2022-09-21, 01:24
Medlem
Agent.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
SVT Texts ekonomisidor har varit en bra tjänst även på nätet - om man inte vill ladda ner en massa reklam.

Det är det som det egentligen handlar om. Det är något präktigt nyliberalt skrälle som anser att SVT inte ska blanda sig i och påverka marknaden. Man stängde ju ner svenska spels sidor nyligen av precis den anledningen.
Citera
2022-09-21, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Smith
Det är det som det egentligen handlar om. Det är något präktigt nyliberalt skrälle som anser att SVT inte ska blanda sig i och påverka marknaden. Man stängde ju ner svenska spels sidor nyligen av precis den anledningen.
På ett sätt kan jag förstå att man inte enbart skulle gynna svenska spel. Men redovisa aktiekurser? där tar man väl inget parti för någon?. Det enda skulle då vara att SVT anser sig inte vara en spelare på aktiemarknaden. Där finns ju så många andra aktörer som tjänar pengar på just det. Sedan, det är klart man sparar ju in licensen om man skiter i att vara med.
Citera
2022-09-21, 02:30
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Nu när det ändå blir svart i rutan kanske det är någon här som kan tala om vilken tjänst som erbjuder det som text TV hade. Det som var bra med text-TV var att man fick en översikt och kunde jämföra alla PPM aktiefonder på ett ställe. (låta vara kanske sju sidor med fyra delsidor på varje sida). Man kunde lätt få en översikt på gårdagens kurs samt dagskurs och hur mycket aktiefonden gått upp på innevarande år. Märk väl endast genom att klicka högerpil på dosan.

Nu då till hur ersätter man denna tjänst som var mycket bra?. Har Ni något förslag på tjänst på nätet som kan erbjuda denna ENKLA funktion gällande PPM aktiefonder.

Då menar jag inte grafer och att behöva skriva typ Black Rock Energy. Jag menar alla PPM aktiefonder som pensionsmyndigheten erbjuder i en lista med enkel öveskådning utan att behöva skriva specifik aktie.

Tacksam för förslag och helst en länk som har ovanstående tjänst.

https://www.pensionsmyndigheten.se/m...r/fondtorg/sok
Citera
2022-09-21, 02:35
Medlem
Ännu ett hån till skattebetalande svensken - utfall ? Inget loket tuffar vidare.
Citera
2022-09-21, 02:35
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Alltså. Ni mytologiserar äldre människor.
Skaffa en dator, bank-id och internet så är man i hamn.
Sånt här skit som text-tv är väl det första som skall elimineras avseende regeringsskifte och allt därtill.
Jisses

Vi får se när du är 70, 80 + hur jävla hype du kommer vara på något tekniskt nytt. Tror vi alla är likadana. Vi tycker om det som är bekant.

Att låta gamlingarna få sin text tv är riktig medmänsklighet och inte att importera alibaba och hans rövare
Citera
2022-09-21, 05:45
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Vi får se när du är 70, 80 + hur jävla hype du kommer vara på något tekniskt nytt. Tror vi alla är likadana. Vi tycker om det som är bekant.

Att låta gamlingarna få sin text tv är riktig medmänsklighet och inte att importera alibaba och hans rövare

Tack för det första svaret som faktiskt håller sig till mitt svar (och ämnet)

Mina föräldrar är båda i åttioårsåldern och är båda rätt så vana med internet, bank, deklaration m.m.

Text-tv använde de på åttiotalet

Stäng skiten
Citera
2022-09-21, 06:49
Medlem
Visste ni att om man kollar på gamla videokassetter, valfritt program inspelat från svt, så kan man gå in på texttv och se den informationen som sändes då.
OT men kul fakta gällande texttv.
Citera
2022-09-21, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Visste ni att om man kollar på gamla videokassetter, valfritt program inspelat från svt, så kan man gå in på texttv och se den informationen som sändes då.
OT men kul fakta gällande texttv.

För mig funkade det bäst på det jag spelade in på S-VHS , vanlig VHS hade för dålig bandbredd för att
spela in dom linjer som skickade text-tv.
Citera
2022-09-21, 08:10
Medlem
Stormpiskares avatar
Det handlar om att licensavtalen är för dyra.
Orsaken är att SVT haft höga kostnader för det licensavtal som krävs.
Journalistik om börsens utveckling är fortsatt en del av SVT:s breda ekonomibevakning på alla plattformar.
https://www.svt.se/text-tv/200

Sedan kan jag meddela att jag använder text-tv, dock inte för börskurser, och inte på en teve. Är en bra bit från åttio.
Citera
2022-09-21, 10:17
Medlem
Barentss avatar
Jag älskar text-tv! Ser på nyheterna där varje dag.

Jag kan tänka mig att text-tv har en pyttebudget säg 3 mkr per år? Då räcker inte pengarna. TV4 la ju ner hela sin text-tv för länge sedan.

Dock använde jag aldrig text-tvs ekonomisidor, så mycket bättre på avanza.se t.ex.

Den riktiga gökungen är Sveriges radio som jag tror tar 2 miljarder kronor. Och jag har inte lyssnat på en minut på 30 år. Ett ofattbart slöseri med statliga pengar.
Citera
2022-09-21, 10:39
Medlem
YP4XQs avatar
Vi betalar mer och mer skatter och större avgifter - men både staten och företagen blir fattigare och fattigare?

Nån som har ekvationen här? Vilka suger ut pengar i det dolda, eller vart tar pengarna vägen, varför får vi ALDRIG bäring för pengarna? Det finns liksom ALDRIG tillräckligt med pengar..
Citera
2022-09-21, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Vi betalar mer och mer skatter och större avgifter - men både staten och företagen blir fattigare och fattigare?

Nån som har ekvationen här? Vilka suger ut pengar i det dolda, eller vart tar pengarna vägen, varför får vi ALDRIG bäring för pengarna? Det finns liksom ALDRIG tillräckligt med pengar..
Staten blir rikare, regioner, kommuner, befolkningen blir fattigare.
Man höjer skatten för S kan inte prioritera eller se över kostnaderna och skära ner, dom går med den enkla lösningen höj skatten samtidigt som dom i många frågor anklagar SD att ha enkla lösningar på ett komplex problem.
Blev kanske lite OT när jag såg topic
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in