2022-09-19, 17:28
Medlem
Två tonårs tjejer kommer fram till mig och ber mig köpa 2 paket cigg till dem och svarar ok, och köper. Alla glada. Efter 20 minuter så kommer mamman till ena flickan och ger mig en utskällning att ha köpt cigg åt hennes dotter. Jag är en dålig förebild för barn, dålig fader efter ha berättat att jag själv har en dotter. Jag svarar med att säga att det är inte fel på mig utan att det är hon som är en urusel mamma som inte lärt sina barn att gå fram till en främling att be om att köpa ut cigg. Blir tjafs men vinner striden till slut.

Vems fel är det. Inte fan är det mitt fel eller. Var bara snäll men får skit ändå..
Citera
2022-09-19, 17:32
Avstängd
micro113s avatar
Ditt. Det är olagligt att köpa ut cigaretter åt minderåriga - men det är inte olagligt att inte kunna ha ständig uppsikt och inte heller olagligt att som minderårig röka.

För övrigt - hur tror det kommer gå för barnen om de får lära sig att inte tilltala människor de inte känner?
Liiiite socialt handikappande kanske.
Citera
2022-09-19, 17:36
Medlem
En sån fråga....ditt fel naturligtsvis..du har nyss langat.
Citera
2022-09-19, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ditt. Det är olagligt att köpa ut cigaretter åt minderåriga - men det är inte olagligt att inte kunna ha ständig uppsikt och inte heller olagligt att som minderårig röka.

För övrigt - hur tror det kommer gå för barnen om de får lära sig att inte tilltala människor de inte känner?
Liiiite socialt handikappande kanske.

Fast lagen avgör ju knappast vad som är moraliskt rätt eller fel, enbart juridiskt.

Det finns helt klart argument för att det är mammans ansvar att barnen inte röker, eller springer runt och frågar folk om att köpa ut, och inte personen som blir tillfrågad.
Citera
2022-09-19, 17:46
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Fast lagen avgör ju knappast vad som är moraliskt rätt eller fel, enbart juridiskt.

Det finns helt klart argument för att det är mammans ansvar att barnen inte röker, eller springer runt och frågar folk om att köpa ut, och inte personen som blir tillfrågad.
Moraliskt och juridiskt TS fel.
Citera
2022-09-19, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumant
Två tonårs tjejer kommer fram till mig och ber mig köpa 2 paket cigg till dem och svarar ok, och köper. Alla glada. Efter 20 minuter så kommer mamman till ena flickan och ger mig en utskällning att ha köpt cigg åt hennes dotter. Jag är en dålig förebild för barn, dålig fader efter ha berättat att jag själv har en dotter. Jag svarar med att säga att det är inte fel på mig utan att det är hon som är en urusel mamma som inte lärt sina barn att gå fram till en främling att be om att köpa ut cigg. Blir tjafs men vinner striden till slut.

Vems fel är det. Inte fan är det mitt fel eller. Var bara snäll men får skit ändå..
Hur gamla var dom? Hade själv köpt om dom var i 15-16 års åldern, aldrig om dom var 10-11. Jag vet inte om det är fel eller inte. Men jag tycker nog att man bör få bestämma själv om man vill röka när man är 15, man får trots allt ha sex med vem man vill.
Citera
2022-09-19, 17:54
Medlem
swebarbs avatar
Du gjorde fel mer ändå tycker jag, varför sa du inte nej till skitungarna? man har alltid ett val grattis du gjorde ett dåligt val, morsan är väl sämst också

du kunde trollat dom istället - har ni mammas tillstånd haha....
Citera
2022-09-19, 18:06
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Men varför i hela friden köpte du ut cigaretter till dem? Vad drev dig? Vad skulle du tycka om andra vuxna köper ut cigaretter eller alkohol till din dotter? Nåja, själv köpte jag ut lite till min son på den tiden då det begav, så jag är väl ingen mönsterfarsa direkt. Men jag insåg att han fick tag på det ändå och när jag köpte till honom kunde jag alltid pruta ner mängden lite.

Du menar att du inte förstår varför mamman blev upprörd och gav dig en utskällning?
Citera
2022-09-19, 18:26
Medlem
tomatlarss avatar
jävla pucko! Sluta köp cigg åt barn. Det är inte "snällt" som du beskriver det.
Citera
2022-09-19, 18:46
Medlem
Vad skulle den urusla mamman ha upplyst dottern om tänker du dig? "Fråga inte folk om de kan köpa ut cigg för det finns alltid nåt praktmongo som kommer ställa upp."
Citera
2022-09-19, 19:07
Medlem
Är du ironisk?
Citera
2022-09-19, 20:18
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:

Du är vuxen och ska kunna vägleda dessa ynglingar. Du gjorde helt klart fel
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in