2022-09-23, 23:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Det var inte så det lät i media där Anders Tegnell uttalat sig så många många gånger.
Jag skulle säker kunna Googla upp många många fall från SVT nyheter där det lät helt annorlunda och som visat sig vara fel så här i efterhand, men fortsätt du att lita blint på vad de säger trots det.

Men Anders Tegnell var en idiot och det visste vi redan i februari 2020. Du skulle lyssnat på läkare, inte idioter.

Oavsett så skyddar det gamla vaccinet mot Omicron forfarande. Det ger inte 100% skydd men det ger ett bra skydd även helt utan boosters.
Citera
2022-09-23, 23:38
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag är ovaccinerad, har bara haft det en gång för 3-4 veckor sedan.
Hamnade inte på sjukhus och är frisk nu.

Det betyder inte att du inte fått permanenta skador i kroppen av viruset. Vi vet att man får det, det är bara att läsa länkarna jag postade tidigare.
Citera
2022-09-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Är det jag som ska motbevisa din tes att majoriteten haft covid eller du som ska bevisa det?

Ja säg det du! Pro-vaccin sidan behöver ju inte bevisa nåt, räcker med att anlita media där de får säga vad de tycker är sant, sen springer 80% av befolkningen iväg och tar sprutor som inte långtidstestats.

Finns så många fall under alla år där vaccin skapar grova biverkningar, ibland omedelbart, andra gånger efter nåt eller några år.

Det här vaccinerna togs fram i rekordfart. helt omöjligt att då säkert säga något om långsiktiga biverkningar eftersom man inte testat det länge.

Ändå skickar folk in dessa vaccin i sin kroppar. Jag är helt OK med att ta ett vaccin som funnits ute i många många år och visat sig vara helt säkert, men jag vägrar ta vaccin som är snabbt framtagna och inte testats långsiktigt. Jag är inte villig att spela rysk roulette.
Citera
2022-09-24, 00:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Det är ingen som sagt att covid är över. Däremot är pandemin över, sedan länge. Tyvärr verkar vissa sakna den hjärnkapacitet som krävs för att kunna skilja på dessa två saker.

Med din logik så är inte spanska sjukan heller över, eftersom varianter av det viruset fortfarande cirkulerar än idag.

Herregud, sitter du här än och ältar ditt jävla covid. Har du inget som helst liv?

Nja, jag är rätt säker på att WHO fortfarande anser att vi lever i en pandemi. Har heller inte sett att Folkhälsomyndigheten officiellt har "avslutat" pandemin. Vad får dig att tro att pandemin skulle vara över?
Citera
2022-09-24, 00:24
Medlem
Känns som Covid-19 och Covid-vaccin är lite som Mp3 spelaren..
Alla skulle ha det, men efter 2-3 år så är det bara töntigt och inte lika trendigt

Kavla upp!! Skämskudde på

Sen så har vi han vaccinsamordnaren som fått sparken, gått i system error läge. Helt i ofas med FHM rekommendationer.

Kollade på nått SVT inlägg för någon dag sedan

"Vi har nu bra nya uppdaterade vaccin mot Covid-19" beprövade också som han stark rekommenderar till alla, då de redan var inköpta och betalda för.
Så regionerna ligger nu med massa doser som ingen vill ha

Polleten har liksom fallit ner för vanliga yrvakna svensson att vaccinet inte funkar
ta 1,2,3 sputor.. du kommer inte bli smittad, du kan inte smitta andra, vaccinet räddar dig dina nära och kära från svår sjukdom och död. Ja ni vet hur det lät för nått år sedan

Sen kommer Karin Tegmark in i ett hörn och börjar prata om biverkningar för första gången, men hon påpekar dock att det är ovanligt hahaha Circus Valaskojski på hög nivå

Matti Sällberg har redan cashat in och lämnat båten...
Senast redigerad av DiiMinores 2022-09-24 kl. 00:27.
Citera
2022-09-24, 00:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Men med tanke på att du har postat ca 12 000 inlägg i denna tråd och dagligen spammar den med 30-40 nya inlägg så blir det ett jävla jobb om man ska leta på specifika inlägg du hänvisar till. Till skillnad från dig så har vi andra även ett liv utanför den här tråden, så vi har helt enkelt inte tid att bläddra igenom din enorma posthistorik.

Sjukdomen du pratar om var inte så mycket att bry sig om. Som en förkylning ungefär, fast mildare. Haft den en gång per år, dvs 3 gånger nu. Med tanke på att jag lever och mår bättre än någonsin kan vi nog avfärda dina foliehattsteorier nu. Ok, om jag var den enda med den upplevelsen, men tyvärr för din del så delas min upplevelse också av flera miljoner andra svenskar.

Men det var ju bra att du tröttnat på att bara posta länkar i alla fall. Det bidrar nämligen ingenting överhuvudtaget utan du framstår bara som en foliehatt precis som de värsta antivaxxarna med sina antivaxxlänkar de har hittat någonstans. Same shit.

Prova google. Det är inte så svårt. Visserligen pajar ju upprepade infektioner ens hjärna, så jag kan hjälpa dig på traven ännu en gång.

https://www.google.com/search?q=reinfection+covid&oq=re&aqs=chrome.0.69i5 9j69i57j69i59l2j35i39j46i131i199i433i465i512j0i433 i512j46i131i199i433i465i512j46i13 1i433i512j46i131i199i433i465i512.1442j0j15&sourcei d=chrome&ie=UTF-8

https://www.webmd.com/lung/news/20220707/each-covid-19-reinfection-increases-health-risks

https://edition.cnn.com/2022/07/05/health/covid-reinfection-risk/index.html

https://www.gavi.org/vaccineswork/new-survey-suggests-reinfection-worsens-long-covid

Skulle råda dig att inte nämna mitt namn i samma inlägg som antivaxare, då vi inte har någonting gemensamt. Du borde även försöka lära dig åtminstone en liten gnutta källkritik.

Försök hitta antivaxpropaganda på CNN, eller nämn ett enda land vars myndigheter avråder från vaccinationer. Att däremot hitta länder som varnar medborgare från Covid är inte direkt svårt. Inte heller länder som har haft eller fortfarande har restriktioner. Enda anledningen till att många länder har släppt restriktioner är att vi nu har vaccin, vilket vi ska vara väldigt tacksamma för. Vaccination är efter isolering och distansering det bästa sättet att skydda sig mot Covid 19.

Man måste vara totalt jävla utvecklingsstörd om man går runt och inbillar sig att Covid 19 är en "förkylning". Totalt pantad om man tror att världen vidtog åtgärder av den magnitud som skett för att förhindra en "förkylning". Då är man en totalt jävla blåst foliehatt med absolut noll koll på vad det är frågan om.
Citera
2022-09-24, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Prova google. Det är inte så svårt. Visserligen pajar ju upprepade infektioner ens hjärna, så jag kan hjälpa dig på traven ännu en gång.

https://www.google.com/search?q=reinfection+covid&oq=re&aqs=chrome.0.69i5 9j69i57j69i59l2j35i39j46i131i199i433i465i512j0i433 i512j46i131i199i433i465i512j46i13 1i433i512j46i131i199i433i465i512.1442j0j15&sourcei d=chrome&ie=UTF-8

https://www.webmd.com/lung/news/20220707/each-covid-19-reinfection-increases-health-risks

https://edition.cnn.com/2022/07/05/health/covid-reinfection-risk/index.html

https://www.gavi.org/vaccineswork/new-survey-suggests-reinfection-worsens-long-covid

Skulle råda dig att inte nämna mitt namn i samma inlägg som antivaxare, då vi inte har någonting gemensamt. Du borde även försöka lära dig åtminstone en liten gnutta källkritik.

Försök hitta antivaxpropaganda på CNN, eller nämn ett enda land vars myndigheter avråder från vaccinationer. Att däremot hitta länder som varnar medborgare från Covid är inte direkt svårt. Inte heller länder som har haft eller fortfarande har restriktioner. Enda anledningen till att många länder har släppt restriktioner är att vi nu har vaccin, vilket vi ska vara väldigt tacksamma för. Vaccination är efter isolering och distansering det bästa sättet att skydda sig mot Covid 19.

Man måste vara totalt jävla utvecklingsstörd om man går runt och inbillar sig att Covid 19 är en "förkylning". Totalt pantad om man tror att världen vidtog åtgärder av den magnitud som skett för att förhindra en "förkylning". Då är man en totalt jävla blåst foliehatt med absolut noll koll på vad det är frågan om.

Nej Covid är för en hel del folk inte en vanlig förkylning, men för andra kan det vara det.
För mig var det ganska jobbigt. Hade ganska svårt att andas, speciellt på natten och var inte kapabel alls att jobba ens hemifrån.

Men jag behövde i alla fall inte sjukhusvård.

Men det jag reagerar mest mot är att vaccinet inte verkar ha någon effekt alls för de jag känner. De har fått det i vissa fall mer än en gång efter de fått två sprutor och de har antingen inte blivit mindre sjuka eller faktiskt blivit mer sjuka.

De där vaccinen skulle ju vara lösningen på allt men det stoppar inte alls mot nya infektioner och det stoppar inte att man blir mindre sjuk.

Hur många otroliga miljarder har inte lagts på det här och så gör vaccinet inget alls för många. Sen kan vi inte riktigt än utreda hur stor skada det gjort med vaccinet då det krävs några år till för att veta det, men så som det ser ut just nu så ger det minimal till ingen nytta för folk som jag känner som är under 40 år, men skadorna p.g.a biverkningar har stor potential till att vara värre än den minimala nytta det ger. Som bäst gissar jag att biverkningar vs nytta är plus minus noll för folk under 40, men mer troligt större skada än nytta.
Citera
2022-09-24, 01:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Nej Covid är för en hel del folk inte en vanlig förkylning, men för andra kan det vara det.
För mig var det ganska jobbigt. Hade ganska svårt att andas, speciellt på natten och var inte kapabel alls att jobba ens hemifrån.

Men jag behövde i alla fall inte sjukhusvård.

Men det jag reagerar mest mot är att vaccinet inte verkar ha någon effekt alls för de jag känner. De har fått det i vissa fall mer än en gång efter de fått två sprutor och de har antingen inte blivit mindre sjuka eller faktiskt blivit mer sjuka.

De där vaccinen skulle ju vara lösningen på allt men det stoppar inte alls mot nya infektioner och det stoppar inte att man blir mindre sjuk.

Hur många otroliga miljarder har inte lagts på det här och så gör vaccinet inget alls för många. Sen kan vi inte riktigt än utreda hur stor skada det gjort med vaccinet då det krävs några år till för att veta det, men så som det ser ut just nu så ger det minimal till ingen nytta för folk som jag känner som är under 40 år, men skadorna p.g.a biverkningar har stor potential till att vara värre än den minimala nytta det ger. Som bäst gissar jag att biverkningar vs nytta är plus minus noll för folk under 40, men mer troligt större skada än nytta.

Att påstå att covid är som en "förkylning" är ungefär som att påstå att rökning inte är farligt för att du känner en som rökt en cigarett och inte omedelbart föll död ned i lungcancer. Effekterna lär däremot visa sig med tiden.

Att vaccinet inte skulle ha någon effekt vet jag inte varifrån du fått. Tvärtom har ju vaccinet visat sig skydda mot svår sjukdom och död. Har man dessutom vaccinerat sig mellan 2-12 veckor tillbaks har man sannolikt minst 50% skydd även mot att ens bli smittad. Jag personligen har vistats tillsammans med personer som haft covid, men själv aldrig blivit sjuk. Har alltså efter 2,5 år i pandemin aldrig varit sjuk. Till en början levde jag isolerat, men sedan jag tog vaccin har jag inte gjort det. Har aldrig blivit smittad. Så jag skulle inte kalla det för minimal nytta.

Länka gärna till en trovärdig källa, exempelvis från en stor nyhetsbyrå, WHO eller valfri folkhälsomyndighet runt om i världen som avråder från vaccination, anger att vaccin är farligt, eller att vaccin mot covid gör mer skada än nytta. Är så trött på alla foliehattar som på allvar tror att de kan verifiera sina åsikter eller på något sätt vinna någon form av trovärdighet genom att länka till konspirationssajter.
Citera
2022-09-24, 01:09
Medlem
Citat:
Men vi vet idag att en infektion av covid är extremt dålig. Du minskar livslängden dramatiskt om du får covid. Du ökar risken att dö i allt möjligt med mer än 200% de kommande åren om du får covid. Den risken finns inte om du får vaccinet. Stämmer det för 100% av befolkningen? Nej uppenbarligen inte men gissningsvis inte så långt ifrån 99%.

Vad vi KOMMER få se de kommande tio åren är att väldigt många som fått covid, i synnerhet de första varianterna, kommer att dö i olika sammanhang. Risken för komplikationer ökar dessutom exponentiellt ju fler gånger du fått covid.

Har du fått covid en gång så har du bränt en viktig livslina och du bör ändra ditt liv för att minska dina risker framöver om du vill leva ett långt liv. Oavsett hur mild den var för dig så var det inte en influensa och gissningsvis så drog den bort minst 10 år av ditt liv.

Hahahha!

Vilken stor pissluffar-pajas du är.

Gå ta en promenad, eller något.

Hur kommer livet vara för dessa som tagit sprutan då? Nä juste, de kommer inte vara vid liv då.
Senast redigerad av blaha95 2022-09-24 kl. 01:23.
Citera
2022-09-24, 01:16
Medlem
Citat:
Det betyder inte att du inte fått permanenta skador i kroppen av viruset. Vi vet att man får det, det är bara att läsa länkarna jag postade tidigare.

Så de som inte vaccinerar sig får alltså permanenta skador av viruset. De som vaccinerar sig får det inte.

Hur länge kan de som vaccinerat sig, behålla denna skydd mot att ej få permanenta skador av viruset? Säg att Bert-Olof tog vaccinet för 1 år sedan, han får sedan Covid.

Jämfört med Bert-Inge, som inte tagit vaccinet, men smittas samtidigt som Bert-Olof, menar du då att Bert-Olof är skyddad emot permanenta skador, men inte Bert-Inge?

Eller en bättre fråga, är Bert Olof skyddad för alltid? Och isåfall, hur många vaccindoser krävs för att uppnå detta skydd?

Är du medveten om att när de sprutar in vaccinet, så sprutar de in viruset i kroppen på folket?
Senast redigerad av blaha95 2022-09-24 kl. 01:21.
Citera
2022-09-24, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Så de som inte vaccinerar sig får alltså permanenta skador av viruset. De som vaccinerar sig får det inte.

Hur länge kan de som vaccinerat sig, behålla denna skydd mot att ej få permanenta skador av viruset? Säg att Bert-Olof tog vaccinet för 1 år sedan, han får sedan Covid.

Jämfört med Bert-Inge, som inte tagit vaccinet, men smittas samtidigt som Bert-Olof, menar du då att Bert-Olof är skyddad emot permanenta skador, men inte Bert-Inge?

Eller en bättre fråga, är Bert Olof skyddad för alltid? Och isåfall, hur många vaccindoser krävs för att uppnå detta skydd?

Är du medveten om att när de sprutar in vaccinet, så sprutar de in viruset i kroppen på folket?

De sprutar inte in viruset i kroppen med mrna vaccinen...
Citera
2022-09-24, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Att påstå att covid är som en "förkylning" är ungefär som att påstå att rökning inte är farligt för att du känner en som rökt en cigarett och inte omedelbart föll död ned i lungcancer. Effekterna lär däremot visa sig med tiden.

Att vaccinet inte skulle ha någon effekt vet jag inte varifrån du fått. Tvärtom har ju vaccinet visat sig skydda mot svår sjukdom och död. Har man dessutom vaccinerat sig mellan 2-12 veckor tillbaks har man sannolikt minst 50% skydd även mot att ens bli smittad. Jag personligen har vistats tillsammans med personer som haft covid, men själv aldrig blivit sjuk. Har alltså efter 2,5 år i pandemin aldrig varit sjuk. Till en början levde jag isolerat, men sedan jag tog vaccin har jag inte gjort det. Har aldrig blivit smittad. Så jag skulle inte kalla det för minimal nytta.

Länka gärna till en trovärdig källa, exempelvis från en stor nyhetsbyrå, WHO eller valfri folkhälsomyndighet runt om i världen som avråder från vaccination, anger att vaccin är farligt, eller att vaccin mot covid gör mer skada än nytta. Är så trött på alla foliehattar som på allvar tror att de kan verifiera sina åsikter eller på något sätt vinna någon form av trovärdighet genom att länka till konspirationssajter.

Ja du har klarat dig bra, men du vet ju inte om du hade klarat dig lika bra om du inte hade vaccinerat dig. Det är och kommer för alltid bli omöjligt att veta. Som sagt,jag klarade mig helt ovaccinerad i 2,5 år, men fick det till slut, Nu är jag frisk. Samma sak där,helt omöjligt för mig att veta om jag hade fått det alls eller inte om jag vore vaccinerad långt tidigare eller om jag t.o.m. hade fått det tidigare om jag vore vaccinerad.

Sånt där är ju helt omöjligt att utreda så man kan bara gissa. Det man däremot kan göra är att kolla runt på folk man känner som är vaccinerade och de som inte är det.

Hur har det gått för dom? Jo som sagt i min erfarenhet så har de som vaccinerat sig fått det flera gånger och de som inte vaccinerat sig inte alls eller färre gånger.

Nu är ju min krets liten jämfört med alla i Sverige, så det är ju ingen statistik som är säker på något sätt, men jag går efter det jag ser och det jag upplever och inte efter vad som sägs i media och av så kallade doktorer för de har ofta fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in