2022-06-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Vår konung är inte manusbunden.
All heder åt honom.
Jag förstod hans skämt om en glad midsommar.

Japp, pga kungens dyslexi så är ett manus inte till någon nytta.
Citera
2022-06-10, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Vår konung är inte manusbunden.
All heder åt honom.
Jag förstod hans skämt om en glad midsommar.

Kan du förklara skämtet?
Citera
2022-06-10, 20:48
Medlem
Om Kungen hade önskat God Jul hade jag förstått oväsendet bättre. Så jädra fånigt.

Tacka vet jag Kära Örebroare – en klassiker.
Citera
2022-06-11, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Att han är fyllo, är inte det bara en trådsanning? Kan du verifiera att det är så? Att vara alkis, då anser jag han måste dricka regelbundet som en ren alkoholist och även bli dyngfull, ragla fram och skratta och gråta. Jag ser inget direkt på kungen alls att han är en alkoholist.

Visst, jag tycker allt han uttrycker sig som en alkad men räcker verkligen det som argument för att han verkligen är en alkoholist?

"Tjabo" har varit alkad sen tidernas begynnelse. Party-prinsen festade hårt som ung och har fortsatt med det hela sitt liv. Han har hela våningar på "finare" adresser dedikerade för det. En fick han sälja efter att Henemark-affären kom ut i media. Kärringen hans vart nog lite upprörd den gången, så han fick sälja knull-och suplyan.

Han har kraschat fler bilar än ett helt jävla folkrace-derby, bara det att hans bilar tenderar att kosta nån miljon styck. Sveriges konung fyllstyr titt som tätt och ingen stoppar honom (statschefen har immunitet och kan inte dömas för brott). Säpo plockar bara upp honom i den efterföljande bilen och kör iväg. Har hänt hur många gånger som helst under årens lopp. Ett rent jävla under att han lever fortfarande.

Det dyker upp "kungen kraschade" nån gång då och då, om man har ögonen öppna. Hur många gånger har du själv kört in i en lyktstolpe under ditt liv? Tjabo är som en stolpsökande missil.

Det är ingen tvekan om att han är alkoholiserad och nu har utseendet kommit ikapp honom, en typisk "portvinsnäsa" pryder nu den kungliga snoken.
Citera
2022-06-11, 13:05
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Fast "portvinsnäsa" har inget med alkoholism att göra;
https://www.google.com/search?q=Rhinophyma&client=firefox-b-d&hl=sv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjQ-PucnaX4AhVLBxAIHWSuBnEQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1024&bih =634&dpr=1#imgrc=zvoIsoyuIkBppM

Kungen har nog kanske bara lite dålig blodcirkulation o då kan näsa bli lite blålila o det brukar bli värre då det är kallt o kanske kungen fryser.

Ja, att han va en festprisse i yngre dagar har ju skrivits om så många ggr - inte minst under den tid då ex Bingo Rimer fixade unga kvinnor till kungavännernas fester. Det som är tragiskt i sammanhanget är att kvinnorna faktiskt ställde upp på sånt men nu i efterhand så låter det som om vissa kvinnor skulle ångra sig.

Svårt att veta va som är sanning o inte när många vill tjäna på att kunna berätta om sånt som involverar kungen ex som när Bingo berättade om kungens äventyr; "Utanför satt drottningen i sällskap av Säpo och väntade."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJyqqQ/silvia-var-rasande
Citera
2022-06-15, 13:02
Medlem
AngieDs avatar
När gifte sig kungen?

I en bok jag köpte på myrorna (Litet lexikon över Sveriges regenter) står det 16 Juni 1976 , någon tidigare ägare till boken ändrat till 9 juni och på wiki står det 19 Juni 1976, varför olika datum?
Edit: Aha tidigare ägaren menar nog 19, det bara 6an som ändrad till 9.
Citera
2022-08-14, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vilken partitillhörighet har kungen?

Antagligen är han rojalist men vilket parti
kan han tänkas rösta på?

Kungen kanske röstar på SD i detta val.
Citera
2022-08-26, 11:14
Medlem
Ördögs avatar
I dag är det jämnt ett halvsekel sedan der Kronprinz und Fräulein Sommerlath möttes första gången. Ach, es ist ja sooo romantisch!

https://www.gp.se/nyheter/sverige/50-%C3%A5r-sedan-kungaparet-tr%C3%A4ffades-i-m%C3%BCnchen-1.79595333
https://www.svenskdam.se/kungligt/okanda-karleksbilden-50-ar-sen-kungen-motte-silvia/8678344
Senast redigerad av Ördög 2022-08-26 kl. 11:21.
Citera
2022-09-18, 23:41
Medlem
WTF865s avatar
Knugen och Silvia syntes vid Elizabeths kista. Knugen såg som vanligt sur och uttråkad ut och Silvia såg ut att vara helt borta. Sedan knuffade Knugen Silvia åt sidan när han skulle gå därifrån, han är verkligen ingen gentleman.
Citera
2022-09-19, 14:32
Medlem
Bakarettans avatar
Sveriges största och krävande socialfall är inget annat än en nedsupen karl som har noll koll på allt & inget. Att han ens medverkar vid begravningen är en gåta.
Citera
2022-09-19, 14:37
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av febojentan
Kungen kanske röstar på SD i detta val.
Kungen har ingen rösträtt.
Han borde däremot rösta bort sig själv.
J-la socialfall. Nästan 100 miljoner i apanage av våra skattebetalares pengar går åt att försörja dessa samhällsparasiter. Fy f-n!
Citera
2022-09-20, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Kungen har ingen rösträtt.
Han borde däremot rösta bort sig själv.
J-la socialfall. Nästan 100 miljoner i apanage av våra skattebetalares pengar går åt att försörja dessa samhällsparasiter. Fy f-n!

Samtliga medlemmar i Kungafamiljen har rösträtt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in