Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Kom igen. Matte är en pajas. Jag har sett videon där han visar att en potentiell andra mördare skulle kunna gömma sig för LOP bakom en pelare, om man bortser från att vittnena borde kunnat se denna person. Senare i avsnittet säger han att han visat i avsnittet att en andra skytt sannolikt gömde sig bakom pelaren och att två skyttar är bevisade. Det finns ingen logik i dessa tvp slutsatser.
Visst, han kanske kan ljudteknik. Men han kan ju uppenbarligen inte använda logik.
Ja Matte kan ljudteknik bra och det skall vi inte ta ifrån honom. Men hans egen attityd gentemot det han tror sig hitta är fullkomligt horribelt. Han snackar om "bevis" och "jag har bevisat att" men det enda som finns är mummel från personer som kan tolkas som att dom säger vad som helst och inte ens kan placera dom på ett ställe. Hur kan han säga att han har bevisat att det fanns andra på plats som var med i det hela utan att ens veta vart dom var? Han saknar totalt en logisk förmåga och när man lyssnade på hans "sommarprat" så blev det väldigt tydligt att han letar i filer med en bestämt agenda som i grund och botten inte handlar om MOP utan om hans pappa.
Med den agendan så har han blivit, mänskligt dock, "hörselblind" där han hör det han vill höra och har speciella ord och namn han letar efter. Det bedrövliga är det att inte ens det förstår han själv att han har en underbyggd agenda som påverkar honom bortifrån logik och konstruktivt tänkande utifrån givna fakta.
Sen måste vi komma ihåg att grabben är i grund och botten en säljare och det utnyttjar han med sina mindre begåvade trogna följare som snart har en idolbild av honom på väggen. Han lyckas med andra ord av att manipulera sin omgivning av dessa följare på ett sådant sätt så att han kan dra nytta av det och det också rent ekonomisk nytta nu med att skapa prenumerationstjänster via sin jävla hemsida.
Det finns psykopatiska och narcissistiska drag hos honom som vi kloka och människokännare lätt kan se. Han utnyttjade också den naiva Otto enbart för sin egen vinning skull med att få hans lyssnare och tittare även till sin kanal och när han lyckades med et så kastade han iväg Otto på tippen i Juni.
Han säger ju att han ännu har mycket filer att jobba med och förbättra och då kan vi ju ställa oss frågan. Vad i helvete vad det då han skulle komma med 10/6 som han pinsamt nog ställde in, som jag tror var planerad att ställa in bara för att skapa intresse och mera inkomster vilket jag sa redan en vecka innan det skulle ske. Är han inte ens färdig nu så vad hade han då för snart fyra månader sen? Troligen inte ett skit alls.
Men som sagt var så skall man alltid ha i åtanke att han är säljare i grunden och då gäller det att manipulera sin omgivning för sin egen vinning skull med att skapa intresse av ingenting.
Hans stora problem var redan från början att han aldrig hade en neutral inställning till det han håller på med utan att han söker efter givna förutbestämda ord och parametrar. Med det så¨hittar han ett sådant namn på A.A som han vill ha och söker efter och söker då inte förutsättningslöst och hittar namnet som kanske bara 1/5 håller med han om. Hans äckliga sätt att skriva ut i text det an tycker sig höra är extremt oproffsigt och enbart i manipulativt syfte och med den synnerligen påtagliga egocentriska människa han är
När man har fattat det så börjar man också utan tvekan tvivla starkt på att det han säger om hot och öppna jävla motorhuvar enbart är påhitt för att höja sitt eget värde och skapa intresse. Sånt biter inte på mig för fem öre