2022-06-07, 05:34
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Knugen såg mint sagt förvirrad ut på nationaldagsfirandet och Silvia såg allmänt uttråkad ut.

Här önskar kungen "glad midsommar" - mitt under nationaldagsfirandet
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-onskar-kungen-glad-midsommar-mitt-under-nationaldagsfirandet
Citera
2022-06-07, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-onskar-kungen-glad-midsommar-mitt-under-nationaldagsfirandet

Hahaha, notera även att i den textade versionen på SVT Play så står det faktiskt ”glad nationaldag” i undertexten

Noterade även att Kungen sluddrade betänkligt igår. Undrar om det berodde på begynnande alzheimer eller bara några stänkare för mycket?
Citera
2022-06-07, 07:23
Medlem
Logiskt så hade Kung Carl XVI Gustaf rätt, det är ju midsommar snart (24 juni)

https://www.expressen.se/tv/nyheter/kungligt/kungens-miss-i-talet-onskade-glad-midsommar/
Citera
2022-06-07, 07:36
Avstängd
Mailmanss avatar
Förstår inte, var det i samma tal han önskade alla en fin nationaldag? Eller var det tidigaste på dagen i ett annat tal?
Citera
2022-06-07, 07:51
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Haha, bästa...fan vad rädd Silvia såg ut, som hon var orolig att det skulle gå åt helvete med talet. Man märkte att kungen verkligen ansträngde sig men det blev ändå bra, lite roligt dock.
Citera
2022-06-08, 17:30
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det handlar inte om lägre IQ och inte heller Alzheimers, det handlar om att kungen är alkis. Detta är välkänt inom de sociala kretsar jag haft i Stockholm. Inte för att han bör klandras för detta, vem hade inte blivit alkis om den vandrade i hans skor.

Att han är fyllo, är inte det bara en trådsanning? Kan du verifiera att det är så? Att vara alkis, då anser jag han måste dricka regelbundet som en ren alkoholist och även bli dyngfull, ragla fram och skratta och gråta. Jag ser inget direkt på kungen alls att han är en alkoholist.

Visst, jag tycker allt han uttrycker sig som en alkad men räcker verkligen det som argument för att han verkligen är en alkoholist?
Citera
2022-06-09, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Att han är fyllo, är inte det bara en trådsanning? Kan du verifiera att det är så? Att vara alkis, då anser jag han måste dricka regelbundet som en ren alkoholist och även bli dyngfull, ragla fram och skratta och gråta. Jag ser inget direkt på kungen alls att han är en alkoholist.

Visst, jag tycker allt han uttrycker sig som en alkad men räcker verkligen det som argument för att han verkligen är en alkoholist?
Han kan vara en fungerande alkoholist. Tydligen den vanligaste formen. De flesta storkonsumenter sover inte under broarna.

Och så har han fått en blå näsa: https://stoppapressarna.se/kungligt/chockbilden-pa-kungen-vacker-oro-vid-hovet.

Citat:
Monarkens näsa har fått en klart blåaktig ton och på bilder från det spanska statsbesöket syns förändringen tydligt.
Citera
2022-06-09, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

De flest alkoholister är högfungerande. Min pappa hörde till den kategorin. Misskötte inte en dag på jobbet, skötte hygien och det sociala utan problem. Det var bara vi i familjen och de närmaste släkt som visste om hanns problem.

De vi ser på gator och torg är bara en liten del av de alkoholister som finns. De flesta klarar att ha en fasad utåt
Citera
2022-06-09, 18:16
Medlem
stibkloFs avatar
Förstår inte problemet? Han är blå-blodig från födelsen. Typisk svensk avundsjuka.
Citera
2022-06-09, 19:55
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:

Helt otroligt!
Mannen ska läsa innantill i ett tal som han måste ha övat åtminstone lite på, och så säger han fel!
Men man ska inte förvånas, kungen är i det närmaste förståndshandikappad. om det beror på inavel eller om han bara har klen begåvning och lite annat låter jag vara osagt, men det vore bättre för alla om Kungen hölls borta från allt vad publika framträdanden heter
Citera
2022-06-09, 20:32
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Helt otroligt!
Mannen ska läsa innantill i ett tal som han måste ha övat åtminstone lite på, och så säger han fel!
Men man ska inte förvånas, kungen är i det närmaste förståndshandikappad. om det beror på inavel eller om han bara har klen begåvning och lite annat låter jag vara osagt, men det vore bättre för alla om Kungen hölls borta från allt vad publika framträdanden heter
Vår konung är inte manusbunden.
All heder åt honom.
Jag förstod hans skämt om en glad midsommar.
Citera
2022-06-10, 14:42
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Vår konung är inte manusbunden.
All heder åt honom.
Jag förstod hans skämt om en glad midsommar.
Haha- jag såg inte programmet men kul om han sa Glad midsommar! vare sig det va avsiktligt- är ju snart midsommar ju- lr en liten groda.

Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det handlar inte om lägre IQ och inte heller Alzheimers, det handlar om att kungen är alkis. Detta är välkänt inom de sociala kretsar jag haft i Stockholm. Inte för att han bör klandras för detta, vem hade inte blivit alkis om den vandrade i hans skor.
Varför tror du att han är alkoholist? är väl bara rykten du hört från dom där sociala kretsarna? Är det pga av hans blå näsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in