2022-09-17, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
...Rika människor vill helst inte beblanda sig med arbetarpatrask, så är det. Kapitalistsvin är vad det är helt enkelt.

Är själv absolut inte rik. Men vill inte heller beblanda mig med slöddret på Willys. Gamla hederliga arbetare har jag inget emot att umgås med, men det skräpet man hittar på Willys i min hemstad vill jag inte ta i med tång.
Citera
2022-09-17, 12:33
Medlem
JustZlatans avatar
Många rika är ganska snåla, det är därför det finns ett Lidl i Stocksund. Själv är jag en fattiglapp och handlar alltid på ICA.
Citera
2022-09-17, 12:45
Medlem
Det är samma visa varje gång jag ska handla på Willys. Jag kan inte själv åka till Willys, för då känner alla igen min lyxbil och den personliga nummerplåten. Det går inte att beställa hemleverans till residenset, för då blir man utskrattad av grannarna.

Jag måste beställa hemleverans till någon annan adress och sedan kan betjänten åka dit och göra en omlastning till en av våra bilar.

Samtliga sopor bränns naturligtvis i smyg så att inte någon annan kan se var vi har handlat.
Citera
2022-09-17, 13:08
Medlem
Ganska festligt egentligen om man tänker efter:
Det kommer smyga runt folk utanför affären strax innan stängning ikläd trenchcoat, hatt och mörka glasögon beredda att snabbt springa in och roffa åt sig lågprisvaror för att sen springa ut med fladdrande coat till sin äkta hälft som har lånat trädgårdsmästarens jobbarsuv (för att som det heter "behöver köra lite tunga stenar ikväll" ) med solskydden nere halvt dukandes bakom ratten. Sen kör de snabbt iväg till omlastningsplatsen där kidsen sitter i familjesuven och undrar vad som händer.. (här gäller det att skydda barnen från allmogen) varpå en förälder snabbt lastar om medans den andre håller utkik. Sen blir det ett snabbt "ses hemma älskning" när mannen kör hem lånebilen till trädgårdsmästaren för att byta till Lammon för att snabbt åka hem och öppna garaget till frun som åker rakt in när portarna är öppna .. osv...osv...osv)
Ja SOLSIDAN ni får gärna sno mitt manus och göra något coolt av det!
Citera
2022-09-17, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
https://www.svd.se/a/bgKqpl/nu-handl...-willys-i-smyg

Varför handlar de rika i lågprisaffärer just i smyg?

Varför kan inte de rika vara öppna med att de handlar i lågprisaffärer?
Det är väl därför rika har blivit rika🤪
Citera
2022-09-17, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det är visst i smyg. Det är till och med så att fattiga släktingar har börjat få inbjudningar till sina rika släktingar. Med inbjudan så slinker det ut att "när ni ändå är på väg så kan ni väl handla lite som vi kan ha, jag Swishar när ni är framme".

Rika människor vill helst inte beblanda sig med arbetarpatrask, så är det. Kapitalistsvin är vad det är helt enkelt.

Om detta skulle vara sant, så undrar jag huruvida dom swischade eller inte.
Det liksom står eller faller med det.
Citera
2022-09-17, 13:30
Medlem
Jafyfan va man skämms asså, kommer troligen bli skammen som svälter ihjäl en lixom..asså att blanda sig me patrasket på lidl o willys..näfan där går väl nog gränsen för dom flesta av oss asså😆
Citera
2022-09-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
https://www.svd.se/a/bgKqpl/nu-handl...-willys-i-smyg

Varför handlar de rika i lågprisaffärer just i smyg?

Varför kan inte de rika vara öppna med att de handlar i lågprisaffärer?
Typisk icke-krönika men järngänget på Flashback ska såklart fånga upp den och runka i klagocirkel 🙂
Citera
2022-09-17, 15:12
Medlem
Hur mkt billigare är det på Willys osv? Eller vilka butiker är lågpris? Har alltid handlat mat på ICA Maxi, kan inte tänka mig att det är så stor skillnad. Vill man köpa svenskt kött osv får man väl hosta upp lika mycket skulle jag tänka mig.
Citera
2022-09-17, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salva25g
Hur mkt billigare är det på Willys osv? Eller vilka butiker är lågpris? Har alltid handlat mat på ICA Maxi, kan inte tänka mig att det är så stor skillnad. Vill man köpa svenskt kött osv får man väl hosta upp lika mycket skulle jag tänka mig.
Nä, det skiljer inte så mycket. Maxi har mer att välja på och fler dyra varor också men köper man de vanliga eller ful-märkena (Eldorado eller ICA Basic) så är det ju sak samma.

Jag upplever liksom inte Willys som en lågprisbutik på det sättet, eftersom de har mat i de flesta prisklasser. De rika kan ju återkomma när de börjar handla inredning och presenter på Dollarstore istället för i sina flådiga shoppar på fina gatan.
Citera
2022-09-17, 16:57
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Dom får dra ned kepsen och ha lösskägg när dom glider in på Lidl. Ha Ha Ha
Varför det .
Lidl har exelent mat
Citera
2022-09-17, 17:08
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Idag är det nog billigare att inte frysa in saker dvs inte ha frysen igång...

Haha .. Ack så sant.. Snart vinter och då är det bara ha en låda med lock på balkongen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in