Citat:
Ursprungligen postat av
Tiaitchsi
Men visst fan är #62 en toppis? Om du kollar galleriet? :s
Den är lurig, jag höll på att sätta den som en "osäker". Men min magkänsla säger att det inte är en toppis.
Det som säger mig att det inte är en toppis;
1. Mörk fot. Toppisar
brukar inte ha det. Åtminstone inte den typen av nyans.
2. Väldigt rak och jämntjock fot. Toppisar har mer imperfektioner och gillar böja sig åt alla möjliga håll.
3. Fel nyans/textur på hatten. Den ser gråaktig ut, toppisar brukar ha mer gul/brun/biege hatt.
4. Toppisar brukar ha en kjol nedtill på hatten, dvs en mörkare ring (jämför med dina andra toppisar)
5. Hatten brukar gå lite inåt nedtill, men det är absolut inte obligatoriskt. Det är bara ytterligare en punkt som tyder mot att det inte är en toppis.
Toppisar kan förstås bryta mot nästan alla de 5 regler, i regel bara inte alla samtidigt...
Efter att ha analyserat den för att skriva detta inlägget är jag ännu mer säker på att det inte är en toppis. Men jag tar gärna en second opinion, så jag kan sova gott 😇