2022-09-19, 22:23
Medlem
Var går gränsen för tidigare sexpartners?

Om ni tänker er att ni träffar någon och funderar på att inleda ett förhållande, alt. gifta eller skaffa barn med, hur många tidigare sexpartners kan ni acceptera att personen har haft före er?

Frågan går till såväl killar som tjejer. Motivera era svar.

Egna reflektioner:

Runt fem vore kanske det optimala, då skulle jag inte ha några som helst problem.

Jag skulle förmodligen kunna vara i ett förhållande med en tjej som har legat med drygt tio, men inte över tjugo killar före mig. Vid femton börjar det verkligen närma sig gränsen, även om jag känner att det är för mycket redan där.

Jag skulle inte kunna gifta mig eller skaffa barn med en tjej som har legat med över tio killar före mig. Här är alltså kraven högre ställda.

För mig är det ett tecken på mindre bra karaktär, en lösaktig person är mindre pålitlig, en sämre förebild, utsätter sig för fler risker, och är faktiskt oftast mindre intelligent. Jag har dels lägre respekt för en sådan tjej, men jag förutsätter också att hon är mer impulsstyrd och "belönar sig" i andra sammanhang med mat, godis, alkohol etc (om ni förstår resonemanget). Mindre bra karaktärsdrag helt enkelt.

Avslutningsvis vill jag tillägga att i dagens samhälle uppmuntras kvinnor mer eller mindre att vara lösaktiga, och det tror jag kommer skada dem på sikt eftersom att vi män tvekar ofta på att satsa seriöst på sådana tjejer i längden. Tror därför att det är bra med en ärlig debatt om detta.
Citera
2022-09-19, 22:30
Medlem
Etta.Places avatar
Alltså det beror ju på jättemånga faktorer. Upp till 10 känns väl helt rimligt (jag är i övre 30-årsåldern och tänker mig att en partner är i ungefär samma ålder). Upp till 20 är väl okej men känns väl som personen legat runt lite. 20+ hade jag nog iaf velat ha lite utförligare förklaringar. Något exakt tak går inte att sätta tycker jag men det är klart att allt som tickar iväg därifrån behöver allt bättre förklaringar. Men t.ex är det ju stor skillnad på om personen varit singel en stor del av sitt liv. Har den varit i långa förhållanden nästan hela tiden måste den ju ha knullat runt utav bara helvete i glappen mellan för att komma upp i 30 partners liksom, medans om han varit singel 15-40 så är det bara någon ny partner om året ändå. Sen finns det ju ett speciellt kapitel för den som kanske haft gruppsex eller swingerssex i sina relationer eller så. Då kan man ju komma upp i fantasisiffror men det är kanske lite annorlunda kan jag tycka.

Jag är heterosexuell kvinna.
Citera
2022-09-19, 22:33
Medlem
När du växer upp inser du att det egentligen är ganska orelevant. Eventuellt betyder det att tjejen är intresserad av sex vilket för dig blir en väldigt trevlig upplevelse.

Hade jag träffat en tjej på 30+ som bara legat med en eller två killar hade jag nogdrsgit öronen åt mig. Sen är det klart, 50+ är ju kansle inte jättesexigt men 5-25 är absolut ingen fara, 25-50 är ju rätt myclet men då får hon visa den kåtheten i säng med mig.

Har du inte själv haft en slampigperiod i livet? Någon per månad i två års tid ruskar ju upp statistiken ordentligt.
Citera
2022-09-19, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
När du växer upp inser du att det egentligen är ganska orelevant. Eventuellt betyder det att tjejen är intresserad av sex vilket för dig blir en väldigt trevlig upplevelse.

Hade jag träffat en tjej på 30+ som bara legat med en eller två killar hade jag nogdrsgit öronen åt mig. Sen är det klart, 50+ är ju kansle inte jättesexigt men 5-25 är absolut ingen fara, 25-50 är ju rätt myclet men då får hon visa den kåtheten i säng med mig.

Har du inte själv haft en slampigperiod i livet? Någon per månad i två års tid ruskar ju upp statistiken ordentligt.
Sluta rationalisera, ingen tycker om en före detta slampa. Oavsett om det är en man eller kvinna.

Gränsen går enligt mig vid 10 stycken. Sedan är väl många Svenska damer ganska lättfotade av sig.
Citera
2022-09-19, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969

När du växer upp inser du att det stavas irrelevant, och att huruvida man anser det vara irrelevant eller inte beror på värderingar. Misstänker att du är en s.k. "progressiv" typ, -69? Röstar rött?

Den s.k. slampiga perioden var ju just INNAN man växte upp och blev vuxen, dvs. i tonåren och tidig vuxenålder. Du kanske inte fick så mycket då?
Senast redigerad av magisterperra 2022-09-19 kl. 22:43.
Citera
2022-09-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magisterperra
När du växer upp inser du att det stavas irrelevant, och att huruvida man anser det vara irrelevant eller inte beror på värderingar. Misstänker att du är en s.k. "progressiv" typ, -69? Röstar rött?

Den s.k. slampiga perioden var ju just INNAN man växte upp och blev vuxen, dvs. som tonåren och tidig vuxenålder. Du kanske inte fick så mycket då?

Norrländskt språkbruk kompis han frågar hur många som är okej, jag räknar med att som flesta har haft perioder med fler partner och längre förhållanden med en partner.

Jag ser det mer som ett varningstecken om någon är 30+ utan att ha haft en relation kontra att ha haft 25 partners under 4-5 år som singel sen dom började ligga.

Det är en mental tröskel man växer över när man slutar fokusera på numret och istället börjar bry sig om vad tjejen gör med just en själv. När jag var ung brydde jag mig om när tjejen legat med 2 pers innan mig. Nu är jag 30+ och känner att det inte längre är relevant sålänge man inte går upp på det extrema.
Citera
2022-09-19, 22:45
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Om ni tänker er att ni träffar någon och funderar på att inleda ett förhållande, alt. gifta eller skaffa barn med, hur många tidigare sexpartners kan ni acceptera att personen har haft före er?

Egna reflektioner:

Runt fem vore kanske det optimala, då skulle jag inte ha några som helst problem.

Jag skulle förmodligen kunna vara i ett förhållande med en tjej som har legat med drygt tio, men inte över tjugo killar före mig. Vid femton börjar det verkligen närma sig gränsen, även om jag känner att det är för mycket redan där.

Jag skulle inte kunna gifta mig eller skaffa barn med en tjej som har legat med över tio killar före mig. Här är alltså kraven högre ställda.

För mig är det ett tecken på mindre bra karaktär, en lösaktig person är mindre pålitlig, en sämre förebild, utsätter sig för fler risker, och är faktiskt oftast mindre intelligent. Jag har dels lägre respekt för en sådan tjej, men jag förutsätter också att hon är mer impulsstyrd och "belönar sig" i andra sammanhang med mat, godis, alkohol etc (om ni förstår resonemanget). Mindre bra karaktärsdrag helt enkelt.

Avslutningsvis vill jag tillägga att i dagens samhälle uppmuntras kvinnor mer eller mindre att vara lösaktiga, och det tror jag kommer skada dem på sikt eftersom att vi män tvekar ofta på att satsa seriöst på sådana tjejer i längden. Tror därför att det är bra med en ärlig debatt om detta.

Hur många som helst, så länge hon inte är oskuld.
Citera
2022-09-19, 22:45
Medlem
Masingas avatar
Varför måste man veta? Inget gott kommer utav att veta.
Citera
2022-09-19, 22:52
Medlem
grungewhores avatar
Citat:

Egna reflektioner:

Hur ser du på dina egna stats?
Citera
2022-09-19, 22:57
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Sluta rationalisera, ingen tycker om en före detta slampa. Oavsett om det är en man eller kvinna.

Gränsen går enligt mig vid 10 stycken. Sedan är väl många Svenska damer ganska lättfotade av sig.
Det beror väl på hur gammal personen är? Om du är 24 och legat med 50 pers är det rätt mycket, om du är 48 är det knappt två om året sen hon fyllde 18.

Jag har kanske legat med 15 tjejer i mitt liv, jag är snart 50. Hade jag velat ligga med flera? Absolut. Hade jag velat ligga med färre? Absolut.

Siffror är så jävla efterblivet i det här sammanhanget.
Citera
2022-09-19, 22:57
Medlem
Vilket trams att påstå att kvinnor uppmuntras till att vara lösaktiga. Jag har nog haft en 7080 kvinnor i mitt liv, så med TS måttstock skulle jag få leva ensam i resten av mitt liv. Tycker att det är så mycket fokus på antalet sexpartners. Skit i det och lev i dagen istället för att leva i det förflutna eller i framtiden.
Citera
2022-09-19, 22:59
Medlem
991ESSs avatar
För familjebildning skulle jag inte vilja ha någon med över 3, max 5 någonstans, så familj är inte aktuellt.
För relation 1-3år kan jag väl acceptera lite mer snedtramp.
För hej, kaffe och knull.. är det väl lite skit samma, sålänge gummi används och hon inte knullat någon snubbe precis innan.. tyvärr käns inte detta så fräscht så undviker helst sådana lösa relationer. Känns som en prostituerad skulle vara mindre risk än tinder och liknande när det kommer till könssjukdomar

så, det beror på. Men totalintrycket av utbudet känns rätt sunkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in