2022-09-12, 00:38
Medlem
hur går Investors industribolag i vinter när elen kostar 500kr/kwh?
Citera
2022-09-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Market
hur går Investors industribolag i vinter när elen kostar 500kr/kwh?

Investor är ju typ "OMX på steroider" med de finaste bolagen. Klart att det kommer falla mer än OMX under en lågkonjuktur, precis som Investor går lite bättre än index i bra tider.

Så nej, ingen aktie att äga i närtid. Tjatet om "köpläge" p.g.a. substansrabatt har jag hört under hela året i princip, jävligt märkligt att basera sina investeringsbeslut på en så kallad rabatt.

Intel var en fantastisk "value stock" tills dess att de lämnade kass rapport och lågt PE blev ännu lägre PE... folk underskattar kraften i den kommande lågkonjukturen. Industri kommer gå åt helvete på börsen.
Senast redigerad av DamnStonks 2022-09-13 kl. 19:51.
Citera
2022-09-14, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DamnStonks
Investor är ju typ "OMX på steroider" med de finaste bolagen. Klart att det kommer falla mer än OMX under en lågkonjuktur, precis som Investor går lite bättre än index i bra tider.

Så nej, ingen aktie att äga i närtid. Tjatet om "köpläge" p.g.a. substansrabatt har jag hört under hela året i princip, jävligt märkligt att basera sina investeringsbeslut på en så kallad rabatt.

Intel var en fantastisk "value stock" tills dess att de lämnade kass rapport och lågt PE blev ännu lägre PE... folk underskattar kraften i den kommande lågkonjukturen. Industri kommer gå åt helvete på börsen.

Exakt. Så det blir fint att plocka Investor på 80kr.
Citera
2022-09-19, 22:43
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Exakt. Så det blir fint att plocka Investor på 80kr.
Nog kommer investor sjunka, men inte så mycket som du säger. Min gissning är att de aldrig kommer att gå under 130 kr.
Citera
2022-09-20, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Nog kommer investor sjunka, men inte så mycket som du säger. Min gissning är att de aldrig kommer att gå under 130 kr.

varför inte?
Citera
2022-09-20, 19:44
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
varför inte?

För att det är ett anrikt och stabilt företag. Företaget går inte dåligt bara för att folk vill sälja sina aktier i det. Dessutom drivs det av familjen Wallenberg och det som de inte kan om pengar är inte värt att kunna. Sen är det en bra bas som hör hemma i varje portfölj i mitt tycke. Så varför tror du att de kommer att gå ner till 80 kr.?
Citera
2022-09-22, 12:44
Medlem
Citat:
För att det är ett anrikt och stabilt företag. Företaget går inte dåligt bara för att folk vill sälja sina aktier i det. Dessutom drivs det av familjen Wallenberg och det som de inte kan om pengar är inte värt att kunna. Sen är det en bra bas som hör hemma i varje portfölj i mitt tycke. Så varför tror du att de kommer att gå ner till 80 kr.?

För att alla deras innehav kommer tvingas stänga ner sin produktion i vinter
Citera
2022-09-24, 00:20
Medlem
Citat:

Menar du att SEB och Nasdaq kommer behöva klappa igen i vinter? Eller varför inte EQT? Dessa bolag finns trots allt i Investors portfölj.
Senast redigerad av SirColumbia 2022-09-24 kl. 00:23.
Citera
2022-09-25, 19:31
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:

Men herregud människa... Är du full på en Söndag!
Citera
2022-09-26, 13:42
Medlem
Citat:

Instämmer helt till fullo.

Kunde inte sagt det bättre.

Investor är en aktie som man köper o håller till döe dagar.

I en perfekt värld köper man lite varje månad, ev tankar man lite extra just nu.
Citera
2022-09-26, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Instämmer helt till fullo.

Kunde inte sagt det bättre.

Investor är en aktie som man köper o håller till döe dagar.

I en perfekt värld köper man lite varje månad, ev tankar man lite extra just nu.

köp inte nu har jag ju sagt. den ska ner 50% till.
Citera
2022-09-26, 16:44
Medlem
Citat:
köp inte nu har jag ju sagt. den ska ner 50% till.

Tvek på det du. Den kommer säkert dippa mer, men rejält svårt att tro att investor kommer sjunka så lågt. Gör den det är det typ ta lån och pumpa in allt som gäller om man är våghalsig.
Visst industridelen av inv kan säkert få tufft i vinter, men Astra, Sobi, SEB osv lär inte få samma problem.

Men vi märker, för min del får du gärna ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in