2022-09-21, 18:18
Medlem
Zaedrewss avatar
SVT Text blir bara sämre och sämre. Ekonomi var ju dock en av sakerna som var bra med sidan. Men nog snart lika bra att lägga ner allt. Det är ju någon feministpajas som numera styr sporten också. Kikar man in på SVT 377 är det fan numera 3 sidor damhockey resultat (som bara de närmast sörjande bryr sig om) tills det är fotboll från La Liga, Bundesliga osv.

Så Sportsidorna lär ju också tappa i intresse och kommer säkert ryka efter börsen tills det blir inget kvar.
Citera
2022-09-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Då behövde de inte ha nyheter, internet, bank id etc..
Du är inte specoellt bra på att tänka va?
Tror de skulle varit jätteglada om de hade haft det. Men tyvärr fick de vara utan.
Så vad menar du med behövde?
Citera
2022-09-21, 18:31
Medlem
Ja beslutet engagerar och debatten är livlig. Varifrån svt text-TV köpte sin licens har jag ännu inte klurat ut.

https://texttv.nu/blogg/ekonomisidorna-laggs-ner
Citera
2022-09-21, 18:36
Medlem
Hade varit intressant att se var alla 8 miljarder kr tar vägen. Nästan 9 miljarder kr t.o.m
Citera
2022-09-21, 19:20
Medlem
SwizzerNöts avatar
Skitsnack att det kostar en massa. En tonårig kan skripta automatisk uppläggning av börsdata och annan information på en eftermiddag.

SVT Text är fortfarande snabbaste vägen till reklamfri, viktig information utan en massa click-bait. Mycket mer värdefullt än t.ex. Aftonbladet och liknande skitblaskor.
Citera
2022-09-21, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Skitsnack att det kostar en massa. En tonårig kan skripta automatisk uppläggning av börsdata och annan information på en eftermiddag.

SVT Text är fortfarande snabbaste vägen till reklamfri, viktig information utan en massa click-bait. Mycket mer värdefullt än t.ex. Aftonbladet och liknande skitblaskor.
Ha Ha det scriptet skulle jag vilja se. Lättanvänligt för pensionärer. Kan alla tonåringar det?. Dessutom gör dom väl detta gärna gratis eller hur? Vi snackar kanske 200 fondföretag här.
Citera
2022-09-21, 20:03
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Min tv har text-tv. Det är ingen gammal tjock burk, utan en smart-tv med appar.

Även om det är tråkigt känns det oundvikligt att de kommer lägga ner helt förr eller senare. En vanlig webbsida är bättre för att sprida nyheter, inkl börskurser då man kan se grafer om man vill. Andra aktörer har ju ingen ordentlig text-tv längre. (Någon hade textning av program senast jag kollade, men inga nyheter t ex.) Runt millennieskiftet hade TV 3, TV 4 och Kanal 5 alla text-tv komplett med nyheter, sport och tv-tablåer. SVT Text har nog en del användare kvar, men det är bara en tidsfråga.

Själv använder jag text-tv främst om internet inte fungerar.

Hoppas de snålar in på just text-tv.
Där sitter alltså människor och får betalt (vi som betalar) för att underhålla ett system som
1. Ingen behöver
2. Som där finns fullgoda substitut för
Citera
2022-09-21, 20:06
Medlem
Helt rätt har man ej valt o lära sig använda en dator senaste 30 åren så får man skylla sig själv att man ej kan följa börsnyheter om man nu är så intresserad utav det.
Citera
2022-09-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EiraThunberg
Det var trist. Fast vad kostar det egentligen?
Är det verkligen så dyrt som SVT påstår?

Exakt.
Hur kan det ens kosta något alls?
Det var väl kurser som var fördröjda 15 minuter? Aldrig hört att de kostar någonstans.
Citera
2022-09-21, 20:28
Medlem
AntonAusTirols avatar
Inte jätte ledsen för att svt sparar in på nått. Skulle bara in på lite blandat skit för att underhålla pöbeln nu också.
Citera
2022-09-21, 21:10
Medlem
Jag kollade valutakurserna på Text TV men får gå in på di.se istället
Citera
2022-09-21, 21:33
Medlem
Trist. Jag använder fortfarande text tv då det i många fall är snabbaste källan till nyhetsinformation.

Skylla på kostnader var väl ett lite väl genomskinligt svepskäl kan jag tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in