2022-09-27, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Vi har ju Haas:s tyske polare där namnet är borta tillfälligt? Var samtida med bla. Haas Enqvist m.fl och säkert bland de 10 men han var nog för tidigt ute Edit Nicklas Kiefer var det

Mötte alla, men är 0-6 mot Agassi, 0-5 mot Nadal, och 0-2 mot Djokovic. Dock segrar mot Sampan och Fedde.

Vilket får en att undra: har vi några som mötte alla men som aldrig lyckades vinna en enda match? Känns som att det borde finnas, men det är ett visst gap mellan Sampras och Djokovic, och är man bra nog att hålla sig på touren så länge brukar man nog kunna få nån seger mot nån av dem nån gång.

Santoro har slagit alla utom Nadal (0-1 i h2h).
Senast redigerad av fryskyl 2022-09-27 kl. 22:35.
Citera
2022-09-27, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Mötte alla, men är 0-6 mot Agassi, 0-5 mot Nadal, och 0-2 mot Djokovic. Dock segrar mot Sampan och Fedde.

Vilket får en att undra: har vi några som mötte alla men som aldrig lyckades vinna en enda match? Känns som att det borde finnas, men det är ett visst gap mellan Sampras och Djokovic, och är man bra nog att hålla sig på touren så länge brukar man nog kunna få nån seger mot nån av dem nån gång.

Santoro har slagit alla utan Nadal (0-1 i h2h).
Va fan var min favorit så nära det skulle jag aldrig kunnat gissa
Citera
2022-09-28, 03:22
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Jag har inte perfekt koll, så jag kan ha missat några. Ovanstående har jag dock kollat upp. Haas är en bra gissning, men tydligen är han 0-5 mot Nadal (4 möten på HC ute, 1 på HC inne). Har slagit alla andra. Ancic har slagit big 3, men torskade mot Agassi och mötte aldrig Sampras.

Det här är vad jag har kommit fram till.

Spelare som har slagit Sampras, Agassi, Federer, Nadal och Djokovic: Andy Roddick, Dominik Hrbaty, Fernando Gonzalez, Lleyton Hewitt.

Spelare som har slagit 4/5: Alex Corretja, Arnaud Clement, Carlos Moya, Fabrice Santoro, Ivan Ljubicic, Jiri Novak, Juan Carlos Ferrero, Jurgen Melzer, Marat Safin, Nikolay Davydenko, Roger Federer (svårt att besegra sig själv dock), Tommy Haas, Vincent Spadea.

Jag noterar att av ovan nämnda herrar så har Fabrice Santoro slagit Djokovic, Federer, Sampras, Agassi, Connors, Wilander, Edberg, Becker och Courier. Det är rätt sjukt ändå.
Citera
2022-09-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4

Spelare som har slagit Sampras, Agassi, Federer, Nadal och Djokovic: Andy Roddick, Dominik Hrbaty, Fernando Gonzalez, Lleyton Hewitt.

Spelare som har slagit 4/5: Alex Corretja, Arnaud Clement, Carlos Moya, Fabrice Santoro, Ivan Ljubicic, Jiri Novak, Juan Carlos Ferrero, Jurgen Melzer, Marat Safin, Nikolay Davydenko, Roger Federer (svårt att besegra sig själv dock), Tommy Haas, Vincent Spadea.

Jag noterar att av ovan nämnda herrar så har Fabrice Santoro slagit Djokovic, Federer, Sampras, Agassi, Connors, Wilander, Edberg, Becker och Courier. Det är rätt sjukt ändå.
Vilken underhållare Santoro var men att tagit så många skalper var för mig oväntat
Citera
2022-09-28, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Vilken underhållare Santoro var men att tagit så många skalper var för mig oväntat

Samma här!
Läste att han har 40 vinster mot topp-10, utan att själv blivit topp-10, vilket är ett rekord.
Senast redigerad av suppose 2022-09-28 kl. 10:24.
Citera
2022-09-28, 09:47
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:

Kan du denna frågeställningen då?

Patrick McEnroe mötte sin betydligt mer kände bror vid ett tillfälle i en final på ATP-touren(Chicago). Det finns ett annat brödrapar som också varit i en final mot varandra på touren(80-tal). Detta syskonpar(tillskillnad från Br. McEnroe), nådde båda(!!) topp-10 på ATP:s singel-ranking!

Vilka två spelare(bröder) söker jag, vilken var deras respektive högsta ranking, och vilken turnering, där de möttes i finalen, söker jag?

Ledtråd: Apropå Santoro som det tjatas om i tråden just nu - Den yngre av bröderna hade liksom Santoro en dubbelfattning på båda sidorna, även på forehand vill säga. Den äldre av bröderna var(utöver sin finfina uppnådda placering på singelrankingen), även världstrea i dubbel i mitten på 80-talet.

Reder du ut denna frågeställning blir jag mäkta imponerad. Om någon ska lyckas så är det du! De andra i tråden behöver inte göra sig besväret att ens försöka, de kommer inte klara av den ändå..

Lycka till.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-09-28 kl. 10:08.
Citera
2022-09-28, 10:16
Medlem
Citat:
I told a girl I like her the other day but I woke up not liking her today sh*t
Att kalla det där pubertalt vore fan generöst. Komplett jävla rappakalja.

Efter något dygns funderande har jag kommit fram till att fortsätta följa fjortis-gangstern och Kyrgios-älskaren Mikael Ymers matcher.

Men mitt tålamod har gränser och Mikael måste helt enkelt skärpa sig nu. Hans nuvarande beteende på och utanför tennisplanen är pinsamt.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-09-28 kl. 10:19.
Citera
2022-09-28, 10:19
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Kan du denna frågeställningen då?

Patrick McEnroe mötte sin betydligt mer kände bror vid ett tillfälle i en final på ATP-touren(Chicago). Det finns ett annat brödrapar som också varit i en final mot varandra på touren(80-tal). Detta syskonpar(tillskillnad från Br. McEnroe), nådde båda(!!) topp-10 på ATP:s singel-ranking!

Vilka två spelare(bröder) söker jag, vilken var deras respektive högsta ranking, och vilken turnering, där de möttes i finalen, söker jag?

Ledtråd: Apropå Santoro som det tjatas om i tråden just nu - Den yngre av bröderna hade liksom Santoro en dubbelfattning på båda sidorna, även på forehand vill säga. Den äldre av bröderna var(utöver sin finfina uppnådda placering på singelrankingen), även världstrea i dubbel i mitten på 80-talet.

Reder du ut denna frågeställning blir jag mäkta imponerad. Om någon ska lyckas så är det du! De andra i tråden behöver inte göra sig besväret att ens försöka, de kommer inte klara av den ändå..

Lycka till.

Den var lättare. Gene (4) och Sandy (7) Mayer. Stockholm Open -81
Citera
2022-09-28, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Den kunde även jag
Citera
2022-09-28, 10:29
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:

Yes! Grymt minne och rappt svarat!

Gene var ju den tidens "Santoro", innan Santoro ens hade en karriär.
Citera
2022-09-28, 10:51
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Det blir ju onekligen lättare när du skriver ut allt utom namnen . Betänk även att medelåldern här är högre än på PRO:s årsmöten. Vem vet, somliga av oss kanske rentav såg den där matchen i Stockholm.

Citat:

Citera
2022-09-28, 11:02
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Ja, den där lille killen som brukar intervjua spelare under Roland Garros verkar ju ha varit rätt bra själv.

Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Samma här!
Läste att han har 40 vinster mot topp-10, utan att själv blivit topp-10, vilket är ett rekord.

Imponerande meritlista och märkligt att han inte nådde högre än 17 på rankingen med tanke på vilka han besegrade. Men Santoro hade ett annorlunda spel, var en "bolltrollare" som kunde störa och irritera vem som helst, så jag kan tänka mig att när stjärnorna hade en sämre dag så kunde han verkligen krypa in under skinnet på dem. Men det räckte sällan till större framgångar, sex ATP-titlar till trots. Lite samma typ är ju Gaston, som jag fortfarande har vissa förhoppningar på, men han verkar ha kört fast lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in