på att bli konfronterad) när han reagerade på hennes rasism.
Citera
2022-09-28, 09:53
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ungefär så. Men vet inte vad du menar med supernazze. Hon sa något uppenbart rasistiskt iallafall. Just nu kan jag inte minnas vad. Det jag tycker var roligast var att han sprang ifatt henne när hon hade börjat cykla där ifrån. Tror hon blev rädd (obekväm, var inte beredd på att bli konfronterad) när han reagerade på hennes rasism.
Nu kanske inte jag har samma värdegrund som Martin, men jag springer inte ifatt varenda rasist jag stöter på för att sparka på deras cykel... Särskilt inte om det är en lite äldre kvinna. Nu tror inte jag att hon ens sagt något rasistiskt från första början, ett mer uppenbart påhittat svepskäl för Martins hotfulla beteende mot kvinnor får man nog leta på månen efter.

Men ja, hon blev nog rädd och obekväm, en nästan två meter lång rabiat radiopratare springer efter henne och beter sig hotfullt, vem hade inte blivit "obekväm" då?
Citera
2022-09-28, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Lite konstruktiv kritik.
Nu berör inte detta specifikt AmK utan alla komikerpoddar med folk som ibland är med i AMK..

Dessa skämt under samtalet borde alla vara färdiga med nu.
De var roliga första gångerna . Men nu är de enbart trötta och ”hack”.

1. Att säga t ex ”välkomna till psykologipodden ” om samtalet snöar in på just psykologi. Den formen.

2. Att säga ”Han är ju typ 150 år gammal!”, om man vill betona att nån kändis är gammal. T ex 70-80 år.
Jag minns att det var kul första gångerna. Men formen känns uttjänt nu.

3. Att utbrista i den självkritiska meta-kommentaren ”Ja det HÄR var ju JÄTTEBRa radio..” om man kommer på sig med att kommenterar ett videoklipp.
Gjort. Dessutom lyssnar vi inte ens på radio.
Det är faktiskt inte alls särskilt illa att kommentera klipp som vi som lyssnare får länkat till i poddbeskrivningen.

4. ”Och självklart finns det även andra märken än..” . Ofta uttalat av lite äldre poddkomiker som en sorts ironisk referens till SR-policy.
Stendött. Dessutom har allt färre av oss en relation till SR.

Mvh

Väldigt bra.

Kompletterar punkt 4 med "nu är ju inte [NN] här för att försvara sig..."
Citera
2022-09-28, 10:33
Medlem
swimp78s avatar
Vilka är era ”sänken” nu som får er att känna mindre lust attt lyssna?
Har några av era sänken gått från no-no till ok?

Sänken som sällan är med längre : Marcus Berggren , Sandra Ilar, Fredrik Boltes

Sänken som fortfarande dyker upp ibland: Kathryn Le Roux, Agnes Matsdotter , My Gudmundoter, Sebastian Järpehag
+ alla musikgäster. Då det blir stel stämning av främlingar i samtalet och musiker dessutom är tråkiga

Personer jag förr tyckte var ett ”sänke” men nu tycker är rätt Ok som deltagare: Thomas Erikson.
Citera
2022-09-28, 10:55
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Nu kanske inte jag har samma värdegrund som Martin, men jag springer inte ifatt varenda rasist jag stöter på för att sparka på deras cykel... Särskilt inte om det är en lite äldre kvinna. Nu tror inte jag att hon ens sagt något rasistiskt från första början, ett mer uppenbart påhittat svepskäl för Martins hotfulla beteende mot kvinnor får man nog leta på månen efter.

Men ja, hon blev nog rädd och obekväm, en nästan två meter lång rabiat radiopratare springer efter henne och beter sig hotfullt, vem hade inte blivit "obekväm" då?
Nu blir det kanske offtopic eftersom det finns en skvallertråd om Martin också. Men nu har jag lyssnat igen. Det är ett patreonavsnitt av div9 från 4e augusti så det ligger inte i en publik feed. Tanten hade gnällt på att Martin gick in en hundgård när hon var där inne. Så det var inte nån som cyklade förbi bara. Sen menade hon att hans (tydligen) normbrytande beteende hade att göra med hans ursprung. Såna som hon förtjänar att sättas på plats. Men jag försvarar inte hans agerande.
Citera
2022-09-28, 11:06
Medlem
Citat:

Sänken som fortfarande dyker upp ibland: Kathryn Le Roux, Agnes Matsdotter , My Gudmundoter, Sebastian Järpehag
+ alla musikgäster. Då det blir stel stämning av främlingar i samtalet och musiker dessutom är tråkiga

Personer jag förr tyckte var ett ”sänke” men nu tycker är rätt Ok som deltagare: Thomas Erikson.

Lyssnar bara då och då nuförtiden men Kathryn, Järpehag, Sporrong, alla från ETC.

Saknar många tidigare gäster. Mest för variationen. Nu känns det som att det är samma gäng på repeat.
Citera
2022-09-28, 16:36
Medlem
Synd att Branne Pavlovic slutat att medverka.

Han är skön.
Citera
2022-09-28, 17:20
Medlem
Kewks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schraderbrau
Synd att Branne Pavlovic slutat att medverka.

Han är skön.

Vet du varför han slutat? Minns att han sa att de va hans sista avsnitt,inte varför.
Citera
2022-09-28, 18:43
Medlem
Jagerbys avatar
Citat:

Julia Frej! Allt hon gör är att prata aningen högre än alla andra samtidigt som hon tycker att hon själv är hysteriskt rolig. Avsnittet där hon och Agnes Matsdotter var med var inte en fröjd nånstans...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in