Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Jag la märke till något nytt. I förhör 9978-00-C säger LL att han ser en person röra sig fort söderut från mordplatsen efter skotten. Han säger att han tidigare nämnt denna person.
Känner ni till detta? Någon i förmodat lite ljusare kläder som rör sig fortare än andra. Söderut mot Kungsgatan, LL ska ha noterat personen kanske 10m söder om mordplatsen. Men där har vi ju inga vittnen?
Och jag har uppgett vid tidigare förhör att jag har sett -, när folkmassan kom i rörelse norr och söderut på Sveavägen, när dessa tre personer blev kvar, så är det en figur som har förflyttat sig snabbare än alla andra upp mot Kungsgatan.
Jag kan inte avgöra ifall det är en man eller en kvinna, men jag kan avgöra att den människan hade något ljusare kläder på sig, eftersom den avvek ifrån den andra mörka massan va.[
L: Ja, i det skedet som jag upptäckte att han förflyttade sig snabbare så var han säkert 10 meter ifrån platsen i alla fall.
Man såg att han verkligen fortsatte, när dom andra förflyttade sig då kanske ett visst avstånd för att ta skydd från vad som skedde det var där man såg, när andra stannade upp då fortsatte den här varelsen väsentligt mycket snabbare än vad dom andra, då hade lugnat ner sig.
Beskriver han någon som rör sig fort bort från mordplatsen, 10 m från mordplatsen, så kan han ju beskriva ett andra vittne, en medhjälpare eller rent av mördaren (osannolikt kanske).
Lisbets andra GM? Lisbets man i beige?
Jo, andra som gjort kopplingen mellan Lisbeths beige man och den här figuren. Inte konstigt om det finns en person som avvärjande bara rör sig genom alltsammans när folk börjar strömma till.
Vore mer märkligt om det inte fanns en och annan som snabbt förpassade sig därifrån för att undvika inblandning. Varför skulle alla som bevittnat detta dragits mot platsen som flugor till en sockerbit? Är inte naturligt i andra sammanhang så varför här?
För osmickrande att sen kontakta polis. Att inte anse sig ha sett nåt viktigt dövar också samvetet. De ångrar heller inte detta när de ser hur vittnen blivit manglade i förhör och media.
För varje Stig Engström finns det en direkt motsats.