2022-09-17, 17:52
Medlem
Ghibellinos avatar
Kanske bör vi rent av bättra på Rebeckas bedrift lite.

Vad sägs om utropet "Helg (i) Finspång!" ?
Citera
2022-09-17, 18:27
Medlem
[quote=Ghibellino|81686647]Kanske bör vi rent av bättra på Rebeckas bedrift lite.
Vad sägs om utropet "Helg (i) Finspång!" ?

Jag hoppas verkligen att de inte lyckas sänka henne moraliskt!
Senast redigerad av Truefighter 2022-09-17 kl. 18:47.
Citera
2022-09-17, 19:17
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag hoppas verkligen att de inte lyckas sänka henne moraliskt!

Jag börjar få en känsla av att SD tröttnat på att lyda medierna och Expo varje gång det är nåt.

Rebecka är en större tillgång för partiet än Mattias Karlsson. Så det är nog lugnt.
Citera
2022-09-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
så varför ältar du en ickehändelse?
Vad ältar jag menar du? Du försvarar ju hennes idiotiska uttalande och försöker få det till att hon inte alls det syftade på hell seger
Citera
2022-09-17, 20:16
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olalelele
Vad ältar jag menar du? Du försvarar ju hennes idiotiska uttalande och försöker få det till att hon inte alls det syftade på hell seger

Jag tycker inte att du ska vara så upprörd. Det är hennes skånska dialekt som förvirrar många.

Intala bara dig själv att hon sa "helgväder", så känns det genast bättre.
Citera
2022-09-17, 20:34
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hell Seger som Rebecka ville provocera med, är ett uttryck som använts av extremister i decennier. Diskussionen frodas på alla möjliga plattformar och även i utländsk media.

Och dom tillräckligt korkade SD supportrarna som bortförklarar och försvarar detta, gör en björntjänst genom att hålla Rebecka ”Heeeilg Seger” Fallenkvist vrål i tv vid liv.

"Kamrat" är en politisk hälsningsfras som använts av de mest extrema och vedervärdiga regimerna i historien. Högern undviker denna hälsningfras som är politiskt förknippad med kommunismen. Det går alltså helt utmärkt att bedriva politisk verksamhet utan att hälsa på ett sätt som visar tillhörighet till några av de mest vidriga regimerna i historien. Politiker är ju inte i första hand kamrater utan mer eller mindre professionella människor med gemensam agenda, så uttrycket används ju endast som en politisk markör, precis som Hell seger skulle vara en sådan markör, om Rebecka hade sagt det. Nu sa hon inte ens det. Vänstern säger det hela tiden.
Citera
2022-09-17, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Jag tycker inte att du ska vara så upprörd. Det är hennes skånska dialekt som förvirrar många.

Intala bara dig själv att hon sa "helgväder", så känns det genast bättre.
Upprörd? Tror du jag är upprörd eller?
Säger bara hur det är och det är att hon har 0 hjärnceller och syftade på att skämta om hell seger mitt på SDs valvaka, ett parti ingen verkar ens vilja ha att göra med pga just uttalande som dessa.
Du vill kanske att SD aldrig ska få inflytande? Det vill åtminstone jag och idioter som henne gör att det kommer dröja länge tills det kommer att hända.
Citera
2022-09-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
"Kamrat" är en politisk hälsningsfras som använts av de mest extrema och vedervärdiga regimerna i historien. Högern undviker denna hälsningfras som är politiskt förknippad med kommunismen. Det går alltså helt utmärkt att bedriva politisk verksamhet utan att hälsa på ett sätt som visar tillhörighet till några av de mest vidriga regimerna i historien. Politiker är ju inte i första hand kamrater utan mer eller mindre professionella människor med gemensam agenda, så uttrycket används ju endast som en politisk markör, precis som Hell seger skulle vara en sådan markör, om Rebecka hade sagt det. Nu sa hon inte ens det. Vänstern säger det hela tiden.

Utan att gå in i detalj var ordet kamrat kommer ifrån och i vilka sammanhang det används. Kan vi väl ändå enas att ordet kamrat inte är lika laddat som Hell Seger?
Citera
2022-09-17, 21:27
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Utan att gå in i detalj var ordet kamrat kommer ifrån och i vilka sammanhang det används. Kan vi väl ändå enas att ordet kamrat inte är lika laddat som Hell Seger?

Ja det är ju delvis det som är min poäng. Kommunismen är inte lika laddad som nazismen. Den borde vara det men den är det inte, beroende på x antal orsaker. Hyckleriet kvarstår. Ordet "kamrat" är en politisk markör populariserad av kommunismen som folk inte ens reagerar på. Hade folk fortsatt med "Heil" efter 2a världskriget så hade det också normaliserats såklart och inte blivit tabu. Det intressanta är väl att det blir mer och mer tabu med nazist referenser över tiden, 70 år senare, istället för tvärtom. Det är inte en naturlig utveckling utan ett resultat av att det formats ett stort ideologiskt/religiöst byggblock över tid med nazismen som en central fiende av vänsteretablissemanget. Nietche skrev i sin tid att gud är död. Men i vår tid är det inte gud som dött utan satan, som ersatts av Hitler. Det är därför som Putin trollar vänster-väst-etablissemanget genom att köra deras egna retorik mot Ukraina och låtsas att han slåss mot just nazismen. Det går väl sådär dock.
Citera
2022-09-17, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olalelele
Och du vet detta hur?
Citera
2022-09-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Och du vet detta hur?
För en normalt fungerande hjärna kan förstå det väldigt enkelt, eller du tycker helg seger är en normal term att använda, mitt i en valvaka från ett parti med den negativa mediabevakningen som sd har?😂😂😂😂😂😂
Citera
2022-09-17, 22:22
Medlem
Hon hade surrat med sina rasistiska väninnor tidigare och nån/hon hade sagt hell seger. slip of the tongue i intervjun, men kommer faktiskt på sig själv ganska snabbt trots den uppenbart ganska höga promillehalten. Rasistisk flicka dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in