2022-09-20, 00:27
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Nja det du säger stämmer helt enkelt inte. Det finns väldigt mycket statistik på detta.

Det är till och med som så att det finns ett direkt linjärt samband mellan hur många partners en KVINNA haft innan förhållande/äktenskap och hennes risk för otrohet och uppbrott. Desto fler partners innan - desto större risk/sannolikhet.

För män är det dock annat, där verkar det inte spela någon roll.

Men ja, kvinnor som legat med många män bör man rent statistiskt hålla sig ifrån om man vill ha ett lyckligt äktenskap.

Haha statistik. Va sexigt!
Citera
2022-09-20, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundratolv
Haha statistik. Va sexigt!

Sexigt vet jag inte, det visar dock verkligheten oavsett vad man tycker om det.
Citera
2022-09-20, 00:34
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Sexigt vet jag inte, det visar dock verkligheten oavsett vad man tycker om det.

Är det så du,samlat på dig din "erfarenhet" genom åren? Genom att läsa statistik
Min erfarenhet säger mig att din löjliga statistik har fel.
Citera
2022-09-20, 00:46
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Direkta slampor går ju bort ens för ligg. Är på tok för rädd om min kuk för att riskera något.

KK - inte över 10.
Förhållande - inte över 5.
Giftermål - självklart oskuld.

Nu skall jag förbli singel men man måste ställa tydliga krav och tidigt sålla bort dåliga kvinnor.
Citera
2022-09-20, 00:47
Medlem
Citat:
Är det så du,samlat på dig din "erfarenhet" genom åren? Genom att läsa statistik

Jag förstår inte riktigt ditt inlägg. Det finns som sagt statistiska undersökningar på detta, ett antal av dem faktiskt, de alla visar samma mönster: Desto fler partners en person har haft innan ett förhållande/äktenskap, desto svårare har personen att hålla sig i det förhållandet sen - risken för uppbrott ökar med antalet partners.

Jag hade dock fel, det gäller även män, verkar det som.

Om vi sedan ska kolla på "din erfarenhet" så visar du ju tydligt mönstret själv, låt mig citera några trådar där du beskriver att du har just detta problem:

Citat:
Borde jag leva singel? Acceptera att jag inte funkar som andra?

Jag har alltid haft svårt för förhållanden och har försökt på senaste tiden att skärpa mig och växa upp för att det ska fungera men det känns meningslöst.

Nån frågade mig här om dan varför jag ens försöker ha förhållanden överhuvudtaget, men på nåt sätt behöver jag det och därför ger jag mig in i det hela tiden trots att jag alltid backar efter några månader pga att det inte är spännande längre.

Relationerna funkar inte om dom inte sker 100% på mina villkor, vilket självklart ställer till med problem för ingen vill ju ha ett förhållande där man behöver ge upp alla sina egna behov för den ändras skull. Det skulle jag ju själv aldrig göra för en sekund.

Den senaste tiden har jag skärpt till mig. Bestämde mig för att växa upp och stannade kvar i det förhållandet jag är i nu och har fokuserat på att ge all uppmärksamhet åt det.

Det funkade mycket längre än det nånsin funkat med nån innan då jag varit jävligt hård mot mig själv men nu är jag inne i en svag period och orkar inte riktigt hålla ihop som pojkvän längre. Alla dom gamla impulserna börjar dra i mig igen och jag lockas väldigt lätt om en attraktiv person ger mig uppmärksamhet.

Ska jag bara acceptera att jag inte är förhållandematerial och leva hela livet som singel?

Citat:
Jag strular till det hela tiden! Vad är det för fel på mina känslor?

Krånglar till det med relationer exakt hela tiden. Blir störtkär väldigt ofta och det händer blixtsnabbt. Men lika fort tappar jag känslorna igen efter nån månad.
Vad är det för fel på mig??
Hade nyss strulat till det med att inleda förhållanden med två personer samtidigt. Efter ett tag dumpade den ena mig då hon tröttnade på att vänta på vem jag skulle välja. Så det löste sig. Jag skulle börja ett seriöst förhållande med den andra som va kvar.
Men...
Rätt snabbt efter tappade jag intresset för honom och nu har jag varit otrogen med en kollega. Det slog till lika hårt och snabbt som det alltid gör. Det var omöjligt att hålla mig ifrån kollegan i helgen.

Du bekräftar tydligt vad studierna visar - samtidigt som du käftar emot, vilket är rätt intressant.

Vissa människor har sannerligen noll självinsikt.

Vill du fortsätta?
Citera
2022-09-20, 00:51
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt ditt inlägg. Det finns som sagt statistiska undersökningar på detta, ett antal av dem faktiskt, de alla visar samma mönster: Desto fler partners en person har haft innan ett förhållande/äktenskap, desto svårare har personen att hålla sig i det förhållandet sen - risken för uppbrott ökar med antalet partners.

Jag hade dock fel, det gäller även män, verkar det som.

Om vi sedan ska kolla på "din erfarenhet" så visar du ju tydligt mönstret själv, låt mig citera några trådar där du beskriver att du har just detta problem:

Du bekräftar tydligt vad studierna visar - samtidigt som du käftar emot, vilket är rätt intressant.

Vissa människor har sannerligen noll självinsikt.

Vill du fortsätta?

Ja vi kan fortsätta. Det spelar noll roll hur mycket du säger ordet statistik, det är fortfarande ett skämt. Och du ser ingenstans i mina trådar hur många jag legat med så knip igen din besserwisser
Citera
2022-09-20, 00:55
Medlem
Citat:
Ja vi kan fortsätta. Det spelar noll roll hur mycket du säger ordet statistik, det är fortfarande ett skämt. Och du ser ingenstans i mina trådar hur många jag legat med så knip igen din besserwisser

Vad exakt är ett skämt? Är statistiken ett skämt?

TS frågar: Var går gränsen.

Du säger: Desto fler desto bättre (Implicit du har varit med många för det är så bra!).

Jag säger: Desto fler partners, desto större risk för uppbrott.

Du säger: Så är det inte alls det jävla statistikbög! (Talat som en sann låg IQ individ utan utbildning, trash).

Jag säger: Jo, så är det, vi har statistiskt underlag på det och du själv bevisar det utan att ens vara medveten om det i dina tidigare trådar.

Det visar sig tydligt i dina trådar att du är en bisexuell promiskuös individ med impulsivt beteende, typiskt för lågintelligent folk som inte kan styra sina primitiva impulser. Du säger själv att du inte klarar av att hålla dig till en enda person för du blir "uttråkad och tappar känslor " -> Exakt så som undersökningarna säger.

Du äger dig själv utan att förstå det, då du inte har den intelligens eller självinsikt som krävs.

Fortsätt, jag njuter av att äga sönder dig.

Jag väntar, tick tack.
Citera
2022-09-20, 01:00
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Vad exakt är ett skämt? Är statistiken ett skämt?

TS frågar: Var går gränsen.

Du säger: Desto fler desto bättre (Implicit du har varit med många för det är så bra!).

Jag säger: Desto fler partners, desto större risk för uppbrott.

Du säger: Så är det inte alls det jävla statistikbög! (Talat som en sann låg IQ individ utan utbildning, trash).

Jag säger: Jo, så är det, vi har statistiskt underlag på det och du själv bevisar det utan att ens vara medveten om det i dina tidigare trådar.

Det visar sig tydligt i dina trådar att du är en bisexuell promiskuös individ med impulsivt beteende, typiskt för lågintelligent folk som inte kan styra sina primitiva impulser. Du säger själv att du inte klarar av att hålla dig till en enda person för du blir "uttråkad och tappar känslor " -> Exakt så som undersökningarna säger.

Du äger dig själv utan att förstå det, då du inte har den intelligens eller självinsikt som krävs.

Fortsätt, jag njuter av att äga sönder dig.

Jag väntar, tick tack.

Va ljuger du för? Så har jag inte alls skrivit till dig

Och fortfarande - Ingenting i mina trådar säger nåt om mängd jag legat med.
Citera
2022-09-20, 01:04
Medlem
Citat:
Va ljuger du för? Så har jag inte alls skrivit till dig

Och fortfarande - Ingenting i mina trådar säger nåt om mängd jag legat med.

Det är givetvis uppenbart att du är emot min "tes" - Du håller helt enkelt inte med.

Låt mig citera dig själv, om du inte kommer ihåg:

Citat:

Du säger att statistiken har fel. Samtidigt som du själva bekräftar den med ditt egna sätt att leva. Du har givetvis legat med ett rätt så rejält antal med tanke på vad du skriver i dina trådar. Samtidigt säger du att du helt enkelt har det väldigt svårt att hålla dig till en.

Du bevisar den statistik som du själv säger har fel.

Förstår du att du framstår som extremt ointelligent och allmänt pantad? Kanske du även har ADHD?
Citera
2022-09-20, 01:13
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magisterperra
Om ni tänker er att ni träffar någon och funderar på att inleda ett förhållande, alt. gifta eller skaffa barn med, hur många tidigare sexpartners kan ni acceptera att personen har haft före er?

Frågan går till såväl killar som tjejer. Motivera era svar.

Egna reflektioner:

Runt fem vore kanske det optimala, då skulle jag inte ha några som helst problem.

Jag skulle förmodligen kunna vara i ett förhållande med en tjej som har legat med drygt tio, men inte över tjugo killar före mig. Vid femton börjar det verkligen närma sig gränsen, även om jag känner att det är för mycket redan där.

Jag skulle inte kunna gifta mig eller skaffa barn med en tjej som har legat med över tio killar före mig. Här är alltså kraven högre ställda.

För mig är det ett tecken på mindre bra karaktär, en lösaktig person är mindre pålitlig, en sämre förebild, utsätter sig för fler risker, och är faktiskt oftast mindre intelligent. Jag har dels lägre respekt för en sådan tjej, men jag förutsätter också att hon är mer impulsstyrd och "belönar sig" i andra sammanhang med mat, godis, alkohol etc (om ni förstår resonemanget). Mindre bra karaktärsdrag helt enkelt.

Avslutningsvis vill jag tillägga att i dagens samhälle uppmuntras kvinnor mer eller mindre att vara lösaktiga, och det tror jag kommer skada dem på sikt eftersom att vi män tvekar ofta på att satsa seriöst på sådana tjejer i längden. Tror därför att det är bra med en ärlig debatt om detta.
Kvinnor borde till regel vara selektiva. Dvs att de väljer ut partners med omsorg och inte blir påsatt av alla som tar på dem.

5-10 är normalt för kvinnor så där är det grönt kort från min sida.
Har man mer än det så talar det för psykiska problem.
Inte för att jag tycker det utan mest för att dessa kvinnor uppvisar stora problem.
Citat:
Förstår du att du framstår som extremt ointelligent och allmänt pantad? Kanske du även har ADHD?
Snacka om att skjuta sig själv i foten.
Citera
2022-09-20, 01:14
Medlem
Citat:
Vem är det som framstår som pinsam egentligen... Personen som inte kan försvara sin teori utan en massa personangrepp kanske.

Nu var det ju dock du som skenade med:

Citat:
din besserwisser

Citat:
löjliga statistik

Citat:
jaha är det så du fått din erfarenhet!

Jag tror att en majoritet av trådens läsare är överens om att du är den pinsamma här.

Dina trådar ger klart sken för att du har knullat runt utav bara helvete,

Citat:
I tonåren och en bit över 20 tänkte jag det var normalt att va sån här innan man hittad rätt i livet och lugnade ner sig. Men nu är jag snart 30 och börjar skämmas och tycka att det är förjävla jobbigt.

Citat:
jag bara är kåt och vill ligga runt

Du är 30 och beteer dig som om du skulle vara 14 år gammal, du klarar inte av att hålla dig till en enda partner då du förstört ditt oxytocin (hormonet som "binder" oss till en partner) genom konstant runt knullande.

Det finns liksom en anledning till att samhällen rent historiskt sett skambelagt sådant beteende, för det leder till en ren katastrof rent relationsmessigt.

Fortsätt du vara en promiskuös förlorare, men försök inte predika det för andra för det leder till ren katastrof på samhällsmässigt nivå.
Citera
2022-09-20, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Kvinnor borde till regel vara selektiva. Dvs att de väljer ut partners med omsorg och inte blir påsatt av alla som tar på dem.

5-10 är normalt för kvinnor så där är det grönt kort från min sida.
Har man mer än det så talar det för psykiska problem.
Inte för att jag tycker det utan mest för att dessa kvinnor uppvisar stora problem.

Snacka om att skjuta sig själv i foten.

Exakt, individen i fråga är helt klart väldigt korkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in