2022-09-20, 15:24
Medlem
Hellre en tjej som haft några st, så hon vet vad hon sysslar med i sängen. Ingen sån död säl som bara ligger där
Citera
2022-09-20, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Det påverkar vid längre relationer. Det finns någon korellation mellan sexpartners och risken för ett brustet äktenskap. Brustet äktenskap har i sin tur en massa inflytande över barnen.

Själv misstänker jag att det saknas kausalitet, dvs att underliggande faktorer som extroversion och låg intelligens/ impulskontroll gör att man snabbt hittar nya relationer och inte kan kontrollera sig samtidigt som egenskaperna går i arv och visar sig som problem för barnen i flera sammanhang.

Attityden "skit i det och lev i dagen" låter som ett dåligt sätt att hålla ihop en familj.
Du får nog forska vidare på den där slutsatsen att man skulle vara mindre intelligent för att man byter partner ofta. Blir märkligt att dra den slutsatsen. Man kan inte förutsätta att alla vill ha en lång relation. I dagens samhälle är det nog en utopi. Dessutom är det inte så att alla vill skapa familj. Du känns lite enkelriktad i ditt tänkande
Citera
2022-09-20, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Du får nog forska vidare på den där slutsatsen att man skulle vara mindre intelligent för att man byter partner ofta. Blir märkligt att dra den slutsatsen. Man kan inte förutsätta att alla vill ha en lång relation. I dagens samhälle är det nog en utopi. Dessutom är det inte så att alla vill skapa familj. Du känns lite enkelriktad i ditt tänkande
Ja det kan lätt låta enkelriktat om man bara konstaterar ett statistiskt förhållande. Men det finns så klart en felmariginal. Det är bara en tendens. Sedan skulle jag tro att man kan vända på det fetade. Man byter partner ofta för att man är mindre intelligent. Eller de partners man lyckas haffa. Svårt att hålla ihop det med en idiot.

Givetvis finns det utrymme för fler faktorer. Korrelationen var knappast perfekt. Hedonism kan också spela in o.s.v. Och att man är attraktiv och har flera möjligheter att byta. Det är ju en positiv grej.

Edit: Synd att jag inte orkar leta upp korrelationerna.

Det var antal sexpartners som korrelerade med ökad sannolikhet för skilsmässa.
Skilsmässa och IQ läste jag om i något annat sammanhang. Det var en annan korrelation.
Och skilsmässobarn och sociala problem i ett tredje sammanhang.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2022-09-20 kl. 17:42.
Citera
2022-09-20, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magisterperra
Om ni tänker er att ni träffar någon och funderar på att inleda ett förhållande, alt. gifta eller skaffa barn med, hur många tidigare sexpartners kan ni acceptera att personen har haft före er?

Frågan går till såväl killar som tjejer. Motivera era svar.

Egna reflektioner:

Runt fem vore kanske det optimala, då skulle jag inte ha några som helst problem.

Jag skulle förmodligen kunna vara i ett förhållande med en tjej som har legat med drygt tio, men inte över tjugo killar före mig. Vid femton börjar det verkligen närma sig gränsen, även om jag känner att det är för mycket redan där.

Jag skulle inte kunna gifta mig eller skaffa barn med en tjej som har legat med över tio killar före mig. Här är alltså kraven högre ställda.

För mig är det ett tecken på mindre bra karaktär, en lösaktig person är mindre pålitlig, en sämre förebild, utsätter sig för fler risker, och är faktiskt oftast mindre intelligent. Jag har dels lägre respekt för en sådan tjej, men jag förutsätter också att hon är mer impulsstyrd och "belönar sig" i andra sammanhang med mat, godis, alkohol etc (om ni förstår resonemanget). Mindre bra karaktärsdrag helt enkelt.

Avslutningsvis vill jag tillägga att i dagens samhälle uppmuntras kvinnor mer eller mindre att vara lösaktiga, och det tror jag kommer skada dem på sikt eftersom att vi män tvekar ofta på att satsa seriöst på sådana tjejer i längden. Tror därför att det är bra med en ärlig debatt om detta.

Vetenskapligt så spelar det absolut roll.
Viktigt få att skilja på vad könen rent biologiskt tänker vs vad som anses ok socialt.

Män värdesätter integritet medans kvinnor värdesätter status.
Så en kvinna kan absolut finna värde i att fånga en man som haft många sexpartners för att det ger henne status som den som vann.
En man skulle aldrig känna så, det skulle bara visa på en kvinna med dålig integritet med någon som haft många sexpartners.

Nu pratar vi regeln å inte undantag såklart.

Det är påvisat att en kvinna med 5+ sexpartners ökar chansen till att inte vara lycklig i ett förhållande/giftermål med 70% gentemot en kvinna med under 5 sexpartners.

Så man får fråga sig vad slutmålet är, om målet är ett lyckligt förhållande med 1 partner som leder till barn och barnbarn och ett rikt liv u pensionen så är det absolut rekommenderat som kvinna att inte vara lössläppt.

Om man istället värdesätter att vara fri å ligga runt så får man absolut göra det utan att det är socialt oacceptabelt, dock så skall man vara medveten om att man inte kommer kunna komma som 30åring med 20+ sexpartners och förvänta sig ett lyckligt liv med man och barn.

Det e bara Biologi, har inget med sociala värderingar att göra.
Citera
2022-09-20, 18:24
Medlem
Hobbybondes avatar

Relationer och samlevnad -> Erotik och sexualitet
/Mod
Citera
2022-09-20, 18:33
Medlem
flashbackkalles avatar
Trött jävla diskussion... Vem fan bryr sig? Det hände i ett liv innan dig, fokusera på vad du och tjejen ska skapa tillsammans nu.
Citera
2022-09-20, 22:12
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Vilket trams att påstå att kvinnor uppmuntras till att vara lösaktiga. Jag har nog haft en 7080 kvinnor i mitt liv, så med TS måttstock skulle jag få leva ensam i resten av mitt liv. Tycker att det är så mycket fokus på antalet sexpartners. Skit i det och lev i dagen istället för att leva i det förflutna eller i framtiden.
Hur har det påverkat dig idag? Har du partnar? Barn ? Vad jar det gett dig för fördelar eller nackdelar? Om du har en dotter skulle du rekomendera en man som har legat med 7080 för henne ? Jag hoppas att du är villig att dela av dina erfarenheter😊.
Citera
2022-09-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterdoft
Hur har det påverkat dig idag? Har du partnar? Barn ? Vad jar det gett dig för fördelar eller nackdelar? Om du har en dotter skulle du rekomendera en man som har legat med 7080 för henne ? Jag hoppas att du är villig att dela av dina erfarenheter😊.
Nu missade jag ett - det ska stå 70-80 så det är lite mindre. Hur det påverkat mig, vet inte mer än att jag haft och har väldigt mycket bra sex. Jag har aldrig haft mer än en kvinna i relationen, förutom trekanter vid tillfälliga stunder
Citera
2022-09-22, 19:53
Medlem
staticages avatar
Många sexpartners antagligen nån känslomässig störning,ångestproblematik,borderline,adhd.Ju mer partners man har desto löngre bort kommer man ifrån att skaffa riktiga relationer som håller.
Citera
2022-09-22, 22:54
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Någonstans mellan 600 och 800 hur värderar ni det?
Var för övrigt singel mesta tiden mellan 20 och 30 och tycker det är roligare att knulla änatt runka.
Citera
2022-09-23, 00:57
Medlem
HLundborgs avatar
Helst ska ju givetvis kvinnan vara obefläckad, det är ju dock föga realistiskt så som samhället ser ut idag, därmed skulle jag dra gränsen vid en handfull partners.
Citera
2022-09-23, 08:57
Avslutad
Inget jag funderar på. Viktigare är hur tjejen ser ut, håller koll på sin vikt och är allmänt attraktiv.
Då jag nästan alltid gillat tjejer i 30 årsåldern, även när jag var 20, så får man räkna med att de legat med ett antal. Det ger erfarenhet och underbart sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in