2022-09-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Onsdag 27/9 kl 20:00 och man registrerar sig på Zoom: https://us06web.zoom.us/meeting/register/tZEvdemqpz8uEtQ21AlcCwZxnGeeq7ZfKfCb

Discordens newsfeed kan vara bra att följa då det händer otroligt mycket i detta vibrerande community:
Som ni kanske vet så finns det (minst en) grupp i gruppen, nämligen innehavarna av enlightened-fläskkärringar, alltså en jpg-bild som är ett speciellt attribut. Dessa innehavare får små gåvor då och då för att känna sig extra speciella.

Samarbete med "AI-genererade parfymer". Kanske vi ska be AI:n göra en WoA-parfym? Risken är att det blir en doft som kan upplevas som en blandning mellan rutten tång och koskit.

Teamet växer också - fler ambassadörer och modsen har fått nya titlar som belöning.

Himla kul att följa denna succé!

Uppskattar att läsa alla välskrivna och ifrågasättande inlägg i den här tråden. Alla inlägg förutom dina som är så onyanserade att jag vill kräkas. Du verkar ha hängt upp dig på ”Jpegs” och ”fläskkärringar” vilket gör att jag inte kan ta det du skriver seriöst. Varför skulle deras parfym lukta rutten tång och koskit? Att ifrågasätta projektets sätt att kränga ut rabattkoder som ”värde” är en sak, men det här bygger verkligen inte ditt case alls. Testa att skriva en analys utan att väva in nedsättande ord så ska du se att du blir mer tagen på allvar!
Senast redigerad av Hanoj 2022-09-20 kl. 00:06.
Citera
2022-09-21, 22:44
Medlem
Podcastavsnitt med Vanja.. https://poddtoppen.se/podcast/1449002629/sociala-medier-och-kommunikationspodden16 minuter in börjar prat om NFT/WoA.
Några utdrag/lätt parafrasering:
"Jag tror att liksom, jag tror att det har att göra med att det jag gör försöker jag göra hela vägen liksom, oavsett vad det är. Jag gör ingenting som jag inte har hjärtat med mig oavsett vad det är, när hjärtat inte finns med längre så lämnar jag det.
Lite som att vi sålde GlamMom 2017, då hade vi drivit det i 7 år. Det var dags att gå vidare." (jag tror de snackar om GlamMom, sålde/säljer amningsbhar.

Pratas Babyloonz "en av Sveriges största kanaler" -> startade med sin PT Rimlig Träning "för det fanns inget rimligt träningsprogram" -> Greenkids "online tjänst som Blocket fast second hand för småbarn, har inte hittat på det utan är bara delägare"

Floor price på opensea.io nere på 0,05. Medelpris senaste 30 dagarna 0,095. Senaste transaktionen för 13 dagar sedan.
Citera
2022-09-21, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
"När vi på allvar drog igång med WoA i mars kostade 1 ETH ca 30 000 SEK. I princip ALLA NFT-projekt sålde slut på tio minuter (de flesta med LÅNGT sämre kvalitet på både konst och vision än WoA) och man fick in sitt kapital omedelbart. "

Bara ett exempel bland många, som fått mig att dra slutsatsen att de här två vanja&Niklas är helt ute och cyklar. När fan har "ALLA" nft projekt sålt slut på 10 min???

Det är förstås en grov överdrift och typiskt urvalsfel. Klart man bara ser projekt som säljer slut om det bara är dem man tittar på. Visst fanns det fullständigt skräp som sålde slut när FOMO-hype-metan var som värst, men för varje dåligt projekt som lyckades fanns det jag vet inte hur många gånger fler som inte gjorde det. Det "dåliga" projekt som ändå sålde slut lyckades med var att bygga hype och väcka brett intresse. Det är också en viktig del av jobbet. Det fanns 80k NFT-projekt med x antal items i varje projekt på OpenSea april 2022. På hela OS omsattes 1,6 milj NFT:s i mars 2022. Tittar man på total omsättning/volym på OS och hur mycket de största projekten omsatte av det så är det uppenbart att inte "alla" projekt sålde slut mars 2022.

Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Väldigt bra fråga hur dom tänkte kring köparna. Men vanja har faktiskt en av Sveriges större bloggar med typ 100-200 000 unika visningar per inlägg. Så hon trodde nog att hon skulle kunna dra med sig en större del av sin föjarskala än vad hon lyckades med i slutändan.

Jag är knappt bekant med founders sedan tidigare, men storlek utanför web3 kan inte enkelt översättas till köpare i web3. Tröskeln är hög för de flesta. Med tanke på WoA:s följarantal på Twitter/Discord så var det ju tydligt före mint att bara en bråkdel isåfall bemödat sig vidare dit.
Citera
2022-09-22, 18:56
Medlem
Jag måste säga att jag ångrar att jag investerade i detta, alt att jag hade läst denna tråd innan (då hade jag garanterat inte köpt). Jag är väl kategori 1 som någon beskrev tidigare, det var mest en rolig grej och pengarna kan jag förlora. Men ändå… jag måste erkänna att den fysiska huben var den absolut största anledningen. Jag gillar inte att det inte blir av och känner mig faktiskt lurad. Jag läste ett försvar av Vanja någonstans att minsann alla roadmaps kan ändras osv - men eftersom alla WoA köpare är nybörjare (inklusive jag) så är det väl viktigt att vara extra tydlig med just den detaljen? För hur ska en nybörjare kunna veta det? Och sen känns det märkligt att kanalen i Discorden är låst, ungefär som att projektet inte tål kritik. Det är den känslan jag får. Samt att de inte berättade att de köpte egna på andrahandsmarknaden. Allting tillsammans ger en olustig känsla. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men det känns inte bra. Klart alla nya företag eller projekt ska tåla en granskning. Och alla dessa rabatter, jag klarar mig verkligen utan dom. Det är inte seriöst.
Citera
2022-09-22, 22:37
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Jag måste säga att jag ångrar att jag investerade i detta, alt att jag hade läst denna tråd innan (då hade jag garanterat inte köpt). Jag är väl kategori 1 som någon beskrev tidigare, det var mest en rolig grej och pengarna kan jag förlora. Men ändå… jag måste erkänna att den fysiska huben var den absolut största anledningen. Jag gillar inte att det inte blir av och känner mig faktiskt lurad. Jag läste ett försvar av Vanja någonstans att minsann alla roadmaps kan ändras osv - men eftersom alla WoA köpare är nybörjare (inklusive jag) så är det väl viktigt att vara extra tydlig med just den detaljen? För hur ska en nybörjare kunna veta det? Och sen känns det märkligt att kanalen i Discorden är låst, ungefär som att projektet inte tål kritik. Det är den känslan jag får. Samt att de inte berättade att de köpte egna på andrahandsmarknaden. Allting tillsammans ger en olustig känsla. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men det känns inte bra. Klart alla nya företag eller projekt ska tåla en granskning. Och alla dessa rabatter, jag klarar mig verkligen utan dom. Det är inte seriöst.

Får man fråga hur många jpg-bilder du köpte? Det var som vi som läste på discorden några intensiva veckor där skrämmande många inte bara köpte en utan impulsköpte flertalet jpg-bilder - gärna över ett glas vin eller två.
Citera
2022-09-22, 23:28
Medlem
Citat:
Får man fråga hur många jpg-bilder du köpte? Det var som vi som läste på discorden några intensiva veckor där skrämmande många inte bara köpte en utan impulsköpte flertalet jpg-bilder - gärna över ett glas vin eller två.

Jag köpte 3. Inget vin dock haha
Citera
2022-09-22, 23:29
Medlem
Citat:

Jag är dock extremt inaktiv på discorden, tycker den är sjukt ointressant och som nån skrev här som en familjelivs-chatt. Jag trodde det skulle vara mer seriösa diskussioner om NFT osv.
Citera
2022-09-23, 05:18
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Jag måste säga att jag ångrar att jag investerade i detta, alt att jag hade läst denna tråd innan (då hade jag garanterat inte köpt).

Välkommen hit! Har så många frågor.

1. Har du framfört denna kritik till Niklas och Vanja? Om ja, vad blev svaret?
2. Är det någon som vågar säga något kritiskt i den låsta kanalen?
3. Hur ska du göra med dina NFT:er nu?

Tråkigt att du blivit lurad men du har i alla fall insett det, till skillnad från de övriga. Tur att det är pengar du har råd att bli av med. Men hemskt att det är lagligt att göra så här bedrägliga projekt.
Citera
2022-09-23, 14:33
Medlem
kaktusplastiks avatar
WoA får hållbarhetspris. De fick reda på detta i juni - alltså när projektet knappt börjat och miljöpåverkan var gigantisk.

Så min enda fråga är: vem känner Vanja på Plaza interiör?

https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/world-of-alidia-vinner-plaza-interiors-hederspris-for-hallbarhet/
Citera
2022-09-23, 22:16
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
WoA får hållbarhetspris. De fick reda på detta i juni - alltså när projektet knappt börjat och miljöpåverkan var gigantisk.
Jag har följt den här tråden i flera månader nu, och det här blir ju bara mer och mer intressant!

En sak som fångar min uppmärksamhet är att det bland svaren på intervjufrågorna står följande: "Ett av de absolut bästa sätten att skaffa sig kunskap är att gå med i World of Alidias Discord (vårt onlinecommunity). Det är gratis och man behöver inte äga krypto eller våra NFT:er för att få tillgång till det." Gäller det fortfarande? Annars är det väldigt märkligt att de kan publicera det på bloggen nu.
Citera
2022-09-23, 22:41
Medlem
Helvete va man får ångest av denna tråd, luktar ju slow rug hela vägen. Klantigt av dom att inte vara anonyma.

Tips från coachen, ska ni lansera ett nft project gör inte KYC. Blir fett jobbigt när skattemasen kommer med frågor. Samt alla NFT ägare som undrar va som hände med pengarna.
Citera
2022-09-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayerxoxo
Helvete va man får ångest av denna tråd, luktar ju slow rug hela vägen. Klantigt av dom att inte vara anonyma.

Tips från coachen, ska ni lansera ett nft project gör inte KYC. Blir fett jobbigt när skattemasen kommer med frågor. Samt alla NFT ägare som undrar va som hände med pengarna.

Sen kommer man inte särskilt långt om man endast reser 3-5 miljoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in