2022-09-28, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vilka är era ”sänken” nu som får er att känna mindre lust attt lyssna?
Har några av era sänken gått från no-no till ok?
...
Om Kathryn eller Petter Bristav är med stänger jag av direkt. När det kommer musiker blir det aldrig bra.

En del gäster kan vara störiga men går att uthärda. Som Järpehag och hans obehagliga inställsamhet mot Martin och att han drar dit usla musiker som alla måste låtsas gilla; Clara Christiansen som i tid och otid framhäver sitt kedje-knullande och lösaktiga uppträdande; My Gudmundsdotter som uppenbart ljuger och saltar sina storys till absurdum; Thanos Fotas som är urbota eftersatt.

Första gångerna Sebastian Mattsson var med tyckte jag han framstod som ett rövhål men det har vänt helt.

Väldigt många man saknar som inte dyker upp längre.
Citera
2022-09-28, 20:34
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vilka är era ”sänken” nu som får er att känna mindre lust attt lyssna?
Har några av era sänken gått från no-no till ok?

Sänken som sällan är med längre : Marcus Berggren , Sandra Ilar, Fredrik Boltes

Sänken som fortfarande dyker upp ibland: Kathryn Le Roux, Agnes Matsdotter , My Gudmundoter, Sebastian Järpehag
+ alla musikgäster. Då det blir stel stämning av främlingar i samtalet och musiker dessutom är tråkiga

Personer jag förr tyckte var ett ”sänke” men nu tycker är rätt Ok som deltagare: Thomas Erikson.
Håller med om Matsdotter, Järpehag och samtliga musiker. Sen måste jag säga Nordstream. Han försöker verkligen vara rolig. Men han är inte rolig. Gudmunsdotter och Broström är uthärdliga. Men båda två garvar högt åt saker som inte ens är kul. Det stör mig. Vikarieavsnittet med Olsbjörk för typ en månad sen när han lyckats få in EN gäst som var helt okänd var det första avsnittet jag stängt av sen jag började lyssna på AMK för 4-5 år sen.
Citera
2022-09-29, 14:53
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AClD
En del gäster kan vara störiga men går att uthärda. Som Järpehag och hans obehagliga inställsamhet mot Martin och att han drar dit usla musiker som alla måste låtsas .

Jag är lite mer välvillig till järpehag nu också.

Delvis mjuknade jag lite för honom när jag lyssnade på avsnittet i Arkiv samtal där han är med. Att han går omkring med en tetravin i ryggan och klunkar i sig och är råalkis.
Han verkar schysst. Han bär inte upp ett avsnitt men sänker det heller inte.
Citera
2022-09-29, 22:35
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kewk
Vet du varför han slutat? Minns att han sa att de va hans sista avsnitt,inte varför.
Han har skaffat jobb igen, så han har inte tid att göra poddar lika ofta längre.
Citera
2022-09-30, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Nu tror inte jag att hon ens sagt något rasistiskt från första början, ett mer uppenbart påhittat svepskäl för Martins hotfulla beteende mot kvinnor får man nog leta på månen efter.

Vilka fler kvinnor än cyklisten brukar Martin Soneby vara hotfull mot?
Citera
2022-10-01, 00:03
Medlem
Podden har väldigt högt betyg på imdb: https://www.imdb.com/title/tt20258290/
Är den så bra?
Citera
2022-10-05, 00:42
Medlem
Han låter rätt skyldig ang djuren, ”om jag gjort dem illa ber jag om ursäkt”
Låter typiskt skyldigt
Citera
2022-10-05, 01:10
Medlem
LemPicas avatar
När det gäller hundgården gjorde faktiskt Martin fel.
Kutym är att om någon redan är där med hund frågar man om det är okej att komma in med sin hund.
Detta då vissa hundar tex inte kommer vidare bra överens med andra hundar av olika orsaker eller så tränar man sin hund på något specifikt och behöver få vara ostörd en stund.
Martin tyckte tanten var löjlig som inte ville att han skulle gå in med sin hund så länge hon var där och gick in ändå.
Som van hundägare bör man känna till och respektera sådant.
Däremot ger ju inte det kärringen frikort att säga rasistiska saker.

Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Nu blir det kanske offtopic eftersom det finns en skvallertråd om Martin också. Men nu har jag lyssnat igen. Det är ett patreonavsnitt av div9 från 4e augusti så det ligger inte i en publik feed. Tanten hade gnällt på att Martin gick in en hundgård när hon var där inne. Så det var inte nån som cyklade förbi bara. Sen menade hon att hans (tydligen) normbrytande beteende hade att göra med hans ursprung. Såna som hon förtjänar att sättas på plats. Men jag försvarar inte hans agerande.
Citera
2022-10-05, 12:01
Medlem
Han verkar inte så intresserad av barnet, tantan får vara hemma med barnet medan Martin är på fotboll
Citera
2022-10-05, 12:22
Medlem
ungtkaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Han verkar inte så intresserad av barnet, tantan får vara hemma med barnet medan Martin är på fotboll
Det Martin är intresserad av är att få ryggdunkningar av LSS patienter samt begå små brott och skapa Swishkampanj för kunna betala böterna han får. Med andra ord en manlig version av Linnea Claesson, hittar på historier för att få sympatier. Hon sa rasistiska saker bu-fucking-hu, då har jag rätt att sparka på cykeln. Martin är ett barn.
Citera
2022-10-05, 13:45
Medlem
Gött o leva var skämskudde det
Citera
2022-10-05, 15:55
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ungtkaffe
Det Martin är intresserad av är att få ryggdunkningar av LSS patienter samt begå små brott och skapa Swishkampanj för kunna betala böterna han får. Med andra ord en manlig version av Linnea Claesson, hittar på historier för att få sympatier. Hon sa rasistiska saker bu-fucking-hu, då har jag rätt att sparka på cykeln. Martin är ett barn.
Tror du han har kvaddat en cykel helt oprovocerat och sen hittat på hela historien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in