2022-09-20, 02:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av llars67
Orsaken till att jag slutade är en rolig historia en kompis snodde min burk och den visade sig var a väldigt svår att få igen. Dom trodde att jag hade sålt tabletterna. Absintensen var inte jättehemsk.

Jag har mått sämre när jag har missat venlafaxin 250mg en helg 3 dagar

Jag känner att jag borde berätta hur livet är utan benzo ? Jag tror att mycket har med ålder att göra? Jag är inte lika intensiv längre och min ångest är tusen gånger bättre sedan jag varit nykter i 3 år. Alkohol ger mer ångest, det vet även 18-åringar.. Tar man tabletter för att det är roligt så är man inte i samma liga som jag.
Citera
2022-09-20, 04:38
Medlem
Bullsquids avatar
Har också tagit benso i ca 20 år nu och de blå sedan de kom om någon vet vilket år det var.
Har börjat bli rejält trött på att jämt va påverkad av de och till slut tog de inte ens bort ångest eller gav någon mer effekt än gjorde mig trött mitt på dagen så brukade spendera dagarna i tidig vår med att ta 300mg lyrica . 3 mg xanor och 1 mg sub under ca 2-3 månader. Kunde som tur var äntligen komma på att jag tröttnat på xanor och äter nu mest diazepam och med ikto (klonazepam) ibland.

Mådde till slut dåligt bara efter jag däckat av och vakna upp, ont som fan i kroppen av att ha däckat på tex databordet eller obekvämt i soffan osv.

Mår betydligt bättre efter att ha slutat med xanor regelbundet, minnet har börjat bli bättre osv men lär ta långt tid att återställa alla år eftersom jag nästan enbart ätit xanor då det varit den benso som fanns.

Har ingen större lust att börja med xanor igen, inget sug eller så. Kan va gött ibland med några ikto då och då men annars funkar bensedin som är diazepam jag tar nu i betydligt mindre doser 30-50 mg. vilket motsvarar max 1,5-2,5 mg alprazolam. Betydligt mindre beroende framkallande märks iaf men försöker att hela tiden ändå ha lite hemma ifall man skulle råka må dåligt.
Citera
2022-09-20, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Har också tagit benso i ca 20 år nu och de blå sedan de kom om någon vet vilket år det var.
Har börjat bli rejält trött på att jämt va påverkad av de och till slut tog de inte ens bort ångest eller gav någon mer effekt än gjorde mig trött mitt på dagen så brukade spendera dagarna i tidig vår med att ta 300mg lyrica . 3 mg xanor och 1 mg sub under ca 2-3 månader. Kunde som tur var äntligen komma på att jag tröttnat på xanor och äter nu mest diazepam och med ikto (klonazepam) ibland.

Mådde till slut dåligt bara efter jag däckat av och vakna upp, ont som fan i kroppen av att ha däckat på tex databordet eller obekvämt i soffan osv.

Mår betydligt bättre efter att ha slutat med xanor regelbundet, minnet har börjat bli bättre osv men lär ta långt tid att återställa alla år eftersom jag nästan enbart ätit xanor då det varit den benso som fanns.

Har ingen större lust att börja med xanor igen, inget sug eller så. Kan va gött ibland med några ikto då och då men annars funkar bensedin som är diazepam jag tar nu i betydligt mindre doser 30-50 mg. vilket motsvarar max 1,5-2,5 mg alprazolam. Betydligt mindre beroende framkallande märks iaf men försöker att hela tiden ändå ha lite hemma ifall man skulle råka må dåligt.
Skönhetsmåla inte diazepam allt för mycket, den har en snabb toleransökning och är beroendeframkallande (både fysiskt och psykiskt). Tror du borde testa att fasa ut den långsiktigt. Klonazepam är enligt många på forumet inte speciellt toleranshöjande men även den har ett fysiskt beroende (kanske även psykiskt). Men eftersom du käkat benso i 20 år tror jag du borde vara hyfsat påläst inom området men det dödar ju en som människa och det blir zombiemode. Kom tillbaka till livet och börja träna. Bästa medicinen! Nu verkar det som jag moralpredikar, det gör jag inte. Själv varit i alkoholträsket och då kan vad som helst åka ner. Så jag har all förståelse för självmedicinering men det är lätt det spårar ur. Kampen tillbaka är det viktigaste! Om du nu har som mål att kunna må som på benso fastän du inte tagit. Det är möjligt! Se på Sebastian Stakset bara!
Citera
2022-09-20, 20:05
Medlem
ApanAbdullas avatar
Ska sluta med Xanor har ätit i ca 5 månader 250 st, 1-3 mg om dagen, någon som kan komma med tips bör jag sluta CT eller med hjälp av Stesolid inledningsvis?
Tacksam för hjälp.
Citera
2022-09-20, 21:06
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Ska sluta med Xanor har ätit i ca 5 månader 250 st, 1-3 mg om dagen, någon som kan komma med tips bör jag sluta CT eller med hjälp av Stesolid inledningsvis?
Tacksam för hjälp.

Är det första gången du kliver av ?
Tror du bör byta till stess, men ta det lugnt och känn efter. Första dagarna blir lite jobbiga tror jag.
Citera
2022-09-21, 11:23
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeChapo
Är det första gången du kliver av ?
Tror du bör byta till stess, men ta det lugnt och känn efter. Första dagarna blir lite jobbiga tror jag.
Ja det är första gången jag kliver av, har ca 40 stycken 1 mgs kvar, tänkte jag delar dom och tar 0.5/dag för att trappa ned, blir det för jobbigt söker jag mig till beroendeenheten är min tanke är rädd att jag ska fara illa.

Men har inte ätit monster doser har ätit 1-3 mg dag i ca 5 månader.
Citera
2022-09-21, 13:30
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Tacksam för hjälp.

Se till att trappa ner väl.

Jag åt runt 2-4mg per dag.

I slutet så hittade min mor mig med ett epileptiskt anfall när jag sov. Det var för att jag tvärslutade efter ca 4 månader.
Citera
2022-09-21, 15:49
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ja det är första gången jag kliver av, har ca 40 stycken 1 mgs kvar, tänkte jag delar dom och tar 0.5/dag för att trappa ned, blir det för jobbigt söker jag mig till beroendeenheten är min tanke är rädd att jag ska fara illa.

Men har inte ätit monster doser har ätit 1-3 mg dag i ca 5 månader.

Ok jag var rädd att du inte hade några kvar alls, men om det är så fallet är så ta dom sista och trappa ner i lugn takt. Just med blåa så kan det gå över styr när det är första gången man går på dom, du måste vänja kroppen med just den dosen du skall använda för att trappa ner Bra att du inte tog för högre doser, 1-3 mg är inte så kraftigt.
Mvh
Citera
2022-09-21, 17:29
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Menar du dessa = https://ibb.co/0MFj7YN

Eller har det kommit in ännu en nu design på Galenika Ksalol kartorna menar du?

Nope. En nyare som ser ut som de med brytskåra gjorde, fast en lite större ihålig blå triangel istället för en ifylld röd dito. Så ja, ny design verkar det som. fortfarande bara sett ett enda exemplar dock, sitter just nu på de gamla med brytskåra - rätt skönt att skona saxen om man vill ta med sig ut.
Citera
2022-09-21, 18:58
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Skönhetsmåla inte diazepam allt för mycket, den har en snabb toleransökning och är beroendeframkallande (både fysiskt och psykiskt). Tror du borde testa att fasa ut den långsiktigt. Klonazepam är enligt många på forumet inte speciellt toleranshöjande men även den har ett fysiskt beroende (kanske även psykiskt). Men eftersom du käkat benso i 20 år tror jag du borde vara hyfsat påläst inom området men det dödar ju en som människa och det blir zombiemode. Kom tillbaka till livet och börja träna. Bästa medicinen! Nu verkar det som jag moralpredikar, det gör jag inte. Själv varit i alkoholträsket och då kan vad som helst åka ner. Så jag har all förståelse för självmedicinering men det är lätt det spårar ur. Kampen tillbaka är det viktigaste! Om du nu har som mål att kunna må som på benso fastän du inte tagit. Det är möjligt! Se på Sebastian Stakset bara!

Jag har varit utan benso några veckor då och då genom åren den enda rejäla xanor AT jag minns var sommaren 2018, mådde extremt psykiskt dåligt då och var rädd för att gå ut.
Hjälpte en del för ångesten med 900 mg lyrica....

kände mig inte påverkad men det botade den akuta folkskyddheten så vi kunde äta en grillbuffe på en brygga vilket var väldigt trevligt då ångesten släppte och man kunde njuta av god mat, sällskap och fint väder.
Hade varit hemma flera dagar och vågade mig knappt ut på balkongen...
Har för mej jag hade gått loss rätt hårt på xanor innan på våren med och ätit kanske 10-20st flu-alpra i olika perioder och inget att trappa ut på.

Jag skönhetsmålar inte diazepam men föredrar den verkligen framför alprazolam på alla sätt, äter nu lite olika mängder om dagen på ren vana, har ingen direkt nedtrappning just nu men har klarat mig hela sommaren utan xanor förutom någon enstaka gång då jag åt några st men var inte ens en hel karta eller så, skulle se om jag kände stor skillnad men den var väl inte extrem, däremot är jag fortfarande glad att "gå" på diazepam istället för de blå ksalol xanoren.

Vore oerhört skönt om jag äntligen kunde sluta med dem för de har utsatt mig för både farliga och situationer då jag skadat mig ganska allvarligt pga för många xanor, ofta blandat med alkohol. Så klart hade jag gärna velat må som på benso fast i nyktert tillstånd.

Konstigt att använda Sebbe Stakset som exempel. Jag kommer knappast bli "plötsligt nyfrälst" eller vad man ska kalla det han håller på med, dessutom var väl hans drogproblem mest med kokain vad jag har läst (har faktiskt läst hans självbiografi). Är verkligen inte intresserad av bandet kartellen, tvärtom tycker jag de är oerhört onödigt romantiserade av kriminell livsstil då baksidan av den kriminella världen sannerligen inte är något att önska sig. Visst bra att han bytt väg i livet efter all skit han gjort men jag kommer verkligen inte bli ren med hjälp av gud.

Jag avskyr religion och är extrem ateistisk men säkerligen tröttnar man på droger med tiden, jag har faktiskt redan tröttnat på droger som mdma, svamp, lsd och andra tripp och rave droger, känner mig för gammal för rave och knark-festivaler....kroppen orkar helt enkelt inte hålla på såpass länge i partymode flera dagar utan knappt sömn och mat. Föredrar närhet till hemmet nuförtiden och har slutat dra runt som i fear and loathing daligen i stan utan föredrar att sitta vid datorn eller umgås med vänner när jag är påverkad. Vill helst inte dra till ställen om jag inte vet att jag kommer kunna sova själv i säng vid slutet av kvällen och inte vara fast på något ställe eller vara beroende av andra för att komma hem.

En skräckupplevelse var för några år sedan när jag var på något rave i gbg och blev så jävla förstörd efter att ha festat hårt och var bakfull som fan och hade tjack AT, inte ätit ordentligt på flera dar och var uttorkad och mådde skit. Fan vad jag skulle vilja lägga mig i min säng då. istället fick jag sova ute i iskall natt i tunn jeansjacka bland folk jag knappt kände och tappade bort mina två vänner som dragit med mig dit kvällen innan...jag har sällan ångrat mig så mycket.
innan tyckte man alltid det såg extremt kul när folk visade bilder från ravefester och det såg kul ut men blev smärtsamt medveten av alla dåliga saker som valde över när man märker att man verkligen inte är 20 längre....eftersom vädret varit varmt tidigare på dagen. Mådde så jävla dåligt och då kände jag att nu är det nog att utsätta mig för såna här situationer och välja att ta droger i hemmets trygga vrå, förstår verkligen när orken börjar ta slut men har ändå festat så jävla mycket överallt och varit på festivaler och konserter tillräckligt för vad jag känner.
Citera
2022-09-21, 19:00
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeChapo
Ok jag var rädd att du inte hade några kvar alls, men om det är så fallet är så ta dom sista och trappa ner i lugn takt. Just med blåa så kan det gå över styr när det är första gången man går på dom, du måste vänja kroppen med just den dosen du skall använda för att trappa ner Bra att du inte tog för högre doser, 1-3 mg är inte så kraftigt.
Mvh
Skönt att höra
Citera
2022-09-25, 10:03
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Tacksam för hjälp.

Börja med att övergå helt till stess. Jag har själv trappat ner 12 ggr nu och nu har jag inte tagit några sen april, längsta någonsin. Känner mig mer stabil med stess.
Sluta inte CT med något!! att inte folk vet detta är just varför så många överdoserar

270 xanor åt jag på EN månad när det var som värst...
så jag vet hur fast man blir.
Men tog tag i det själv. fixade 160 st stesolid och 50 ikto.
Lyckades bli ren från det efter 3 månader men sedan börja jag tyvärr igen. Nu är jag aldrig sugen på de mer. De har pajat massor med saker för mig.

Iaf tänkt såhär 10mg stess = 0.5mg xanor
20mg är då 1mg xanor sedan blir det lätt att räkna ut. Saken är ju det är skillnad om du tar 1 eller 3...1 hade motsvarat 20mg som sagt.

Vill du ha källa på detta googla benso.org.uk, den äldsta och mest pålitliga sidan om benso.
lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in