2022-09-18, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Vad menar du med begränsad? Man kan inte installera vad som helst, det ända jag saknar egentligen är kanske en webbläsare.
Med begränsad menar jag till exempel att man inte kan tanka hem Whatsapp telegram, olika medelande tjänster, webbläsare.
Citera
2022-09-18, 20:10
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatuPredikare
Med begränsad menar jag till exempel att man inte kan tanka hem Whatsapp telegram, olika medelande tjänster, webbläsare.

Nej, men personligen tycker jag att de funktionerna gör sig bäst på en telefon eller dator.
I värsta fall kan man ju spegla det från en annan iOS-enhet.
Citera
2022-09-18, 20:35
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatuPredikare
Apple har en egen appbutik för TV-boxen, det är den enda inbygga appkällan. Vad jag vet finns det inga meddelandeappar där, men jag känner inte heller till något som förbjuder det.

Webbläsare tror jag dock inte att Apple vill ha där, då hade den allt för billiga boxen börjat konkurrera med deras datorer.
Citera
2022-09-18, 20:59
Medlem
Det är ju vad man själv tycker. Inte vad andra tycker om en. Jag anser inte att det är idiotisk att köpa en apple TV. Gillar man den så gör man det.
Citera
2022-09-18, 23:05
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Apple har en egen appbutik för TV-boxen, det är den enda inbygga appkällan. Vad jag vet finns det inga meddelandeappar där, men jag känner inte heller till något som förbjuder det.

Webbläsare tror jag dock inte att Apple vill ha där, då hade den allt för billiga boxen börjat konkurrera med deras datorer.
Det fanns tidigare support för Safari, men Apple tog bort detta och det finns inga indikationer på att de kommer ta tillbaka det. Jag tror också att man inte vill att TV-boxen ska kunna ersätta en Mac/iPad, utan att man helst ska köpa bägge.
Citera
2022-09-19, 13:26
Medlem
XtraXs avatar
Har en Samsung PS51E450 tv från 2012. Är sugen på att testa det här med Apple tv. Är det nån ide med en så gammal tv?

Funkar ens "Apple TV 4K 2nd Gen"? Eller ska man köpa en annan modell?

Eller kanske köpa en ordentlig tv först.

Tv'n i fråga..

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1124997
Citera
2022-09-19, 15:12
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Har en Samsung PS51E450 tv från 2012. Är sugen på att testa det här med Apple tv. Är det nån ide med en så gammal tv?

Tv'n i fråga..

Det går med vilken TV som helst som har HDMI. Dock är det en fördel om TV:n är så pass modern att den har integrerad strömbrytare och volymkontroll med HDMI-porten så att Apple TV kan stänga av TV:n och ändra volymen utan att någonsin behöva kladda med TV-fjärren.
Citera
2022-09-19, 15:27
Avstängd
konstapels avatar
Citat:

Tv'n i fråga..

Ganska meningslöst att köpa ATV 4K när din TV bara stöder HD.
Citera
2022-09-19, 15:29
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 357.Magnum
Jag har svårt att fatta hur man kan vara så mongolid att man betalar för något man redan har.

Jag har tre stycken
Citera
2022-09-19, 15:31
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det går med vilken TV som helst som har HDMI. Dock är det en fördel om TV:n är så pass modern att den har integrerad strömbrytare och volymkontroll med HDMI-porten så att Apple TV kan stänga av TV:n och ändra volymen utan att någonsin behöva kladda med TV-fjärren.

Tack för infon!

Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Ganska meningslöst att köpa ATV 4K när din TV bara stöder HD.

Jo det förstår jag men blir nog ny tv i vinter, lika bra att ha en 4k isåfall om den ändå funkar med den gamla.
Citera
2022-09-19, 15:37
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
....

Jo det förstår jag men blir nog ny tv i vinter, lika bra att ha en 4k isåfall om den ändå funkar med den gamla.

Modern TV först är vettigast ja. Skulle rekommendera den här, mycket pang för pengarna:

https://www.elgiganten.se/product/tv...v-2021/359627?

ATV 4K 64 GB kostar bara runt 2000 kr så den köps lämpligen tillsammans med ny TV och du har en TV-lösning som håller i många år framåt.
Citera
2022-09-19, 16:18
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Modern TV först är vettigast ja. Skulle rekommendera den här, mycket pang för pengarna:

https://www.elgiganten.se/product/tv...v-2021/359627?

ATV 4K 64 GB kostar bara runt 2000 kr så den köps lämpligen tillsammans med ny TV och du har en TV-lösning som håller i många år framåt.

Tack för tipset, får se vad tomten kommer med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in