2022-09-23, 13:55
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, man utgår inte från antalet man skickat in, man utgår från antalet doser man administrerat.

Jo, resten redovisas av respektive lands där deras organisationer motsvarande läkemedelsverket hanterar och publicerar rapporterade biverkningar. Du får gå till LMVs websida.

Det jag (och sannolikt många med mig) undrar är hur du fick det till att 45 av 270 kvinnor fick missfall?

https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf

Jag är säkert inte ensam om att också undra hur du fick det till att 1223 personer av 46,000 dog av vaccinet? Du har svammel-faniserat för mycket. Det var uppskattningsvis 100 miljoner människor som fick vaccinet mellan December och Februari i de aktuella länderna och av dessa har det genererats sammanlagt 42,000 fall (vissa fall med flera biverkningar) där man inte kunnat utesluta att biverkningen orsakades av vaccinet. Ur dessa fall finns 1223 dödsfall. Det är alltså 1223 dödsfall av 100 miljoner administrerade doser.
https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf

Du har en ganska lustig beskrivning på folk som ger dig fakta, det får man säga.

Nu har du gått från att ha fel i precis allt, ljuga om i princip allting till att svamla om något annat. Jag gissar att vad som helst kan vara bättre än det, där har du nog rätt. Det var väl första gången.

Antivaxxar-patrask, ständigt detta antivaxxar-patrask...

Om det är bara 1224 dödsfall på 100 miljoner.

Varför rapporterar bl a VAERS över runt 17,000 dödsfall bland annat?

https://img.ifunny.co/images/a3d93d30dd14380c0113625322a51c2d26bc03968fbf7f15e5 1f02957f0380b7_1.jpg

Varför har de inte tagit med problemet med kvinnors mens efter sprutan?

Det handlar om 170,000 kvinnor.

Citat:
More than 30,000 reports of post-vaccine menstrual irregularity have been made to the UK’s medical regulator alone. In the US, researchers Kate Clancy and Katharine Lee have collected more than 140,000 reports from people who have noticed a change in their period post-vaccination.

https://www.theguardian.com/commentisfree/2021/sep/18/covid-vaccine-changes-menstrual-cycles

Antar att det är selektiv bias från Pfizer själva där man utelämnar information som inte passar narrativet.

Så det är ganska så självklart att man antar att det är bara en selektiv grupp som de har redogjort över när det är flera hundratusentals (möjligtvis miljoner) människor som har fått biverkningar.

Det är bara för dumt att anta att det är bara 46000 av 100 miljoner som har drabbats när data från andra håll säger att det är långt många fler.
Citera
2022-09-23, 13:56
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Om det är bara 1224 dödsfall på 100 miljoner.

Varför rapporterar bl a VAERS över runt 17,000 dödsfall bland annat?

För att vem som helst kan rapportera till VAERS. Det är som att använda Wikipedia som källmaterial i en doktorsavhandling.
Citera
2022-09-23, 13:56
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Varför är den här tråden fortfarande uppe? Covid är över sedan länge och vaccinet är en scam vid det här laget. Tråden besitts nu bara av hypokondriska foliehattar. Lås, släng, glöm

Mest för att stilla sitt eget ego med att föra argument om skit.

Jag håller med dig.

Det är INGEN som bryr sig om covid längre ute i samhället.

Tacka Putin.

Denna pandemin bevisar om något hur extremt beroende vi är av media.
Citera
2022-09-23, 13:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Är du säker på att det räcker med 3 doser?

Israel var det första landet som drog igång vaccineringen mit Covid ordentligt. Hur många doser är som uppe i?

Nej, det är ju därför jag försöker få tag i fjärde nu.
Citera
2022-09-23, 13:59
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att vem som helst kan rapportera till VAERS. Det är som att använda Wikipedia som källmaterial i en doktorsavhandling.

Jag lägger nog lite större förtroende på dessa doktorer som rapporterar till VAERS att de ha kunskap om vad de gör.

Det är inte som att de rapporterar folk som har drunknat som döda av sprutan.

Självklart måste man utreda det hela.

Men det vill man som sagt inte överhuvudtaget.

Vilket vi har fått så extremt många rapporter världen över.

Eller är din åsikt att VAERS är totalt värdelös och all information om vaccin överlag inte stämmer där?
Citera
2022-09-23, 14:01
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Jag lägger nog lite större förtroende på dessa doktorer som rapporterar till VAERS att de ha kunskap om vad de gör.

Men det är inte bara doktorer som rapporterar till VAERS utan också Tant Hilda och Aina som var lite trötta efter promenaden på pingsthelgen. Det finns ingen koll på vem som rapporterar vad dit. Det är därför det är så pinsamt att ni tar upp det.
Citera
2022-09-23, 14:03
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Men det är inte bara doktorer som rapporterar till VAERS utan också Tant Hilda och Aina som var lite trötta efter promenaden på pingsthelgen. Det finns ingen koll på vem som rapporterar vad dit. Det är därför det är så pinsamt att ni tar upp det.

Givetvis.

Det gör ju det inte mindre sant för det.

Det kan finnas en överrapportering, men även en underrapportering.

Problemet med vaccinet och denna pandemi överlag är hur det har varit så extremt dåligt med transparens.

Sedan vart det politiskt och allting spårade ur.
Citera
2022-09-23, 14:09
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Givetvis.

Det gör ju det inte mindre sant för det.

Jo det blir automatiskt mindre sant ju mer oljud det blir i signalen. Det betyder inte att det inte finns någon sanning i det men det betyder att man inte kan använda det som basis för diskussion som du gör.

Vaccinen har fungerat bra, dödligheten har minskat enormt sen vaccinen kom fram, komplikationerna har minskat enormt sen vaccinen kom fram. En mild infektion av covid kan ge permanenta skador på kroppen, vaccinen minskar risken oavsett om du bara tog en dos för flera år sen. Sen finns det en liten grupp som utvecklade negativa reaktioner mot vaccinet och det är antagligen personer som inte ska ta några vacciner öht eller var väldigt unga. Sen finns det en till grupp som fått komplikationer p.g.a att vårdpersonalen inte aspirerat eller informerat om att man inte får träna direkt efter vaccineringen vilket är skamligt dåligt men inte har med vaccinet att göra.
Citera
2022-09-23, 14:15
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Jo det blir automatiskt mindre sant ju mer oljud det blir i signalen. Det betyder inte att det inte finns någon sanning i det men det betyder att man inte kan använda det som basis för diskussion som du gör.

Vaccinen har fungerat bra, dödligheten har minskat enormt sen vaccinen kom fram, komplikationerna har minskat enormt sen vaccinen kom fram. En mild infektion av covid kan ge permanenta skador på kroppen, vaccinen minskar risken oavsett om du bara tog en dos för flera år sen. Sen finns det en liten grupp som utvecklade negativa reaktioner mot vaccinet och det är antagligen personer som inte ska ta några vacciner öht eller var väldigt unga. Sen finns det en till grupp som fått komplikationer p.g.a att vårdpersonalen inte aspirerat eller informerat om att man inte får träna direkt efter vaccineringen vilket är skamligt dåligt men inte har med vaccinet att göra.

Problemet ligger just att det inte utreds överhuvudtaget så vi hamnar i en situation där man endera tror att det var vaccinet som var orsaken eller om det var något annat.

Folks misstänksamhet och hat ökar markant när vi har t ex Facebook som raderar grupper med över 100,000 medlemmar som rapporterar sina egna erfarenheter efter att ha tagit vaccinet.

Nu har jag väl sagt i början av året att vaccinet är bra om man är i riskgruppen, men om man är yngre så kan man lika gärna skippa det helt och hållit med tanke på den data vi har över alla åldersgrupper.

Nu har jag inte uppdaterat mig över hur många som har tagit 4:e dosen av vaccinet i olika länder, men jag antar att det har sjunkit rejält med tanke på att media inte rapporterar lika mycket längre.
Citera
2022-09-23, 14:26
Medlem
Citat:

Visst vem som helst kan rapportera in biverkningar precis som i Sverige ,men hur många gör det som privatperson, det är ju inte så att man bara kan sitta och hitta på det krävs dokumentation.

Detta med att vem somn helst kan rapportera har blivit ett sätt för sprutluder att försöka förminska inrapporteringen, självklart är ökningen statistisk säker.
Citera
2022-09-23, 14:38
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Men vi vet idag att en infektion av covid är extremt dålig. Du minskar livslängden dramatiskt om du får covid. Du ökar risken att dö i allt möjligt med mer än 200% de kommande åren om du får covid. Den risken finns inte om du får vaccinet. Stämmer det för 100% av befolkningen? Nej uppenbarligen inte men gissningsvis inte så långt ifrån 99%.

Vad vi KOMMER få se de kommande tio åren är att väldigt många som fått covid, i synnerhet de första varianterna, kommer att dö i olika sammanhang. Risken för komplikationer ökar dessutom exponentiellt ju fler gånger du fått covid.

Har du fått covid en gång så har du bränt en viktig livslina och du bör ändra ditt liv för att minska dina risker framöver om du vill leva ett långt liv. Oavsett hur mild den var för dig så var det inte en influensa och gissningsvis så drog den bort minst 10 år av ditt liv.

Har du några underlag till detta?

Vill mer än gärna läsa.
Citera
2022-09-23, 14:58
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Problemet ligger just att det inte utreds överhuvudtaget så vi hamnar i en situation där man endera tror att det var vaccinet som var orsaken eller om det var något annat.

Folks misstänksamhet och hat ökar markant när vi har t ex Facebook som raderar grupper med över 100,000 medlemmar som rapporterar sina egna erfarenheter efter att ha tagit vaccinet.

Nu har jag väl sagt i början av året att vaccinet är bra om man är i riskgruppen, men om man är yngre så kan man lika gärna skippa det helt och hållit med tanke på den data vi har över alla åldersgrupper.

Nu har jag inte uppdaterat mig över hur många som har tagit 4:e dosen av vaccinet i olika länder, men jag antar att det har sjunkit rejält med tanke på att media inte rapporterar lika mycket längre.

Finns många såna där saker som bara sopas under mattan. Vad hände med den där miljonen doser som Japan returnerade för att de innehöll metallpartiklar? Gjordes det någon utredning på vad kontaminationen berodde på? Jag tvivlar. Började några andra länder analysera batcherna för att säkerställa att de inte råkade ut för samma sak? Jag tvivlar på det också.

Egentligen är bara detta i sig helt hårresande. Men folk verkar bara lalla vidare. Som att de inte bryr ett jota sig när man tar upp saken. Nu blir man ju inte förvånad över sånt längre, men egentligen är det helt otroligt att ingen verkar reagera.

Steve Kirch nämnde nyligen att i Israel så räknas tydligen numera bara runt 2% av befolkningen som "fullvaccinerade". Dvs att folk där helt enkelt har slutat gå och ta sprutor nästan helt och hållet. (Är dom uppe på dos fyra eller fem nu?) Israelerna startade ju tidigast med att ta skottet i armen så där har ju folk haft mest tid att notera effekterna i sin egen sociala omgivning. Men gammel-media är tysta som muren, som man kan förvänta sig.

Tror det var den här intervjun med Steve Kirch:
https://tntradiolive.podbean.com/e/steve-kirsch-on-o-meara-borjesson-23-september-2022/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in