Flashback bygger pepparkakshus!
2022-09-27, 13:22
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Tävlingsdags!

Vilka spelare kan ni nämna som spöat alla av Agassi, Sampras, Federer, Nadal och Djokovic?

Jag tror jag kan två, men kanske missar jag nån. Tre om vi inkluderar en vars vinst mot en av dem var på challengernivån - det räknas inte i ATPs h2h-statistik, vilket ju är rätt underligt, då det är tävlingsmatcher som ger ATP-poäng (en av Ymersen slog ju Wawrinka i en challenger, eller var det Thiem).

Hursomhelst, vi låter Stefan4 vara domare.

Fråga delvis motiverad av att jag påmindes om att Tomas Enqvist spöat både Sampras och Federer.

Jag gissar på Mikael Ymer, han är fan bäst alltså.
Citera
2022-09-27, 13:56
Medlem
SVT sports expert rörande Ymers beteende: Jag tror beteendet är väldigt negativt för hans tennis på lång sikt. Det är synd då han är en stor förebild för yngre juniorer.

https://www.svt.se/text-tv/303
Citera
2022-09-27, 15:55
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Hoppas tennisförbundet avslutar samarbetet med dem. Satsa på Björn borgs son.

Han är förvisso ganska ung, men det jag sett av honom är inte särskilt lovande utan tvärtom.

Han fyller 20 i början av nästa år, då är han inte särskilt ung längre och borde börja visa något.
Citera
2022-09-27, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag gissar på Mikael Ymer, han är fan bäst alltså.
+++++
Citera
2022-09-27, 17:44
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Tävlingsdags!

Vilka spelare kan ni nämna som spöat alla av Agassi, Sampras, Federer, Nadal och Djokovic?

Jag tror jag kan två, men kanske missar jag nån. Tre om vi inkluderar en vars vinst mot en av dem var på challengernivån - det räknas inte i ATPs h2h-statistik, vilket ju är rätt underligt, då det är tävlingsmatcher som ger ATP-poäng (en av Ymersen slog ju Wawrinka i en challenger, eller var det Thiem).

Hursomhelst, vi låter Stefan4 vara domare.

Fråga delvis motiverad av att jag påmindes om att Tomas Enqvist spöat både Sampras och Federer.

Bra fråga.

Citera
2022-09-27, 18:55
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Bra fråga.

Bra gissningar, jag slänger in Roddick i den mixen också. Då borde man ha garderat sig bra..
Citera
2022-09-27, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Bra gissningar, jag slänger in Roddick i den mixen också. Då borde man ha garderat sig bra..
Du hann först. Jag gissar också Roddick
Citera
2022-09-27, 19:56
Bra gissninigar. Nalbandian hann dock som du förmodar aldrig möta Sampras, och är dessutom 0-1 mot Agassi.

Safin är 0-2 mot Nadal; annars har han nog slagit alla andra (utklassade bebis-Djokovic i en tidig AO).

Hewitt och Roddick är väl de mest uppenbara.

Svårare var kanske Fernando Gonzalez: 1-0 mot Sampras, 2-0 mot Agassi, 1-12 mot Federer (ouch), 3-7 mot Nadal, 2-1 mot Djokovic.

Riktigt svår - hade jag aldrig kunnat själv - är Dominik Hrbaty: 1-2 mot Sampras, 2-3 mot Agassi, 2-1 mot Federer och 3-1 mot Nadal. Sen är han 1-1 mot Djokovic också om man räknar deras möte i en challenger. Tycker jag gott man kan.

Corretja, Jiri Novak och Spadea tror jag slagit alla utom Djokovic.

Mikael Ymer har som nämnts också slagit alla, och är nog den enda som dessutom nollat dem vid flertalet tillfällen.
Citera
2022-09-27, 20:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Roddick glömmer jag alltid bort i såna här diskussioner. Det är som om han aldrig har funnits, än mindre varit världsetta Gonzales var verkligen en högoddsare, världsfemma och elva titlar till trots. Hrbaty Sköna namn i periferin också. Spadea, liksom. Och Novak.
Citera
2022-09-27, 20:35
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Bra gissninigar. Nalbandian hann dock som du förmodar aldrig möta Sampras, och är dessutom 0-1 mot Agassi.

Safin är 0-2 mot Nadal; annars har han nog slagit alla andra (utklassade bebis-Djokovic i en tidig AO).

Hewitt och Roddick är väl de mest uppenbara.

Svårare var kanske Fernando Gonzalez: 1-0 mot Sampras, 2-0 mot Agassi, 1-12 mot Federer (ouch), 3-7 mot Nadal, 2-1 mot Djokovic.

Riktigt svår - hade jag aldrig kunnat själv - är Dominik Hrbaty: 1-2 mot Sampras, 2-3 mot Agassi, 2-1 mot Federer och 3-1 mot Nadal. Sen är han 1-1 mot Djokovic också om man räknar deras möte i en challenger. Tycker jag gott man kan.

Corretja, Jiri Novak och Spadea tror jag slagit alla utom Djokovic.

Mikael Ymer har som nämnts också slagit alla, och är nog den enda som dessutom nollat dem vid flertalet tillfällen.

Jag kom nyss på den perfekta gissningen(som uppenbarligen är fel då, av ditt svar att döma). Men någon som måste ha mött alla fem spelare ett flertal ggr, är ju Tommy Haas! Killen som hade en drygt 20 år lång karriär med start i mitten av 90-talet och framåt. Visserligen varit skadad ibland, men ändå, den långa karriären överlappar ju perfekt. Dessutom en spelare med kaliber att ibland slå de bästa(tidigare världstvåa).

Mymer.
Citera
2022-09-27, 20:53
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Jag kom nyss på den perfekta gissningen(som uppenbarligen är fel då, av ditt svar att döma). Men någon som måste ha mött alla fem spelare ett flertal ggr, är ju Tommy Haas! Killen som hade en drygt 20 år lång karriär med start i mitten av 90-talet och framåt. Visserligen varit skadad ibland, men ändå, den långa karriären överlappar ju perfekt. Dessutom en spelare med kaliber att ibland slå de bästa(tidigare världstvåa).

Mymer.

Jag har inte perfekt koll, så jag kan ha missat några. Ovanstående har jag dock kollat upp. Haas är en bra gissning, men tydligen är han 0-5 mot Nadal (4 möten på HC ute, 1 på HC inne). Har slagit alla andra. Ancic har slagit big 3, men torskade mot Agassi och mötte aldrig Sampras.
Citera
2022-09-27, 21:29
Medlem
Vi har ju Haas:s tyske polare där namnet är borta tillfälligt? Var samtida med bla. Haas Enqvist m.fl och säkert bland de 10 men han var nog för tidigt ute Edit Nicklas Kiefer var det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in