Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-09-24, 20:25
Medlem
Skuffebuffs avatar
Jag tror fortfarande att det var Christer Andersson som mulade Palme. Känns som den mest troliga med den infon jag har iaf.
Citera
2022-09-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Det har jag svårt att tro, varför sa inte LP att hon blivit utpressad av polisen i sånt fall?

(Sitter inte du häktad, har för mig att jag läste det i en annan tråd?)
Därför att hon vill inte att hennes söner ska bli dödade? äger du ingen hjärna? bättre tiga o leva än att få flera i sin familj dödade?
Citera
2022-09-24, 21:11
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PistolPartiet
Roligt senaste avsnitt av Palmemordet (podden).
Tobias tillbakahållna men syrliga TOTALSÅGNING av Matte var stor humor.
Och helt korrekt. Matte är en desinformatör. En lögnare.
Citera
2022-09-24, 21:12
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag undrar varför Holmer och co ville svartmåla Anders Björkmans vittnesmål med att kalla honom riksfyllo.
Några teorier om det?
Det är nog inga större mysterier än att Holmèr tyckte att Björkman borde sett mer så Holmèr slapp att jobba så mycket.
Citera
2022-09-24, 21:18
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag har funderat på hur full Anders Björkman var.

Jag hittade följande passus från ett sent vittnesförhör med Steude som förhörsledare.

"Anders tillfrågas om han har någon minnesbild av hur länge han stod utanför bankomaten innan han upptäckte att hans kompisar hade gått iväg och han uppgav att han inte stod så länge.

När han vände sig om hade kompisarna gått ett par tre steg därifrån.

Anders stod då själv några meter söder om ingången till banken och bankomaten. Förhörsledaren frågar om kompisarna kan ha hunnit 25-50 meter bort men det hade de inte.

Anders ville vänta in sina kompisar för att säga att han skulle åka hem.

Anders påpekar att han inte var så påverkad den kvällen då han inte tycker att det är roligt att gå ut och dansa onykter.

Anders fru var höggravid vid detta tillfälle så även av den anledningen ville han åka hem.

Förhörsledaren Steude påpekar för Anders att när denne berättade att "det kom tre stycken" höll Anders upp sin vänstra hand.

Anders uppgav att mannen som gick längst till vänster lade

upp sin hand eller var på väg att lägga upp handen varpå Anders hörde hur det small.

Han uppfattade först att det var kinapuffar.

Anders såg rökpuffarna och han fick uppfattningen att skytten sköt med sin vänstra hand."

https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E13-00-J

Han var inte särskilt full, däremot jävligt chockad.
Citera
2022-09-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Därför att hon vill inte att hennes söner ska bli dödade? äger du ingen hjärna? bättre tiga o leva än att få flera i sin familj dödade?

Är det såna här resonemang man hamnar i om man har hjärna?
Citera
2022-09-24, 23:13
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Jag la märke till något nytt. I förhör 9978-00-C säger LL att han ser en person röra sig fort söderut från mordplatsen efter skotten. Han säger att han tidigare nämnt denna person.

Känner ni till detta? Någon i förmodat lite ljusare kläder som rör sig fortare än andra. Söderut mot Kungsgatan, LL ska ha noterat personen kanske 10m söder om mordplatsen. Men där har vi ju inga vittnen?

Och jag har uppgett vid tidigare förhör att jag har sett -, när folkmassan kom i rörelse norr och söderut på Sveavägen, när dessa tre personer blev kvar, så är det en figur som har förflyttat sig snabbare än alla andra upp mot Kungsgatan.

Jag kan inte avgöra ifall det är en man eller en kvinna, men jag kan avgöra att den människan hade något ljusare kläder på sig, eftersom den avvek ifrån den andra mörka massan va.[

L: Ja, i det skedet som jag upptäckte att han förflyttade sig snabbare så var han säkert 10 meter ifrån platsen i alla fall.

Man såg att han verkligen fortsatte, när dom andra förflyttade sig då kanske ett visst avstånd för att ta skydd från vad som skedde det var där man såg, när andra stannade upp då fortsatte den här varelsen väsentligt mycket snabbare än vad dom andra, då hade lugnat ner sig.

Beskriver han någon som rör sig fort bort från mordplatsen, 10 m från mordplatsen, så kan han ju beskriva ett andra vittne, en medhjälpare eller rent av mördaren (osannolikt kanske).

Lisbets andra GM? Lisbets man i beige?
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-09-24 kl. 23:31.
Citera
2022-09-25, 10:10
Bannlyst
Det var en man med initialerna FL som sköt Palme, jag känner honom mycket väl. Det hela är så underground att det löjligt, varenda så kallat vittne var med på hela skådespeleriet.. för att inte tala om en viss Leif wannabe military Persson. FL äger och driver ett industriföretag i Småland idag, och det hela är så bibliskt och satanic att det är löjligt.

Denna FL är en av de mest avgudade människorna någonsin på jorden, FL föredrar dock att hålla till underground, satanisternas paradgren nummer ett. Men ovan jord och i mänsklig mening är det industriföretagaren FL (tidigare FJ) som ligger bakom mordet på Olof Palme, eller "mordet" rättare sagt. Det hela är skapligt satanic om man säger så.
Citera
2022-09-25, 11:01
Medlem
PistolPartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schadler
Snarast denne Tobias Henricsson i Palmepodden som just blir söndersågad och rejält förlöjligad av Matte.

Programmet där Matte granskat Palmepoddens program, infon om Matte och LAC-banden etc och därtill en del om Palmepoddens agenda, heter "PALMEMORDET SVAR AVS PALMEMORDS PODDEN #350".

Om något alltså är roligt, är humor är det Mattes slakt och supersågning av Palmepoddens Tobias Henricsson.

Matte är en scharlatan som har presenterat NOLL hållbara bevis för sina sinnessjuka teorier.
Hans bidrag till att lösa mordgåtan är lika värdefulla som konturerna av Elvis Presley på en skiva rostat bröd.
Du är troligtvis inte frisk som stöttar och tror på det denna spådam pysslar med.
Citera
2022-09-25, 11:03
Bannlyst
Bredvid FLs företag (vägg i vägg) så finns det ett mycket stort företag med ett namn som verkligen leder dig till Bibeln, minst sagt.. för att inte tala om FLs företagsnamn. Många sanna privata Palme-detektiver har varit inne på detta samhälle och vet vad det är som avses, jag är mest här för att bekräfta att de hade rätt, om inte annat att de har varit extremt nära svaret på denna gåta. Det är som sagt världens största gåta på många sätt, och Fadern skulle aldrig någonsin låta just detta mysterium bli det utan anledning.

Även företaget som låg vägg i vägg med FLs företag tidigare är skaplig Gudaktigt om man säger så. Nedlagt numera dock.

Jag vet att Palme-spanare vet detta, men det är så naivt och efterblivet att försöka finna svaren utifrån detaljer och information från den "officiella" utredningen och det är det som skiljer kalvarna från tjurarna. Det är verkligen skämskudde och komiskt att skåda människor som verkar lägga ned hela sina liv på denna gåta och enbart utgår från satans "bevis" som dom offentliggör till den hjärntvättade fårskocken.

Och ja, det var FLs pappa GJ (AGEJ) som sköt John F Kennedy. Vem kunde anat. Och nej, svaret på dessa gåtor som jag givit er kommer aldirg någonsin i helvetet att offentliggöras.. och om det är några som förstår och vet detta så är det sanna truth seekers, det är skapligt korrupt om man säger så.
Senast redigerad av EnlilAnunnaki 2022-09-25 kl. 11:32.
Citera
2022-09-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag la märke till något nytt. I förhör 9978-00-C säger LL att han ser en person röra sig fort söderut från mordplatsen efter skotten. Han säger att han tidigare nämnt denna person.

Känner ni till detta? Någon i förmodat lite ljusare kläder som rör sig fortare än andra. Söderut mot Kungsgatan, LL ska ha noterat personen kanske 10m söder om mordplatsen. Men där har vi ju inga vittnen?

Och jag har uppgett vid tidigare förhör att jag har sett -, när folkmassan kom i rörelse norr och söderut på Sveavägen, när dessa tre personer blev kvar, så är det en figur som har förflyttat sig snabbare än alla andra upp mot Kungsgatan.

Jag kan inte avgöra ifall det är en man eller en kvinna, men jag kan avgöra att den människan hade något ljusare kläder på sig, eftersom den avvek ifrån den andra mörka massan va.[

L: Ja, i det skedet som jag upptäckte att han förflyttade sig snabbare så var han säkert 10 meter ifrån platsen i alla fall.

Man såg att han verkligen fortsatte, när dom andra förflyttade sig då kanske ett visst avstånd för att ta skydd från vad som skedde det var där man såg, när andra stannade upp då fortsatte den här varelsen väsentligt mycket snabbare än vad dom andra, då hade lugnat ner sig.

Beskriver han någon som rör sig fort bort från mordplatsen, 10 m från mordplatsen, så kan han ju beskriva ett andra vittne, en medhjälpare eller rent av mördaren (osannolikt kanske).

Lisbets andra GM? Lisbets man i beige?

Jo, andra som gjort kopplingen mellan Lisbeths beige man och den här figuren. Inte konstigt om det finns en person som avvärjande bara rör sig genom alltsammans när folk börjar strömma till.

Vore mer märkligt om det inte fanns en och annan som snabbt förpassade sig därifrån för att undvika inblandning. Varför skulle alla som bevittnat detta dragits mot platsen som flugor till en sockerbit? Är inte naturligt i andra sammanhang så varför här?

För osmickrande att sen kontakta polis. Att inte anse sig ha sett nåt viktigt dövar också samvetet. De ångrar heller inte detta när de ser hur vittnen blivit manglade i förhör och media.

För varje Stig Engström finns det en direkt motsats.
Senast redigerad av Bemp 2022-09-25 kl. 12:10.
Citera
2022-09-25, 12:06
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Jo, andra som gjort kopplingen mellan Lisbeths beige man och den här figuren. Inte konstigt om det faktiskt finns en person som avvärjande bara rör sig genom alltsammans när folk börjar strömma till.

Vore egentligen rätt märkligt om det inte fanns en och annan i närheten som snabbt förpassade sig därifrån för att undvika inblandning. Varför skulle alla som bevittnat detta dragits mot platsen som flugor till en sockerbit? Är inte naturligt i andra sammanhang så varför här?

För osmickrande att sen kontakta polis. Att inte anse sig ha sett nåt viktigt dövar också samvetet. De ångrar heller inte detta när de sett hur vittnen blivit manglade i förhör och media.

Jo det är naturligt att någon avlägsnar sig och aldrig hör av sig. Samt att någon stannar men aldrig någonsin hör av sig till polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in