2022-09-22, 10:36
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
5-10 match om dagen? Känns som jag kanske svajpar höger på 1-2 om dagen på sin höjd. Om ens det. Ska vara nöjd om jag får en match i veckan i mitt tempo
Tinder gör alltid så, du börjar med matchningar sedan dör det av och Tinder försöker sälja på dig saker som gör att du ska börja matcha igen som förut

jag har fortfarande 91 matchningar men matchar med 0
samtidigt blir jag bombad att köpa Guld, Premium etc för att fortsätta matcha

Tinder kommer döda sig själv då dom spammar sönder sin produkt
Citera
2022-09-22, 11:19
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
Tinder gör alltid så, du börjar med matchningar sedan dör det av och Tinder försöker sälja på dig saker som gör att du ska börja matcha igen som förut

Körde själv Gold i endast en månad i slutet av sommaren. När prenumerationen hade gått ut så fick jag ganska direkt betydligt bättre matchningar. Svårt att "mäta" antalet likes när man inte har Gold, så det vet jag inget om. Men fick betydligt högre rankade tjejer som matchningar.

Det är bara att inse att Tinder inte är vad det ser ut som eller verkar. Det är manipulerat för att skapa ett beroende/begär att ständigt leta vidare och spendera pengar. Man får ta det för vad det är. När jag insåg detta slutade jag bry mig om hur det går på Tinder för jag vet att det till stor del är algoritmen som trollar en och inte tjejers intresse.

Ibland får man en bra matchning och har man bra text game så kan det leda till något intressant.
Citera
2022-09-22, 12:07
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Körde själv Gold i endast en månad i slutet av sommaren. När prenumerationen hade gått ut så fick jag ganska direkt betydligt bättre matchningar. Svårt att "mäta" antalet likes när man inte har Gold, så det vet jag inget om. Men fick betydligt högre rankade tjejer som matchningar.

Det är bara att inse att Tinder inte är vad det ser ut som eller verkar. Det är manipulerat för att skapa ett beroende/begär att ständigt leta vidare och spendera pengar. Man får ta det för vad det är. När jag insåg detta slutade jag bry mig om hur det går på Tinder för jag vet att det till stor del är algoritmen som trollar en och inte tjejers intresse.

Ibland får man en bra matchning och har man bra text game så kan det leda till något intressant.

Alltså utan gold är ju tinder meningslöst. Gratis medlem går det att swajpa vadå 10-15 profiler om dagen? Klart ingenting händer som gratis medlem om man då inte är toppkille. Sedan köpa till boost/superlikes och annat skräp är såklart bara dumt. Men för att det ska hända något på tinder så behövs generellt sätt gold eller platinum, platinum kostar inte mycket mer så ångrade att jag inte valde platinum istället för gold. De som är guld eller platinum ser också de som har gold eller platinum enklare, man försvinner inre lika lätt.

För att kunna se att någon annan gillat och kunna gilla tillbaka så krävs också gold eller platinum. Går lika hur mycket man vill också med guld/platinum. Ingen gräns per dygn.

Så mitt tips lägg 2-3 månader på gold eller platinum. Fungerar det bra. Fungerar det inte så skit i tinder. Däremot att kunna glida runt som gratis medlem på tinder som average guy då lär det eka tomt för de flesta.
Citera
2022-09-22, 12:55
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Det jag menar är ju att jag själv svajpar höger på ganska få personer vilket givetvis innebär att jag inte få så många matchningar.
Köpa guld eller något annat ser jag lite som menlöst då alla likes som nu är dolda är ju uppenbarligen folk jag inte är intresserad av ändå? Eller tänker jag fel?
Citera
2022-09-22, 13:06
Medlem
Citat:
Det jag menar är ju att jag själv svajpar höger på ganska få personer vilket givetvis innebär att jag inte få så många matchningar.
Köpa guld eller något annat ser jag lite som menlöst då alla likes som nu är dolda är ju uppenbarligen folk jag inte är intresserad av ändå? Eller tänker jag fel?

Egentligen är det boosts du ska köpa. Du kommer få minst 10x fler matchningar. Anledningen till att antalet matchningarna går ner är för att tinder inte visar din profil. Med boosts visas du främst av alla.

Tinder är nästan meningslöst utan boosts. Jag har Platinum eller vad det heter men det enda som ger är boosts
Citera
2022-09-22, 13:11
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Däremot att kunna glida runt som gratis medlem på tinder som average guy då lär det eka tomt för de flesta.

Nu menade jag inte som average guy, utan i mitt eget fall.
Citera
2022-09-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jacketpacket
Tinder har den senaste veckan tvärdött för mig efter en stark start med platinum.

Det jag däremot inte förstår är en hel rad med notiser ”you got a new like!” Men när jag öppnar appen har jag inte alls någon ny like. Lite för ofta nu för att det endast ska vara ångra likes tycker jag. Någon som haft samma problem de senaste dagarna?

Notera att jag har platinum medlemskap så ska kunna se alla likes.

När du köper platinum så boostar tinder din profil i 48h. Jag fick 350 matchningar första helgen. Sedan gick det ner MARKANT.
Citera
2022-09-22, 13:55
Medlem
CC75s avatar
Citat:

Fetat. Jag har själv trott på detta men faktum är att jag inte längre tror det. Detta då tillgången till simpar och korkade män verkar i princip nästan oändlig.

// CC
Citera
2022-09-22, 15:43
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Egentligen är det boosts du ska köpa. Du kommer få minst 10x fler matchningar. Anledningen till att antalet matchningarna går ner är för att tinder inte visar din profil. Med boosts visas du främst av alla.

Tinder är nästan meningslöst utan boosts. Jag har Platinum eller vad det heter men det enda som ger är boosts

Jo men det betyder ju ändå att jag måste svajpa höger för att få en matchning. Jag misstänker ju ändå starkt att 99,9% av mina likes är ju såna jag aldrig i helvete hade svajpat höger på ändå.
Men visst jag fattar ju poängen med att bli visad och inte bli visad alls bland damerna.

Får väl se längre fram, känner lite att det inte är nån större panik. Gick just från ett slags förhållande där jag blev otroligt bränd så just nu är jag ändå lite skadad.
Citera
2022-09-22, 16:48
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
När du köper platinum så boostar tinder din profil i 48h. Jag fick 350 matchningar första helgen. Sedan gick det ner MARKANT.

Bättre det än ingenting. 350 matchningar?Sorgligt bra.

Jag måste vara ghostad, går så sjukt illa.
Citera
2022-09-22, 17:12
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:

Ja min bild från att ha köpt guld en gång är att 98% av dessa okända likes tinder lockar med är personer som tveklöst går vänster. Återstående 2% kommer ändå upp i kortleken ganska snabbt.
Citera
2022-09-22, 19:28
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Bättre det än ingenting. 350 matchningar?Sorgligt bra.

Jag måste vara ghostad, går så sjukt illa.

Du menar att du ens fått upp 350 intressanta profiler totalt sett? Nu ser väl givetvis utbudet annorlunda ut beroende på vart man bor och vilka inställningar man har. Jag bor i en storstad, har 2 mils radie och ett åldersspann på +1år och -12 år från min egna ålder. Visst 12 år yngre är kanske inte så intressant egentligen men det blev så.
Jag vet inte ens om jag fått upp 50 intressanta profiler totalt sett. Jag kanske är kräsen men jag har ingen lust att träffa någon som jag först och främst inte känner någon attraktion till.

Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Ja min bild från att ha köpt guld en gång är att 98% av dessa okända likes tinder lockar med är personer som tveklöst går vänster. Återstående 2% kommer ändå upp i kortleken ganska snabbt.

Precis det jag tänkte. Tinder tror dessutom jag är desperat och vill ha över 300:- för en månad guld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in