Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-27, 19:12
  #1441
Medlem
Cybrminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Nu spinns det för fullt i nyheterna om att de enda som kan ligga bakom är Ryssland.

För att det är Ryssland.

De vill få svar från Nato så de har "en anledning" att attackera/nukea oss till stenåldern. Hoppas USA svarar först med att bomba smutslandet Ryssland
Citera
2022-09-27, 19:12
  #1442
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Det är rätt så logiskt. Typiskt Ryssland tillvägagångssätt: skapa förvirring, rökridåer, rädsla. Skylla på andra av en massa olika anledningar. Ska bli intressant att se hur ryskkontrollerade media rapporterar om det.
Tass skriver inget intressant: https://tass.com/economy/1514239
Citera
2022-09-27, 19:14
  #1443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Det vet vi inte, men det är ett troligt scenario.

Troligt scenario…gapskratt.

Världens mest korkade false flag i sånt fall. Vita huset och den djupa staten jublar.
Citera
2022-09-27, 19:14
  #1444
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kan man tänka sig att man sprängt ledningen inifrån? Typ med något slags elektriska fordon lastade med något explosivt som tagit sig genom ledningen till aktuella platser.

Eller, är den idén för mycket James Bond!? Jönssonligan?
Idag fick jag höra att en undervattenspipeline inte kan explodera av sig själv, eftersom trycket från det omgivande vattnet förhindrar detta, liksom frånvaron av tillräcklig mängd syre.
Citera
2022-09-27, 19:14
  #1445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Nån annan som tycker det verkar som att jordens undergång är nära? Vi har inte en sett början. Folk kmr inte ha råd att betala räntorna på bolånen, man får fylla på vatten på jobbet, ha 0-gradigt inne, låta bilen stå. Maten? Inte ens bröd är ju billigt. Koka ärtsoppa drar för mkt el.

Kronofogden kommer gå in i väggen. Självmorden lär bli många. Jag kommer inte att klara att bli hemlös och att svälta. Blir till att trilla av pinn innan dess.

Långsiktiga målet här är tyvärr att ha ihjäl människor för att få ner populationen.
Citera
2022-09-27, 19:14
  #1446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Troligt scenario…gapskratt.

Världens mest korkade false flag i sånt fall. Vita huset och den djupa staten jublar.

Troligare än nånting annat.
Citera
2022-09-27, 19:16
  #1447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Intressant är att idag invigdes Baltic Pipe som leder gas från Norge till Polen. Denna går också förbi Bornholm.
Men ingen sprängning här.

Dessa länder har ju inget med kriget att göra.
Citera
2022-09-27, 19:16
  #1448
Medlem
Kh4ns avatar
Trots att ryssarna har betett sig som ett gäng totalt mentalt handikappade våldsbrottslingar så ha ja i nuskedet svårt att tro att det är de som gjort detta. Det är trots allt en väg in på Europas allt mer desperata energimarknad som oundvikligen kommer att påverkas av allt större omvälvningar och Ryssland kan bara ha stått att vinna på att ha möjlighet att exportera gas till Europa för allt vad pumparna håller.

De enda som egentligen varit emot Nord Stream är amerikanerna, så just nu riktas mina ytterst starka misstankar mot just det landet, som t.o.m. varit värre än Ryssland på att starta krig och terrorisera länder.
Citera
2022-09-27, 19:16
  #1449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Jordens undergång är väl att ta i, men lite bistra tider är det allt...

Jag tror att jorden går under.
Citera
2022-09-27, 19:17
  #1450
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himars
Ni som har lite att tänka med vassegod.

On September 27, the detachment of US Navy ships led by the amphibious assault ship USS Kearsarge announced the completion of work in the area of the alleged sabotage on gas pipelines. US ships completed their tasks in the Baltic Sea and were spotted heading to the Baltic Straits into the North Sea.

The group of US ships was spotted 30 kilometers from the site of the alleged sabotage on the Nord Stream-1 gas pipeline and 50 kilometers from the threads of the Nord Stream-2 gas pipeline.

Blir kul att se vad Ryssland kommer attackera i usa.
Källa?
Citera
2022-09-27, 19:17
  #1451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Brukar aldrig hålla med om att jordens undergång/ww3 är nära men just nu är de jävligt spänt i världen och de känns lite som man lever i början av något väldigt illa som kommer hända. Man är inte särskilt optimistisk för framtiden.

Jag vet!! Har ALDRIG känt så här. Fan vad kört det är.
Citera
2022-09-27, 19:17
  #1452
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Händelsen är polisanmäld nu som misstänkt sabotage, jag antar att Biden står högt på listan bland misstänka, kommer han att kunna besöka sverige utan att bli häktad?

När jag läser "polisanmäld" i media eller på andra platser, så tänker jag att det är lika mycket värt som att säga till en bambatant att någon inte åt upp det dom lagt på tallriken i skolmatsalen.

Polisen kan inte göra ett smack här. Det som behövs är andra kanaler.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback