2022-09-20, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundratolv
Haha...
Jag tänker att man ändå har en liten aning om hur historiken ser ut hos den man blir ihop med. Vartefter man lär känna varann så får man väl ändå en någorlunda känsla. Det räcker väl.

Självklart är de väll bra o veta historik till viss del iaf, men de påverkar inte mig om hon legat med många så länge de stannar vid mig, alla är vi olika
Citera
2022-09-20, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magisterperra
Jadu, vad ska man säga. Risken är stor att du får ett hårt uppvaknande om du väljer att lita på en sån brud.

Man kan inte dra alla över samma kamm
Citera
2022-09-20, 02:22
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglifesweden
Självklart är de väll bra o veta historik till viss del iaf, men de påverkar inte mig om hon legat med många så länge de stannar vid mig, alla är vi olika

Jag håller med
Citera
2022-09-20, 08:38
Medlem
Emellies avatar
Det beror delvis på hur många det är under en viss tid. Är det någon som har en ny väldigt ofta så är jag inte intresserad eftersom det med största sannolikhet kommer innebära att även jag bara blir 'en i mängden' för den personen.

Det är skillnad på, säg, 12 st under ett års tid eller 12 st under 10 års tid.

Men med det sagt så blir jag tveksam redan runt 5 st om jag ska vara helt ärlig, såvida det inte är 5 st avverkade under alltför kort period tidsmässigt sett. Tvåsiffrigt går oftast alltid bort direkt.

Ser helst att den jag är med i ett seriöst förhållande, liksom jag själv, hellre är i få men längre förhållanden än flera korta helt enkelt. Att 'ligga runt' bara för sakens skull är inte min grej och jag skulle inte passa tillsammans med någon som tänker annorlunda på den punkten.

Edit:
Kan även tillägga att någon som gått till prostituerade går bort oavsett antal.
Senast redigerad av Emellie 2022-09-20 kl. 08:55.
Citera
2022-09-20, 08:46
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Varför måste man veta? Inget gott kommer utav att veta.

Så man vet om det är någon man vill inleda en djupare relation med, eller t.om gifta sig med, som TS skriver. Då hade åtminstone jag velat veta i förväg så jag får en chans att ta ställning då det är relevant information som säger en hel del om personen i fråga.

I övrigt så kommer risken ändå alltid finnas att informationen uppdagas på ett eller annat sätt i vilket fall, och då vill jag hellre ha den biten på det klara tidigt snarare än senare i relationen.
Citera
2022-09-20, 08:52
Moderator
Maviels avatar
Jag kan bli lite fascinerad över att det finns en siffra som på något sätt utgör en gräns? Jag tänker lite att det handlar om en osäkerhet hos sig själv snarare?

Jag hade lite mer förstått om man i en relation haft svårt att förstå olika erfarenheter sexuellt exempelvis experimenterande inom BDSM spektrat eller andra erfarenheter.

För mig finns det ingen direkt siffra. Jag har haft pojkvänner som haft många många och de som haft färre. Det rör mig inte i ryggen. Personen har ju valt att vara med mig och tidigare erfarenheter har ju inte med mig att göra?

Själv har jag inga problem med att prata om antal sexpartners med min respektive men det har varit betydligt svårare att prata om vad man varit med om.
Citera
2022-09-20, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magisterperra
Eller hur, du och Rocco Siffredi? BS.

Jag personligen har passerat vad jag anser vara okej för kvinnor, därför har jag själv fått mig en funderare liksom. Generellt sett är det dock coolare att ha en nyckel som passar i alla lås, än ett lås där alla nycklar passar.
😂😂😂 Det skulle stå 70-80 missade ett bindestreck 😱🙈😀
Citera
2022-09-20, 14:50
Medlem
Snyggingggs avatar
Frågar aldrig hur många någon har legat med. Bryr mig inte. Sånt kan jag prata om med mina tjejkompisar, inte min partner. Frågar han mig, så svarar jag ärligt. Är lite över 30 och har legat med 8 personer. Är för kräsen och måste ha en stark attraktion till personen för att kunna ligga med den, ser ingen vits i ons osv, då njuter jag hellre av min satisfyer🤣
Citera
2022-09-20, 14:56
Medlem
maxatdunders avatar
Jag träffade en högutbildad kvinna(med kostym) runt 25 som skämdes hur lite sexpartners hon har haft, som att det skulle vara något dåligt. Nog det osexigaste jag hört.
Citera
2022-09-20, 14:58
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag kan bli lite fascinerad över att det finns en siffra som på något sätt utgör en gräns? Jag tänker lite att det handlar om en osäkerhet hos sig själv snarare?

Jag hade lite mer förstått om man i en relation haft svårt att förstå olika erfarenheter sexuellt exempelvis experimenterande inom BDSM spektrat eller andra erfarenheter.

För mig finns det ingen direkt siffra. Jag har haft pojkvänner som haft många många och de som haft färre. Det rör mig inte i ryggen. Personen har ju valt att vara med mig och tidigare erfarenheter har ju inte med mig att göra?

Själv har jag inga problem med att prata om antal sexpartners med min respektive men det har varit betydligt svårare att prata om vad man varit med om.

En siffra är bara illusion av något, verkligheten ter sig annorlunda. Dock är det bra för att få någon slags referens, likaså som att det är en skillnad på en person som tagit droger 1 år eller 8 år.
Citera
2022-09-20, 15:01
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Så man vet om det är någon man vill inleda en djupare relation med, eller t.om gifta sig med, som TS skriver. Då hade åtminstone jag velat veta i förväg så jag får en chans att ta ställning då det är relevant information som säger en hel del om personen i fråga.

I övrigt så kommer risken ändå alltid finnas att informationen uppdagas på ett eller annat sätt i vilket fall, och då vill jag hellre ha den biten på det klara tidigt snarare än senare i relationen.

Givetvis, säger man något annat är man naiv eller dum i huvudet. Att inte veta om någons förflutna är som att vara okej med att någon suttit i fängelse för sjuka brott. "Varför måste jag veta?" är ett värdelöst argument
Citera
2022-09-20, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Vilket trams att påstå att kvinnor uppmuntras till att vara lösaktiga. Jag har nog haft en 7080 kvinnor i mitt liv, så med TS måttstock skulle jag få leva ensam i resten av mitt liv. Tycker att det är så mycket fokus på antalet sexpartners. Skit i det och lev i dagen istället för att leva i det förflutna eller i framtiden.
Det påverkar vid längre relationer. Det finns någon korellation mellan sexpartners och risken för ett brustet äktenskap. Brustet äktenskap har i sin tur en massa inflytande över barnen.

Själv misstänker jag att det saknas kausalitet, dvs att underliggande faktorer som extroversion och låg intelligens/ impulskontroll gör att man snabbt hittar nya relationer och inte kan kontrollera sig samtidigt som egenskaperna går i arv och visar sig som problem för barnen i flera sammanhang.

Attityden "skit i det och lev i dagen" låter som ett dåligt sätt att hålla ihop en familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in