2022-09-23, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej de flesta har inte haft covid.

Jo, vid det här laget så lär de allra flesta redan ha haft covid så smittsamt som det är, restriktionerna har varit borta sedan länge, skolor var öppna under pandemin (som tur var), folk lever i stort sett som vanligt nu, bara att kolla på hur det ser ut i kollektivtrafiken, i affärer, köpcentrum, restauranger + andra nöjen som folk ägnar sig åt.

Citat:
Du vet ju inte ens om de överlevt om de inte varit vaccinerade.

Samma resonemang kan användas om hur sjukdomen drabbar en människa, ingen kan ju veta eller bevisa att man hade blivit sjukare i covid om man inte hade vaccinerat sig. Själv har jag haft covid helt utan symtom, ovaccinerad, i Danmark skulle jag ha rekommenderats att ta vaccinet nu.
Citera
2022-09-23, 23:17
Medlem
Citat:
Men du kan väl använda google för helvete. Här är ett axplock:

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.10.20.20215863v1
https://medicalxpress.com/news/2020-12-results-deceased-covid-patients-brain.html
https://www.nationalgeographic.co.uk/science-and-technology/2022/04/even-mild-covid-19-can-cause-your-brain-to-shrink
https://www.theguardian.com/world/2021/jan/25/covid-linked-to-risk-of-mental-illness-and-brain-disorder-study-suggests?fbclid=IwAR1HEglBv8A_l9Et9G DKWrw2tBuE-s1cnoxtRrMeH3Qqt802nwpA1bdDSY4
https://www.sciencedaily.com/releases/2022/06/220608091416.htm

I fall som handlar om vaccin har jag faktiskt svårt att tro på medicinska studier om vaccin. Varför? Jo för att vad jag ser och hör med mina egna ögon och öron säger något helt annat. Jag tror att det finns en partiskhet inom professionen som gör att de försöker få vaccinet att se bättre ut än det är.

Som sagt, jag litar mer på vad jag ser med mina egna ögon.

Och vad jag sett bland de flesta jag jag känner är att de som blev sjuka innan vaccinen har fått det om och om igen även efter vaccinering och inte blivit mindre sjuka. Det säger mig att skiten inte funkar och det finns ju också mycket teorier om allvarliga biverkningar som OM de är sanna inte kommer erkännas som sanna förrän många många år har gått. Där krävs stenhårda bevis och mångårig insamling av data för att det ska kunna bevisas.

Det konstiga är att motsatsen inte kräver någon bevisning. Där sades redan efter några månader efter vaccinering började att det var helt säkert att 2 sprutor skulle vara nog och sedan skulle en immunitet lösa alla problem.

Det visade sig vara total lögn, men alla trodde på det för allt från vaccintilverkare, till doktorer, professorer och folkhälsomyndigheter samt media sa det. Här krävdes minsann inte mångåriga studer och undersökningar inte.

Nu ser vi resultatet, alla dessa hade fel. Så man ska tro på allt de säger, men när andra röster som är lika välutbildade säger att det finns allvarliga biverkningar med vaccinen, då ska man inte tro på det, för det krävs många långa åt studier för det.

Varför kan inte pro-vaccin sidan också erkänna att båda sidor har rätt och båda har fel?
Det krävs i min mening många många år för att bevisa sin tes om en sån här sak och de som är pro-vaccin har inte haft flera år av vaccinering än. I min mening måste det nog gå minst 3 år till innan vi kan börja utreda fördelar och nackdelar.
Senast redigerad av JohnBlund 2022-09-23 kl. 23:22.
Citera
2022-09-23, 23:19
Medlem
Citat:
Nej de flesta har inte haft covid.

Du vet ju inte ens om de överlevt om de inte varit vaccinerade.

Jo eftersom de fick det en gång innan de blev vaccinerade och ingen av dom hamnade på sjukhus.
Men båda blev mer sjuka efter vaccinering, men hamnade inte heller då på sjukhus.
Citera
2022-09-23, 23:21
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Jo eftersom de fick det en gång innan de blev vaccinerade och ingen av dom hamnade på sjukhus.
Men båda blev mer sjuka efter vaccinering, men hamnade inte heller då på sjukhus.

Komplikationerna från covid blir ofta värre med antal insjuknanden. Det hade varit betydligt bättre om de blivit vaccinerade innan de fick första sjukdomen.
Citera
2022-09-23, 23:24
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Det konstiga är att motsatsen inte kräver någon bevisning. Där sades redan efter några månader efter vaccinering började att det var helt säkert att 2 sprutor skulle vara nog och sedan skulle en immunitet lösa alla problem.

Det visade sig vara total lögn, men alla trodde på det för allt från vaccintilverkare, till doktorer, professorer och folkhälsomyndigheter samt media sa det. Här krävdes minsann inte mångåriga studer och undersökningar inte.

Nej det är du som är pantad som feltolkade informationen. Alla förstod att viruset skulle mutera. Går du tillbaka i tråden och läser mina inlägg så skrev jag precis det. Anledningen att du skulle ta vaccinet var att skydda dig från de första varianterna och eventuellt ge dig ett extra skydd mot framtida varianter.

Vilket de gör: https://www.youtube.com/watch?v=wTyNA5FzfQA
Citera
2022-09-23, 23:26
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Jo, vid det här laget så lär de allra flesta redan ha haft covid så smittsamt som det är, restriktionerna har varit borta sedan länge, skolor var öppna under pandemin (som tur var), folk lever i stort sett som vanligt nu, bara att kolla på hur det ser ut i kollektivtrafiken, i affärer, köpcentrum, restauranger + andra nöjen som folk ägnar sig åt.

Nej, det är enkelt att se att det är 2,583,370 registrerade fall i Sverige. Jag har inte haft covid, inte heller många andra jag känner.
Citera
2022-09-23, 23:28
Medlem
Citat:
Komplikationerna från covid blir ofta värre med antal insjuknanden. Det hade varit betydligt bättre om de blivit vaccinerade innan de fick första sjukdomen.

Jag är ovaccinerad, har bara haft det en gång för 3-4 veckor sedan.
Hamnade inte på sjukhus och är frisk nu.

Jag har alltså klarat mig helt utan smitta i 2,5 år av covidutbrott utan att få det och ovaccinerad dessutom.

Samtidigt ser vi folk som är betydligt yngre än mig som haft det 4 ggr trots att de varit helt friska i övrigt och fått minst 2 sprutor.

Jag skulle vilja se en studie på hur upprepade covidfall ser ut för personer som vaccinerats vs de som inte vaccinerats. Vore intressant att se hur lätt folk smittas igen om de är vaccinerade jämfört med om de är ovaccinerade.

En sådan studie skulle ju kunna visa på om man lättare får covid igen med vaccin eller med naturligt utvecklad immunitet.
Citera
2022-09-23, 23:30
Medlem
Citat:
Nej, det är enkelt att se att det är 2,583,370 registrerade fall i Sverige. Jag har inte haft covid, inte heller många andra jag känner.

Alla fall registreras ju inte, nu testas ju inte ens allmänheten längre. Själv har jag haft covid men testade mig aldrig med något PCR-test el. annat test, bara antikroppstest visade att jag hade haft covid.
Citera
2022-09-23, 23:31
Medlem
Citat:
Nej det är du som är pantad som feltolkade informationen. Alla förstod att viruset skulle mutera. Går du tillbaka i tråden och läser mina inlägg så skrev jag precis det. Anledningen att du skulle ta vaccinet var att skydda dig från de första varianterna och eventuellt ge dig ett extra skydd mot framtida varianter.

Vilket de gör: https://www.youtube.com/watch?v=wTyNA5FzfQA

Det var inte så det lät i media där Anders Tegnell uttalat sig så många många gånger.
Jag skulle säker kunna Googla upp många många fall från SVT nyheter där det lät helt annorlunda och som visat sig vara fel så här i efterhand, men fortsätt du att lita blint på vad de säger trots det.
Citera
2022-09-23, 23:31
Medlem
Citat:

Hur vet du det? Finns ju många som får det utan att ha några symptom.
Citera
2022-09-23, 23:33
Medlem
Citat:
I fall som handlar om vaccin har jag faktiskt svårt att tro på medicinska studier om vaccin. Varför? Jo för att vad jag ser och hör med mina egna ögon och öron säger något helt annat. Jag tror att det finns en partiskhet inom professionen som gör att de försöker få vaccinet att se bättre ut än det är.

Som sagt, jag litar mer på vad jag ser med mina egna ögon.

Samma här, varför ska man lita på indoktrinering med korrupt och av Big Pharma betald forskning.

(FB) Politik maskerad som vetenskap, We Were Right
Citera
2022-09-23, 23:34
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Hur vet du det? Finns ju många som får det utan att ha några symptom.

Är det jag som ska motbevisa din tes att majoriteten haft covid eller du som ska bevisa det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in