Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-27, 19:19
  #1465
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Jag tror att jorden går under.


Förr eller senare får du rätt. Vi pessimister får alltid rätt i slutändan. Det ska stå på min gravsten: "Vad var det jag sa?"
Citera
2022-09-27, 19:19
  #1466
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimulux
Du tror inte att Ryssland istället vill splittra Europa när kylan kommer, om du tror att Ryssland förstört ett av deras triumfkort så är du totalt utvecklingsstörd Det är sverige på order från usa, det finns ingen tvekan om att vi eller sossejävlarna bär ansvaret, jag hoppas inte Rysslands svar mot sverige blir för kraftigt

Sjukt för jag satt och funderade hur länge det skulle dröja innan sossarna kom på tal men det hann inte ta många sekunder. Jäkla Magda!
Citera
2022-09-27, 19:19
  #1467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Nu sticker jag ut hakan lite..
Ponera att det är en Ukrainsk organisation som gjort detta..??

En anledning kunde ju vara att de tror att attentatet riktas mot Ryssland och att hatet då ökar än mer mot ryssarna..

Hur menar du att de skulle ha utfört detta?
Citera
2022-09-27, 19:20
  #1468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Nu sticker jag ut hakan lite..
Ponera att det är en Ukrainsk organisation som gjort detta..??

En anledning kunde ju vara att de tror att attentatet riktas mot Ryssland och att hatet då ökar än mer mot ryssarna..

Det faller på att misstankarna är mot USA och inte Ryssland.

Ganska uppenbart att det är USA som ligger bakom.
Citera
2022-09-27, 19:20
  #1469
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himars
Ni som har lite att tänka med vassegod.

On September 27, the detachment of US Navy ships led by the amphibious assault ship USS Kearsarge announced the completion of work in the area of the alleged sabotage on gas pipelines. US ships completed their tasks in the Baltic Sea and were spotted heading to the Baltic Straits into the North Sea.

The group of US ships was spotted 30 kilometers from the site of the alleged sabotage on the Nord Stream-1 gas pipeline and 50 kilometers from the threads of the Nord Stream-2 gas pipeline.

Blir kul att se vad Ryssland kommer attackera i usa.

Källa?
Citera
2022-09-27, 19:21
  #1470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Det uppenbart att EU och Tyskland framförallt var nöjda med affärsrelationen med Ryssland med billig gas bland annat, men tvingades avsäga sig detta då USAs elit bestämt att man vill sälja sina dyrare råvaror till EU istället. Europa är under ockupation. Både Trump då och nu Biden sa att de skall "konkurrera" bort Rysslands gasleveranser.

Vada avstängd? Det är bevisat idag att gasen flödar fortfarande till Tyskland/Europa. Därför så slår NWO till mot Nordstream och 1 och 2 med sabotage. Det är liksom därför gasen sipprar ut i Östersjön as we speak. Hade de strypt gasen, så hade ingen gas funnits i rören för länge sedan. USA tillåter inte Europa och Ryssland att göra affärer med varandra.

Live från Kreml?

Hade Ryssland inte prioriterat sitt idiotiska krig i Ukraina hade de kunnat sälja hur jävla mycket gas som helst till Tyskland. Tyvärr var kriget och massmorden av civila viktigare.

Ryssland och enbart Ryssland bär ansvar här.
Citera
2022-09-27, 19:21
  #1471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiseAboveYou
Okej så du vet alltså med säkerhet att det är sabotage?

Jag vet det medierna skriver. Alla är eniga om att det rör sig om sabotage. Då kan vi utgå från devisen. Frågan är vem som ligger bakom detta? Ganska uppenbart att det är Väst/USAs elit. Att Ryssland skulle begå denna typ av falksflagga är lite väl krystat och lika sannolikt som att Big Foot existerar.

Vadå, vet du något annat?
Citera
2022-09-27, 19:21
  #1472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Förr eller senare får du rätt. Vi pessimister får alltid rätt i slutändan. Det ska stå på min gravsten: "Vad var det jag sa?"

På min också.
Citera
2022-09-27, 19:21
  #1473
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybrmind
För att det är Ryssland.

De vill få svar från Nato så de har "en anledning" att attackera/nukea oss till stenåldern. Hoppas USA svarar först med att bomba smutslandet Ryssland

Ja, det är nog mest troligt att detta var beställt av Kreml.

De vill ha en förevändning att agera militärt i Östersjön. Påhittade "bevis" kan komma fram, att det var Estland, Lettland och Litauen som låg bakom, i samarbete med Finland och Sverige. Eller något sådant. Ja, det är egentligen inrikespropaganda, "vi mot dom"-strategi, allt för att visa hur viktigt det är för ryssar att låta sig värvas till "nödvändiga militära specialoperationer" i syfte att rädda Ryssland från undergång.
Citera
2022-09-27, 19:21
  #1474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Jag tror att jorden går under.

Hur skulle Jorden gå under?
Skulle kräva en kollision med en större himlakropp eller att Solen plötsligt expanderar.

Du pratar om att den nuvarande civilisationen ska gå under som så många andra gjort under historiens gång?
Eller att vissa biotoper försvinner pga av ett kärnvapenkrig?

Solen kommer gå upp dagen efter som vanligt, vissa djur och växter kommer härda ut det och livet får åter en nystart.
Citera
2022-09-27, 19:22
  #1475
Medlem
Rysstrollen tror att man säger att usa är Tysklands fienden 10 000 gånger så blir det sant.

Ryssland är hela världens fiende. Räcker med en gång

Vilken lättnad det näste vara för Tyskland. Stridsvagnarns lastas nog redan.
Citera
2022-09-27, 19:22
  #1476
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Nu kan vi sluta spekulera, Expressen ”expert” sa att det utan tvivel är ryssen som ligger bakom attacken…
Var väl det jag visste. Putin dök ner och hackade hål i sin egen gasledning bara för att starta WW3.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback