2022-09-25, 13:01
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Börja med att övergå helt till stess. Jag har själv trappat ner 12 ggr nu och nu har jag inte tagit några sen april, längsta någonsin. Känner mig mer stabil med stess.
Sluta inte CT med något!! att inte folk vet detta är just varför så många överdoserar

270 xanor åt jag på EN månad när det var som värst...
så jag vet hur fast man blir.
Men tog tag i det själv. fixade 160 st stesolid och 50 ikto.
Lyckades bli ren från det efter 3 månader men sedan börja jag tyvärr igen. Nu är jag aldrig sugen på de mer. De har pajat massor med saker för mig.

Iaf tänkt såhär 10mg stess = 0.5mg xanor
20mg är då 1mg xanor sedan blir det lätt att räkna ut. Saken är ju det är skillnad om du tar 1 eller 3...1 hade motsvarat 20mg som sagt.

Vill du ha källa på detta googla benso.org.uk, den äldsta och mest pålitliga sidan om benso.
lycka till

Det är hans första gång att kliva av, besvären kommer alltid att komma. Jag hade INTE rekommenderat att bara byta sådär till stess, har PMat honom också.
Citera
2022-09-25, 14:57
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Börja med att övergå helt till stess. Jag har själv trappat ner 12 ggr nu och nu har jag inte tagit några sen april, längsta någonsin. Känner mig mer stabil med stess.
Sluta inte CT med något!! att inte folk vet detta är just varför så många överdoserar

270 xanor åt jag på EN månad när det var som värst...
så jag vet hur fast man blir.
Men tog tag i det själv. fixade 160 st stesolid och 50 ikto.
Lyckades bli ren från det efter 3 månader men sedan börja jag tyvärr igen. Nu är jag aldrig sugen på de mer. De har pajat massor med saker för mig.

Iaf tänkt såhär 10mg stess = 0.5mg xanor
20mg är då 1mg xanor sedan blir det lätt att räkna ut. Saken är ju det är skillnad om du tar 1 eller 3...1 hade motsvarat 20mg som sagt.

Vill du ha källa på detta googla benso.org.uk, den äldsta och mest pålitliga sidan om benso.
lycka till
Inne på dag 3 har haft problem med magen och kräkts samt huvudvärk. Migrän liknande. Ska försöka hålla veckan ut har även overklighets känslor om det inte ger sig efter 7 dagar söker jag mig till beroendeenheten tänker jag.
Citera
2022-09-25, 14:59
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeChapo
Det är hans första gång att kliva av, besvären kommer alltid att komma. Jag hade INTE rekommenderat att bara byta sådär till stess, har PMat honom också.
Håller med dig ska försöka att hålla mig utan stess. Det är jobbigt och knappt sovit men tror jag klarar detta. Efter första veckan blir det lite bättre har jag läst.
Citera
2022-09-25, 17:55
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Håller med dig ska försöka att hålla mig utan stess. Det är jobbigt och knappt sovit men tror jag klarar detta. Efter första veckan blir det lite bättre har jag läst.

Du tar en jävligt stor risk om du inte trappar ner.
Vanligt att man kan få ep-anfall och annat plötsligt. Hände en kompis till mig som bara åt de några veckor och sluta tvärt...tog ett halvår nästan år för han att bli normal.
Citera
2022-09-25, 17:57
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:

Det är så man gör inom vården vid långvarigt missbruk om du inte visste.
har själv genomgått sådan nedtrappning från 250mg eller mer i månaden till 0 på 3 månader med hjälp av stess. Annars hade jag varit död.
Citera
2022-09-25, 18:02
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Inne på dag 3 har haft problem med magen och kräkts samt huvudvärk. Migrän liknande. Ska försöka hålla veckan ut har även overklighets känslor om det inte ger sig efter 7 dagar söker jag mig till beroendeenheten tänker jag.

sök in redan nu, det är bara det allra första stadiet, du kommer inte vilja vänta till det är försent. klipp aldrig någonsin benso eller nån annan GABA drog, det är direkt livsfarligt.
en av de få ATs man kan dö av. Så trappa ner är det som gäller man ska absolut inte sitta och vänta ut det.

Jämför vad du låg på för dos i xanor till stess (1mg xanor=20mg stess)
Sedan varje eller varannan vecka försök minska med 10 mg eller 5 mg beroende på hur det känns. Du kommer hamna på akuten annars och riskerar allvarliga skador.
Tro mig, har gått på xanor i nästan 20 år och tänt av från det 12 ggr typ. Jag vet att man måste göra så annars skulle det gå åt helvete. Ring redan idag och lägg in dig, better safe than sorry.

När jag tog hjälp av vården var jag uppe i en dagsdos som motsvarade ca 380 mg diazepam...
De kunde inte ge mer än max 40 mg om dagen men helvete vad dålig jag blev. Hade AT i 3 månader sen 4 månader till stark deppresion och självmordstankar ett halvår.
Senast redigerad av Bullsquid 2022-09-25 kl. 18:04.
Citera
2022-09-25, 18:09
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:

han utsätter sitt liv för fara utan att trappa ner, ge inte såna råd.
vilken läkare som helst hade sagt att man alltid trappar ner benso och följer ett schema då de ger en viss dos varje dag.
Du utger direkt farlig info nu, det är inte bara att härda ut det kan gå rejält illa.

De kommer inte blanda in polis eller nåt om han tar kontakt med en beroendeenhet, däremot om du blir tvungen att ringa 112 så kan det hända.

Säger det bara för jag vet att det är så det funkar och min kompis var nära på att dö för han bara slutade cold turkey. förlora körkort och allt...skada sig allvarligt och fick ep-anfall när han va ute och gick bara. Det är inte som tjack eller nåt sånt som man bara kan gå av.
Citera
2022-09-25, 18:11
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:

Det blir INTE bättre efter första veckan efter så lång tid. Det blir värre och värre hela tiden istället , ATn brukar pågå ungefär hälften så lång tid man ätit dem
Citera
2022-09-25, 18:16
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ja det är första gången jag kliver av, har ca 40 stycken 1 mgs kvar, tänkte jag delar dom och tar 0.5/dag för att trappa ned, blir det för jobbigt söker jag mig till beroendeenheten är min tanke är rädd att jag ska fara illa.

Men har inte ätit monster doser har ätit 1-3 mg dag i ca 5 månader.

Spelar ingen roll, det är längden med som spelar stor roll och 3 mg kan man få rejäl AT på.
Du kanske komma må dåligt 2-3 månader om du tagit det i 5.

Fattar inte varför du inte redan tagit hjälp?
Det är ju typ gratis föruom stessen som är billig att hämta ut.
Tills du får tag i stess eller lägger in dig så försök vara nere på 0,25 mg xanor helst.
5 månader är lång tid om det är första gången. Säger bara som det är och för att du inte ska råka illa ut.
Citera
2022-09-25, 19:01
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
han utsätter sitt liv för fara utan att trappa ner, ge inte såna råd.
vilken läkare som helst hade sagt att man alltid trappar ner benso och följer ett schema då de ger en viss dos varje dag.
Du utger direkt farlig info nu, det är inte bara att härda ut det kan gå rejält illa.

De kommer inte blanda in polis eller nåt om han tar kontakt med en beroendeenhet, däremot om du blir tvungen att ringa 112 så kan det hända.

Säger det bara för jag vet att det är så det funkar och min kompis var nära på att dö för han bara slutade cold turkey. förlora körkort och allt...skada sig allvarligt och fick ep-anfall när han va ute och gick bara. Det är inte som tjack eller nåt sånt som man bara kan gå av.

Du gör det för dramatiskt än vad det egentligen är, 1-3mg är inte en kraftig dos. Hade han inte haft några tabletter kvar alls så hade det varit akut läge ja, jag vet för jag har varit i högre doser och trappat ner på egen hand. Går inte på det dagligen längre
Citera
2022-09-25, 20:09
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Du gör det för dramatiskt än vad det egentligen är, 1-3mg är inte en kraftig dos. Hade han inte haft några tabletter kvar alls så hade det varit akut läge ja, jag vet för jag har varit i högre doser och trappat ner på egen hand. Går inte på det dagligen längre

Nej det är inte en så kraftig dos tänk på att de är dubbelt så starka som stess.
men tillräckligt för att få en rejäl AT efter så lång tid som 5 månader. Det var det jag sa.

Jag brukade ta allt från 2-10 om dagen ibland, och drack alkohol till med nästan jämt.
Fick sån jävla tolerans så räckte inte att jag blanda med både 10 bärs , några linor sub, 5-7mg xanor, lyrica, mdma, imovane, tjack, kokain, osv...allt som gick att få tag i.

Till slut fungerade ingenting.

När jag tagit Heroin av hyfsad kvalite (50+) så fick jag återdoesra 7 ggr på en dag och kände KNAPPT av nåt..det var minimalt. Visste inte vad jag skulle ta mig till så jag gav upp....söp stenhårt en vecka för att försöka få ner toleransen och hade diverse kola race då jag var vaken 2-3 dagar på enbart kola och sub. blanda med benso hela tiden med.

Enda som kunde fungera någorlunda var en mix av lyrica 600 mg, 2 mg subutex, 5-8 mg xanor och bärs en hel dag plus tjack eller kola ifall jag blev seg så jag kunde vara påverkad dygnet runt. Så fort en drog började gå ur kroppen tog jag 3 nya osv.

Har ej haft en vit dag sedan 2018 så det är som NA fast omvänt.
Heroinet kunde jag hålla under kontroll. Använde det ca under 2 års tid med 1-3 månader mellan varje gång och snorta i mig 0,5-1g några dagar till det var slut sen gick jag på suben och benson igen.

Kolat däremot spåra totalt, hade en kompis som tjäna rejält med cash så han bjöd jämt på flera gram varje gång vi festa. Tror han hade lagt ca 27.000 på enbart kokain det senaste när jag fråga. Jag fick psykoser till slut och såg faktiskt små små spindlar krypa på min arm som fullt av myror och ju mer jag borsta bort ju fler kom det.

Tog till slut kola 1-2 ggr i veckan själv hemma framför datorn, kändes oerhört onödigt men varken kunde eller ville sluta. Fick 2g för 1400 så ansåg det vara rätt bra deal.
Fan vad langare måste tjänat pengar på mig genom åren, en missbrukare som tar allt som finns och så mycket det bara går med, varje dag. Blev enklare när man vände sig till den mörka internet gränden istället.

Enda jag inte tar längre är psykedeliska droger, RC, cannabis och mdma.
Tids nog kommer jag nog tröttna på benso och fasa ut de med sen är bara opiaterna kvar.
Är inte alkis längre som tur är men har varit, kroppen säger ifrån numera av sig självt.
Citera
2022-09-26, 12:43
Medlem
HarrySvenssons avatar
Googlade och kom över en del information angående 0,5mg alprazolam från STADA, de som är rosa.

Är consensus här att dessa är fejk-pressade piller?

Jag köpte ett gäng för några månader sen och kommer ihåg att jag tyckte de var mycket bättre än de jag testat från Galenika? För övrigt känns det som att de flesta benzos på inhemska darknets är fejk idag. Föredrar själv Diazepam men har fått bottennapp där så många gånger att jag gett upp. Kollar man utbudet där är det enbart Galenika som säljs, och priserna har sjunkit rejält vilket väcker misstankar.

Jag saknar de gamla goda dagarna där allt som såldes var/kändes äkta.

Finns det någon benzo idag som inte är fake? Klonazepam? Trist när man ska behöva gå från första till tredjeval/fjärdeval bara för att få slappna av lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in