För en normalt fungerande hjärna kan förstå det väldigt enkelt, eller du tycker helg seger är en normal term att använda, mitt i en valvaka från ett parti med den negativa mediabevakningen som sd har?😂😂😂😂😂😂
Meningen är helt meningslös med du väljer att ha din egen tolkning för dina våta drömmars skull
Hahahah, här sitter ni stackars fittor alltså fortfarande och värdegrundsgråtrunkar åt det heeeemska som hände - denna småroliga icke-händelse som redan är glömd utanför den lilla kretsen av såååå bekymrade SD-röstare på Flashback (mestadels vänstertroll) som anser att detta skaaaaadar partiet. Nej, så fan heller. Påminn mig, hur många procent har SD ökat i stöd sedan det sprangs runt med järnrör på gatan och skreks efter babbar? Mer än tredubblade opinionssiffror, va? Och i detta val dessutom andra största parti bland invandrare. Sieg Heil ta mig fan, här får ni ännu en runda piss i ansiktet!
Därtill, en applåd till Rebecka. Lär av Trump och MAGA-högern - be ALDRIG om ursäkt för någonting, gå bara till motattack! Hugg, hugg, hugg! Eller slå med järnrör om ni så vill. Och lyssna definitivt inte på "concern trolls" som svamlar om hur skaaaadligt någonting ni gör är för partiet. Följ detta råd så är SD över 25% i nästa val.
Är väl ingen vettig människa som tror att hon menade något hemskt? Hon var full och i ett uppspelat känsloläge och säkert jobbat alldeles för många timmar som alla andra inom politiken i en valrörelse.
Däremot tycker jag som utomstående tv-tittare att det fanns andra problem med deras valvaka.
1. Alldeles för många ungdomar. Är det rätt representation för partiet? Var var alla trotjänare och seniorer som jobbat för det gör resultatet innan dessa personer innan dessa 20-åringar hade börjat högstadiet? Det såg inte så snyggt ut i teve-rutan. Skulle kunna räkna upp de få namn jag kan och ingen utav dem var där. Eller de stod väl inte och hängde på platsen för tv-bildernas men någon måste väl förstå vad jag menar och är ute efter?
2. Tobias Anderssons firande som blev en nyhet..kändes bara så oseriöst och tonårssaktigt att hälften hade vari nog. Nej, han får fira som han vill men har man den roll han har ser man väl till så att det inte kommer ut.
Dessa två händelser kändes väldigt SD valvaka 2010 och de artiklar som kom ut om Petzell och Ekeroth.
Sen då? Uppumpad trofy-wifes i en hel drös.
Förstå mig rätt, jag bryr mig inte om vilka som var där eller hur de firade, men man skickar ut en bild till svenska folket som inte handlar om seriositet eller stadsmannamässighet.
Nämnda namn verkar dessutom alltid alltid i varje sammanhang behöva sticka ut hakan och sen lite till. Jag förstår inte, gör de ingen målgruppsanalys över hela spektret inom partiet så att agerande samt kommunikation håller en linje som inte alltid handlar om att provocera och raka rör.
Igen, jag tycker inget om berörda individer så tjafs kan tas i en annan tråd för er som avgudar dem. Diskussionen är alltså det helhetsintryck partiet ger till väljarna. Det gäller valvakan i sig och inte någon enskild. Jag kan slänga in ett namn till i mixen. Bylund verkar alltid behöva hävda sig och liksom testo-attityd. Vem lockas utav honom? Kärnväljarna från 90-taket som drog när partiet skiftade uppfattning om abort och EU?
Jag förstår inte.. men tar gärna en diskussion i frågan. Kör på!
Är väl ingen vettig människa som tror att hon menade något hemskt? Hon var full och i ett uppspelat känsloläge och säkert jobbat alldeles för många timmar som alla andra inom politiken i en valrörelse.
Däremot tycker jag som utomstående tv-tittare att det fanns andra problem med deras valvaka.
1. Alldeles för många ungdomar. Är det rätt representation för partiet? Var var alla trotjänare och seniorer som jobbat för det gör resultatet innan dessa personer innan dessa 20-åringar hade börjat högstadiet? Det såg inte så snyggt ut i teve-rutan. Skulle kunna räkna upp de få namn jag kan och ingen utav dem var där. Eller de stod väl inte och hängde på platsen för tv-bildernas men någon måste väl förstå vad jag menar och är ute efter?
2. Tobias Anderssons firande som blev en nyhet..kändes bara så oseriöst och tonårssaktigt att hälften hade vari nog. Nej, han får fira som han vill men har man den roll han har ser man väl till så att det inte kommer ut.
Dessa två händelser kändes väldigt SD valvaka 2010 och de artiklar som kom ut om Petzell och Ekeroth.
Sen då? Uppumpad trofy-wifes i en hel drös.
Förstå mig rätt, jag bryr mig inte om vilka som var där eller hur de firade, men man skickar ut en bild till svenska folket som inte handlar om seriositet eller stadsmannamässighet.
Nämnda namn verkar dessutom alltid alltid i varje sammanhang behöva sticka ut hakan och sen lite till. Jag förstår inte, gör de ingen målgruppsanalys över hela spektret inom partiet så att agerande samt kommunikation håller en linje som inte alltid handlar om att provocera och raka rör.
Igen, jag tycker inget om berörda individer så tjafs kan tas i en annan tråd för er som avgudar dem. Diskussionen är alltså det helhetsintryck partiet ger till väljarna. Det gäller valvakan i sig och inte någon enskild. Jag kan slänga in ett namn till i mixen. Bylund verkar alltid behöva hävda sig och liksom testo-attityd. Vem lockas utav honom? Kärnväljarna från 90-taket som drog när partiet skiftade uppfattning om abort och EU?
Jag förstår inte.. men tar gärna en diskussion i frågan. Kör på!
Äh jag har inget problem med ungdomar och snygga tjejer, det är väl bara bra med ögongodis tycker jag.
Håller med om Linus Bylund dock, han verkar alltid ha så jäkla otrevligt och buffligt sätt framför kameran. Testo-attityd var ett bra ord. Och varför skulle dom dra den där jävla ”Tjalalalala” låten på valvakan igen? Skämmigt och fjantigt brölande bara.
Jag gillade det jag såg från KDs valvaka. ”Bira, bira, bira! BUSCH, BUSCH, BUSCH!” 😄 Mycket bättre!
Hahahah, här sitter ni stackars fittor alltså fortfarande och värdegrundsgråtrunkar åt det heeeemska som hände - denna småroliga icke-händelse som redan är glömd utanför den lilla kretsen av såååå bekymrade SD-röstare på Flashback (mestadels vänstertroll) som anser att detta skaaaaadar partiet. Nej, så fan heller. Påminn mig, hur många procent har SD ökat i stöd sedan det sprangs runt med järnrör på gatan och skreks efter babbar? Mer än tredubblade opinionssiffror, va? Och i detta val dessutom andra största parti bland invandrare. Sieg Heil ta mig fan, här får ni ännu en runda piss i ansiktet!
Därtill, en applåd till Rebecka. Lär av Trump och MAGA-högern - be ALDRIG om ursäkt för någonting, gå bara till motattack! Hugg, hugg, hugg! Eller slå med järnrör om ni så vill. Och lyssna definitivt inte på "concern trolls" som svamlar om hur skaaaadligt någonting ni gör är för partiet. Följ detta råd så är SD över 25% i nästa val.
Nä jag tror inte heller det påverkar stödet för SD. Det verkar bara vara de som röstar på andra partier som tror det.
Kolla på den supermegahemska kopplingen att 200 SD politiker "har koppling till nazism" som vänstern gick apeshit. Och folk i tråden som förklarar att nu kan de inte rösta SD. Men väljarna har tröttnat på att medierna varje gång ska bestämma vem som vinner valen!
Men det kommer inte kultureliten i Stockholm centrum att förstå. Vem bryr sig, de får leva i sin bubbla med champagne och räkmackor.
Det enda man måste tänka på är att inte visa sig korkad. Inte visa sig bufflig och korkad. Finns tillräckligt många sådana SDpolitiker som gjort bort sig.
Har det funnits medlemmar som har vurmat för nazister, dvs hyllat Hitler och andra nazister? Jag har aldrig hört något sådant. Det stämmer säkert in på någon, men jag tror knappast att det är någonting vanligt.
Va?
Det återkommer ju hela tiden att de har politiker som hyllar Hitler, Putin, sprider antisemitisk smörja, skriver på Nordfront och ryska VK. Det vill säga nazism med direkt koppling till NMR.
Oavsett hur Åkesson än påstår sig rensa sen 2012 är det ett faktum att detta kvarstår. Senaste granskningen visar nästan 80% för SD.
289 politiker i riksdagsvalet har gett uttryck för nazism eller rasism. 214 var på SDs vallistor.
Se spoiler.
Eftersom det trivialiserats lika friskt i den tråden och påståtts att det ligger 10 år bak i tiden har jag sammanställt ett gäng kopplat till enbart nazi och antisemitiska konspirationer (rasism uteslutet). Jag fick inte plats med fler,
Kan även tillägga att förstnämnda Lundin dömdes för hets mot folkgrupp för några dar sen. (FB) SD får råsop av Expressen 3 dagar före valet -22, antisemitism och rasideologi
Här är några till. SDs Kent Pettersson, förtroendevald i Kalmar.
Spred vidare antisemitiska konspirationsteorier på twitter från ett ryskt trollkonto om klassiska myten om Soros, nu kopplat till Zelensky.
2018 skrev han om om att" Annie Lööf, Ulf Kristersson och Stefan Löfven ”står på Soros lönelista”.
2019 spred andra SD-politiker samma smörja via Nya tiders artikel:
SDs Dan Bengtsson i Oskarshamns kommunfullmäktige samt ledamot i kommunens valnämnd och samhällsbyggnadsnämnd.
Han fick frågor och svarade via sms:
”En vacker dag kommer ni kanske också att vakna”.
SDs Gunilla Brandt Jonsson.
I kommunstyrelsen i Hedemora. SDs affischnamn inför valet 2018 och förstanamn i kommunal samt region.
Hon delade på fb via hatgruppen ”Stå upp för Sverige”.
Hon kan inte svara för hon ska upp tidigt för att jobba.
SDs Rolf Knuts. Satt i kommunstyrelsen fram till 2018, sen blev han SDs revisor i Älvdalen istället och ersättare i kommunfullmäktige.
Han delade konspirationsteorierna på fb direkt fr Nya tider.
Citat:
De får jättegärna gulla med Ungern för min del. Vad EU tycker om det bryr jag mig inte om, och Sverige får jättegärna gå ur den globalistiska/kultur-marxistiska organisationen. Ungern är ett land som står upp för sitt land och folk. Jag ser ingenting märkligt med det öht. Så vitt jag vet har där inte skett något massmord på människor som inte är ungrare. Om något sådant hade skett hade jag absolut tagit avstånd från landet helt och hållet. Men fram tills dess ser jag inte vad problemet är med ett folk som står upp för deras land och deras folk.
Massmord. Är det din toleransgräns har du problem.
Orban är samma skräp som nämnts och kör med konspirationer om judar.
Europarådet har tidigare larmat om brott mot mänskliga rättigheter i landet.
Ungern riskerar nu att få sitt EU-bidrag indraget för att de inte anses vara en fullvärdig demokrati enligt EU-parlamentets rapport.
De svenska EU-parlamentarikerna röstade för rapporten förutom Sverigedemokraterna och nån politisk vilde (fd Sverigedemokrat).
2021 påstod Åkesson, som tidigare vurmat för
Viktor Orbán, att ”Ungern är på väg i fel riktning” - att hans auktoritära regim inte är en förebild.
Det svänger som en jävla vindflöjel. Tidigare i år kunde han inte ta ställning ang Biden eller Putin. Ska det bli en kram till Putin också framledes?
Senast redigerad av develi 2022-09-18 kl. 04:39.
Upprörd? Tror du jag är upprörd eller?
Säger bara hur det är och det är att hon har 0 hjärnceller och syftade på att skämta om hell seger mitt på SDs valvaka, ett parti ingen verkar ens vilja ha att göra med pga just uttalande som dessa.
Du vill kanske att SD aldrig ska få inflytande? Det vill åtminstone jag och idioter som henne gör att det kommer dröja länge tills det kommer att hända.
Du gnäller som en ängslig kärring!
Obegripligt! När en ung tjej med gott hjärta råkar klanta sig lite, är det meningen att ni ska komma till hennes försvar! Inte hoppa på henne som om hon begått ett allvarligt brott.
Ynkryggar, ni förtjänar att ert hemland tas ifrån er! Och det kommer att hända, om ni inte börjar bete er som män. Landet brinner, och ni vill fokusera på vad en överförfriskad tjej råkar säga på en valvaka?
Fortsätt du att krypa för dem som ändå aldrig kommer att sluta hata er.