Citat:
Ursprungligen postat av
Katciu88
Yes till skillnad från v och n verkar du ha koll på nfts. Jag tror att det hade varit en mycket bättre idé för vanja att haka på en etablerad nft-skapare (eller vad dom nu kallas) och gått in med sin följarskara & marknadsföringsförmåga (en sak hon faktiskt kan och har erfarenhet av). Men v & n blev giriga och tyckte att dom kunde köra själva för större $$$. Man kan lugnt säga att dom tagit sig vatten över huvudet.
+Jag tror definitivt att det blir riktigt jobbigt sen med skatten, både för v&n men också för alla holders. Jag har bekanta som sitter på 100 000tals kronor i krypto men som inte orkar försöka få ut dem. Men det är diverse valutor inte nfts så då är ju passiv hoddling inte helt fel heller.
Företag och nft projekt ska man undvika om man inte har stenkoll, större projekt som omvandlas till företag har ju en del advokater etc på lönerullen och kräver en enorm omsättning.
Synd för alla köpare här, men en bra läxa till nästa gång. 5 Milj räcker till några utvecklare ett par mån efter alla skatter är betalda. Skatt på mint fundsen + skatt på löner + skatt på värdeökning etc etc. Skatt på Giveaways + skatt på att ens andas i detta land 😅
Ett tips till alla som inte har stenkoll på NFT marknaden, att tro att man kan driva ett framgångsrikt projekt bara sådär utan rätt kontakter och kunskap ( mycket insider trading etc, stor ägare som väljer vilka projekt som lyckas/misslyckas) är dömt att misslyckas. Sen när skattemasen kommer och man tagit ut löner till sig själv utan att lagt undan skatten kan komma bli en väldigt dyr läxa.
Med det sagt finns det otroliga möjligheter att driva startups i den miljön. Samt när man väl kommit in i värmen finns det fin fina möjligheter att tjäna en slant eller två.