2022-09-24, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nja, jag är rätt säker på att WHO fortfarande anser att vi lever i en pandemi. Har heller inte sett att Folkhälsomyndigheten officiellt har "avslutat" pandemin. Vad får dig att tro att pandemin skulle vara över?

Its all in your head!
Citera
2022-09-24, 07:53
Medlem
Dylans avatar
Läkare hittade främmande ämnen i blodet på 94% av covid-19-vaccinerade

https://epochtimes.se/Studie-Lakare-hittade-frammande-amnen-i-blodet-pa-covid-19-vaccinerade

Betallänk, men prenumerar ni inte redan på Epoch Times bör ni göra det.

Främmande ämnen i blodet hos 94% av covidvaxxade deltagare i italiensk läkarstudie som publicerades i International Journal of Vaccine, Theory, Practice, and Research i augusti.
1006 personer ingick - 948 av fallen "visade tubulära/fibriga formationer och ofta även kristallina och lamellära formationer med extremt komplexa men genomgående likartade morfologier hos alla patienter med onormala blodprover."

Grattis alla vaxxade, ni har “onormalt", nersmutsat blod. Känns bittert att ha gått på bluffen, va? Det kan ni gott ha som straff för att ha litat blint på överheten, era äckel.
/Stolt renblodig
Senast redigerad av Dylan 2022-09-24 kl. 08:02.
Citera
2022-09-24, 08:02
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ärendet går nu till åtal. Det var alltså inte alls fråga om någon "whataboutism": (FB) pajasföretag Attendo Care som hotar sina anställda o riskerar livet på sina kunder

Så att Attendo misskötte sitt uppdrag förändrar det faktum att kommunala äldreboenden inte hade en lägre dödlighet än privata?
Citat:
Inget tyder på att privata äldreboenden skulle vara sämre än de kommunala på att skydda de boende mot död i covid-19, visar DN:s granskning. En rad andra rapporter bekräftar slutsatsen.

DN har gjort en granskning som visar att överdödligheten under pandemin inte har varit högre på privata än på kommunala äldreboenden. Frågan om privata äldreboenden har varit särskilt omdiskuterad. Vissa tolkade en uppmärksammad intervju i tysk tv med utrikesminister Ann Linde (S) som att hon la skulden för Sveriges dödssiffror på privata utförare, skriver DN.

I Läkartidningen skriver en grupp forskare att de gjort samma analys av internationella data, att det är den höga samhällsspridningen som kopplas till hög dödlighet på äldreboenden. ”Den främsta anledningen till att många länder drabbades av hög dödlighet vid äldreboenden är att de var långsamma med att begränsa samhällsspridningen av viruset. När de väl insett allvaret i situationen var de även långsamma med att vidta särskilda åtgärder för att skydda de äldre”, skriver forskarna i Läkartidningen.
https://www.tn.se/article/granskning-privata-aldreboenden-gav-inte-samre-skydd-an-kommunala/
Den höga samhällsspridningen kopplas till den höga dödligheten och den kan i mångt och mycket kopplas till beslut fattade av FHM och regeringen.
Citera
2022-09-24, 08:19
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Ja säg det du! Pro-vaccin sidan behöver ju inte bevisa nåt, räcker med att anlita media där de får säga vad de tycker är sant, sen springer 80% av befolkningen iväg och tar sprutor som inte långtidstestats.

Och du sprang iväg och tog viruset istället. Ett virus som orskar hjärnskador. Och undrar varför du inte begriper enkla argument.

Det är väldigt enkelt: jag väljer hellre ett snabbtillverkat vaccin från ett västerländskt läkemedelsbolag än ett snabbtillverkat virus från ett kinesiskt lab.
Citera
2022-09-24, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Så att Attendo misskötte sitt uppdrag förändrar det faktum att kommunala äldreboenden inte hade en lägre dödlighet än privata?
Den höga samhällsspridningen kopplas till den höga dödligheten och den kan i mångt och mycket kopplas till beslut fattade av FHM och regeringen.
Jag har inte gjort det här till en fråga om privat vs, allmän vård. Det var du som gjorde det.

Och ja Attendo misskötte sig grovt.
Citera
2022-09-24, 14:46
Medlem
Ny coronavariant i Danmark.
Undervarianten BJ. 1 med flere mutationer er blevet fundet i to prøver i Danmark, oplyser sundhedsminister Magnus Heunicke.
Dermed har varianten krydset den danske grænse, knap tre måneder efter at den blev påvist i Indien første gang.
BJ. 1 har flere mutationer i spike-proteinet end undervarianterne til den dominerende BA.5-variant

https://www.berlingske.dk/danmark/ny-coronavariant-har-nu-krydset-den-danske-graense

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2022/smitten-er-stabil-men-lidt-flere-indlaegges
Senast redigerad av Esrum 2022-09-24 kl. 14:49.
Citera
2022-09-24, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Och du sprang iväg och tog viruset istället. Ett virus som orskar hjärnskador. Och undrar varför du inte begriper enkla argument.

Det är väldigt enkelt: jag väljer hellre ett snabbtillverkat vaccin från ett västerländskt läkemedelsbolag än ett snabbtillverkat virus från ett kinesiskt lab.

Källa på att ovaccnierade insjuknade i covid i större utsträckning får hjärnskador än vaccinerade som insjuknar i covid?
Citera
2022-09-24, 16:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Källa på att ovaccnierade insjuknade i covid i större utsträckning får hjärnskador än vaccinerade som insjuknar i covid?

Kolla föregående länkar.
Citera
2022-09-24, 16:32
Medlem
Citat:
Kolla föregående länkar.

Specificera. Vilka länkar ? Vad i länkarna bekräftar detta?
Citera
2022-09-24, 16:57
Medlem
Citat:

En enormt stor del av befolkningen har haft covid antingen en eller ett flertal gånger. Även de som är vaccinerade får det hur lätt som helst. Om det vore så att det är vanligt med hjärnskador så skulle miljontals bara i Sverige ha hjärnskador.

Jag tror du hittat nån studie där man sett det på några få bland en en stor grupp och drar slutsatser som säkert inte stämmer.
Citera
2022-09-24, 17:06
Medlem
Citat:

Det är det som gör att du måste ha fått hjärnskador, att du slängt dig efter att få ej långtidstestade vaccin. Ja du är ju inte ensam, folk litar helt enkelt för mycket på vad myndigheter säger, men om de har hängt med i media under många år så borde de sett många hemska exempel på vad ej långtidstestade vaccin kan innebära. Självklart inträffar dessa brutala biverkningar inte alla, men det blir en formav att spelar rysk roulette när man (om man är smart) vet att det kommer finnas hemska biverkningar med de flesta vaccin som skyndas på snabbt.

Den stora frågan är ju om man vill ta risken och spela rysk roulette eller om man inte vill det.
Jag vågar inte. Speciellt eftersom man såg hur folk blev drabbade av Covid och för de som inte hade bakomliggande sjukdomar och inte var för gamla blev inte drabbade så hårt.

Hade det dock varit så att 30% av befolkningen dog i extrem feber eller halsen helt stängde sig så att 30% inte kunde andas osv så hade jag nog spelat den där ryska rouletten också, men nu var det inte så, så då var det självklart för mig att inte ta nåt vaccin.

Sen när det gäller hjärnskador. Hade det varit en vanlig grej så hade de flesta människor hört om det nu. Jag kollar på nyheter på TV varje dag och löser mycket nyheter också. Detta har inte nämnts någonsans.
Citera
2022-09-24, 17:12
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
En enormt stor del av befolkningen har haft covid antingen en eller ett flertal gånger. Även de som är vaccinerade får det hur lätt som helst. Om det vore så att det är vanligt med hjärnskador så skulle miljontals bara i Sverige ha hjärnskador.

Jag tror du hittat nån studie där man sett det på några få bland en en stor grupp och drar slutsatser som säkert inte stämmer.

Och det är ganska uppenbart att miljontals har fått hjärnskador eftersom IQ nivån har gått ner i hela världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in