2022-09-19, 23:38
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magisterperra
Om ni tänker er att ni träffar någon och funderar på att inleda ett förhållande, alt. gifta eller skaffa barn med, hur många tidigare sexpartners kan ni acceptera att personen har haft före er?

Frågan går till såväl killar som tjejer. Motivera era svar. .

Jadu, ingen aning och vart leder det till att ens fundera på tänker jag… När är det tänkt att man ska ställa frågan menar du- första, andra eller tredje gången man ses?

För mig är det en helt orimlig fråga att ställa till en människa man inte känner och när man kommit så pass långt att man känner människan så är det antagligen för att man tycker om den och vill vara med den. Då känns det plötsligt ointressant att fråga helt enkelt.
Upplever att jag kan bedöma en människas karaktär och persona tillräckligt utan att fråga något dylikt.
Citera
2022-09-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
I vissa sammanhang kan man ha olika "förväntningar" på män respektive kvinnor, men jag anser att det är dubbelmoral att anse att det är okej för män att ha haft sex med många kvinnor, men inte okej för kvinnor att ha haft sex med många män.

Nu vet jag inte den exakta antalet, men min fru hade sex med mer än 20 män innan vi träffades.
Varför skulle det vara ett problem?

Låt oss säga att du träffar en kvinna som på alla sätt känns helt rätt för dig, och du uppfattar det som att du dessutom är helt rätt för henne.
Men hon har stor sexuell aptit och har haft runt 30 män i sänghalmen genom åren.
Skulle du då rata henne, och riskera att gå miste om en lycklig framtid med henne?

Först och främst ska sägas att jag inte uppmuntrar till promiskuitet oavsett kön. Med det sagt, jag tycker att det är värre med promiskuösa tjejer, därför att jag är av uppfattningen att kvinnor av naturen är mer bundna till relationer än män. En tjej som "ligger runt" är alltså mer avvikande jämfört med en man som ligger runt.

Jag skulle inte kunna bli kär i en promiskuös tjej, så ja, jag skulle rata henne. Hon skulle nämligen inte kännas "helt rätt för mig".
Citera
2022-09-19, 23:55
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Först och främst ska sägas att jag inte uppmuntrar till promiskuitet oavsett kön. Med det sagt, jag tycker att det är värre med promiskuösa tjejer, därför att jag är av uppfattningen att kvinnor av naturen är mer bundna till relationer än män. En tjej som "ligger runt" är alltså mer avvikande jämfört med en man som ligger runt.

Jag skulle inte kunna bli kär i en promiskuös tjej, så ja, jag skulle rata henne. Hon skulle nämligen inte kännas "helt rätt för mig".

Okej, då har vi lite olika åsikter här.
Min fru var sexuellt erfaren när vi träffades, och det berodde på hennes stora sexuell aptit/behov.
Den aptiten har inneburit att jag i alla år har kunnat ha ett väldigt bra och aktivt sexliv med henne.
Och då skall det tilläggas att jag är typ 60 och fortfarande har ett väldigt trevligt sexliv.

En kvinna med litet sexuellt behov har kanske inte "legat runt", men sannolikheten är då stor att hon tappar intresset för sex ganska snart i en relation.
Hur kul är det?
Citera
2022-09-19, 23:58
Medlem
Minimuchers avatar
ju fler desto bättre!
Citera
2022-09-20, 00:07
Medlem
Har man inte fått till det 3-5 gånger om året så är det illa. Om vi förutsätter att oskulden rök vid 15 och personen är 35 så borde den ha ett bc på 60-100. Men de flesta har ju haft förhållanden de skött, likadant som att man oftast har fler partners då man är singel.
Sammanfattning. En vuxen svensk bör ha ett bc på minst 60 om man inte är ful och eller dum i huvudet.
Citera
2022-09-20, 00:08
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
En partner som varit med 100 har betydligt större benägenhet att vara otrogen än någon som bara varit med 1 innan... Dummaste jag hört. Att vara med 100 st innebär först och främst som en omättlig egoistisk självbedrift som inte är under kontroll, börja där...
Skitsnack. Rent skitsnack. Du har inte en susning om vad du pratar om.
Citera
2022-09-20, 00:09
Medlem
Har inte haft en aning om hur många sexpartners mina tidigare partners har haft i vuxen ålder faktiskt. När man gick i gymnasiet så var det en vanlig fråga att ställa när man satt och chatta på MSN i dejtingfasen men numera har jag inte ens tänkt tanken att diskutera det. Risken är ju att man får motfrågan och jag har faktiskt ingen aning på antal själv, men det är fler än jag hade varit bekväm att berätta
Citera
2022-09-20, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Har man inte fått till det 3-5 gånger om året så är det illa. Om vi förutsätter att oskulden rök vid 15 och personen är 35 så borde den ha ett bc på 60-100. Men de flesta har ju haft förhållanden de skött, likadant som att man oftast har fler partners då man är singel.
Sammanfattning. En vuxen svensk bör ha ett bc på minst 60 om man inte är ful och eller dum i huvudet.

Hur många könssjukdomar bör man ha haft vid 35 års ålder enligt dig?
Citera
2022-09-20, 00:15
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
I en idealisk värld kanske, men tro inte att dagens progressiva brudar har en siffra på under 10 partners innan de är 18, det är helt andra tider. Vill man ha tjejer som inte legat runt är det religiösa samfund eller blyga tjejer, pluggisar typ.

Jag går inte runt i den tron, utan vet bara att de inte är intressanta för någon familjebildning, för min del. De quadruppelvaxxade soyboysen kan gärna skapa sina spruckna familjer om de vill med alla dessa slampor, inget jag lägger mig i eller är villig att slösa energi på.
Citera
2022-09-20, 00:20
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Shit vilka krav många av er har!... En partner som har LEVT och provat sig fram och skaffat sig erfarenhet är oftast mycket roligare att ha att göra med i sängen än en blyg tråkig oskuld som inte kan ta några initiativ.
Den som varit försiktig med ligg i yngre ålder blir oftare otrogen också sen när den väl stadgar sig för den är inte färdig med sitt utforskande och sökande efter uppmärksamt. Samma sak med dom inte FICK ligga i tonåren/en bit över tonåren, dom blir också totalt glupska när dom blir äldre och har svårt att hålla sig till sin partner. Dessutom dåliga i sängen så inget att ha av flera anledningar. Förmodligen fula också.

Klart det är bättre med en ordentligt erfaren partner! Fan så mycket mer givande och roligare.
Citera
2022-09-20, 00:22
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Hur många könssjukdomar bör man ha haft vid 35 års ålder enligt dig?

Man får inte könssjukdomar för att man legat med många. Större risk att man får könssjukdomar för att man är klantig och inte tänker.
Citera
2022-09-20, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundratolv
Shit vilka krav många av er har!... En partner som har LEVT och provat sig fram och skaffat sig erfarenhet är oftast mycket roligare att ha att göra med i sängen än en blyg tråkig oskuld som inte kan ta några initiativ.
Den som varit försiktig med ligg i yngre ålder blir oftare otrogen också sen när den väl stadgar sig för den är inte färdig med sitt utforskande och sökande efter uppmärksamt. Samma sak med dom inte FICK ligga i tonåren/en bit över tonåren, dom blir också totalt glupska när dom blir äldre och har svårt att hålla sig till sin partner. Dessutom dåliga i sängen så inget att ha av flera anledningar. Förmodligen fula också.

Klart det är bättre med en ordentligt erfaren partner! Fan så mycket mer givande och roligare.

Nja det du säger stämmer helt enkelt inte. Det finns väldigt mycket statistik på detta.

Det är till och med som så att det finns ett direkt linjärt samband mellan hur många partners en KVINNA haft innan förhållande/äktenskap och hennes risk för otrohet och uppbrott. Desto fler partners innan - desto större risk/sannolikhet.

För män är det dock annat, där verkar det inte spela någon roll.

Men ja, kvinnor som legat med många män bör man rent statistiskt hålla sig ifrån om man vill ha ett lyckligt äktenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in