2022-09-17, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Handlar själ nästan uteslutande på Willys . Priserna är väl sådär men brukar snåla till det och kolla
veckans erbjudande och sedan nappa om det är något vettigt (vare sig man behöver eller ej) .

Brukar ALLTID nappa på benfria kotlettraden eller fläskytterfilé som WT säger , den VAR en tråkig detalj tills jag skaffa en Sous Vide. 3 timmar i 60 grader gör att det blir mört som oxfilé.. Jag svär.

Så billigt kött som kan ses som lite "sämre" går att få fantastisk med rätt teknik och utrustning.

Bra tips! Ja det går att köpa biligt kött och få det bra. T.ex.grytkött kan vara billigt, men är ju segt som helvete om man inte hanterar det rätt, men gör man ett långkok och kokar det länge nog så blir det riktigt bra eller om man har en tryckkokare.
Citera
2022-09-17, 09:40
Medlem
heffaheffas avatar
Jag har aldrig behövt att smyga med att jag gärna slinker in på Lidl och Aldi då o då…
Citera
2022-09-17, 09:41
Medlem
Det är inte de stora inkomsterna man blir rik på, det är de små utgifterna (fritt efter någon klok gubbe).

Nu ska jag ut och plocka svamp. Gratis förutom slitaget på skosulorna.
Citera
2022-09-17, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heffaheffa
Jag har aldrig behövt att smyga med att jag gärna slinker in på Lidl och Aldi då o då…
Finns Aldi i Sverige ??
Citera
2022-09-17, 09:44
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Bra tips! Ja det går att köpa biligt kött och få det bra. T.ex.grytkött kan vara billigt, men är ju segt som helvete om man inte hanterar det rätt, men gör man ett långkok och kokar det länge nog så blir det riktigt bra eller om man har en tryckkokare.

Absolut .. Brukar köpa högreven på Willys när den är nedsatt ( typ 60:-/kg) och sen jävlar gör jag en stor j-a gryta. Då har man och mumsa på i 3 dagar sen.

Fan nu vart jag ju sugen på en mustig höstgryta. Willys hade tex bra pris på lingongrova denna vecka 2st för 30:- .. Fan ett bröd valfri sort kostar ju 30-35:- idag.. Hade inget behov av brödet som nu nannar i frysen tills jag behöver det.
Citera
2022-09-17, 10:12
Medlem
Bankdosas avatar
Vem bryr sig om hur tjock plånboken är och var man handlar?
Jag skäms inte över att handla på Lidl. Där går man in för det billiga priset på dom flesta varor jämfört med konkurrenterna. Men sen har dom ju även spännande temaveckor och relativt billiga och bra verktyg för hemmafixare.
Citera
2022-09-17, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
https://www.svd.se/a/bgKqpl/nu-handl...-willys-i-smyg

Varför handlar de rika i lågprisaffärer just i smyg?

Varför kan inte de rika vara öppna med att de handlar i lågprisaffärer?

Well, jag vet inte. Många i hus erfar nu ett femdubblat elpris. Vinterns energiräkningar kan komma att kosta typ 20 papp per månad (mot kanske 4 tidigare). Folk försöker rädda boendet. Det är nog många som föredragit Ica pga att Lidl butiker är trånga och sortimentet sisådär. Att man inte heller vill vara där invandrare med mycket främmande beteende befinner sig gör att många undvikit Lidl. Vi i lgh kan nog inte föreställa hur svårt det är att ha hus nu. Att under loppet av några veckor plötsligt inse att man kanske inte klarar utgifterna. De hoppas så klart att energikriget är temporärt och försöker hålla ut. Rot-jobb skjuts upp osv., Lidl är vinnare. Det är nog fler och fler som börjar handla på Lidl. Ganska snabbt inser man sin nya ekonomiska situation och skäms inte över den. Tror journalisten tar i lite.
Citera
2022-09-17, 10:29
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Absolut .. Brukar köpa högreven på Willys när den är nedsatt ( typ 60:-/kg) och sen jävlar gör jag en stor j-a gryta. Då har man och mumsa på i 3 dagar sen.

Fan nu vart jag ju sugen på en mustig höstgryta. Willys hade tex bra pris på lingongrova denna vecka 2st för 30:- .. Fan ett bröd valfri sort kostar ju 30-35:- idag.. Hade inget behov av brödet som nu nannar i frysen tills jag behöver det.
Idag är det nog billigare att inte frysa in saker dvs inte ha frysen igång...
Citera
2022-09-17, 10:32
Medlem
TheJackets avatar
Rätt åt dom. Människor som handlar dyrt bara för att det är dyrt är så jävla efterblivna.

När det kommer till livsmedel i Sverige så är det verkligen inte alltid "dyrt = bäst".

Påminner mig om en gammal tjejkompis ex. som chillande hemma i pyjamasbyxor för 1000 spänn & vita t-shirtar för 500kr.

Riktiga män köper ett 3-pack vita t-shirtar för 50kr på Dollarstore och pyjamasbyxor på typ Ullared för 50kr
Citera
2022-09-17, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Idag är det nog billigare att inte frysa in saker dvs inte ha frysen igång...

Fast det går nästan inte att klara sig utan att ha en frys igång.
Det kräver en hel del planering och matlagning och inköp nästan dagligen.
Att handla ofta kostar också en hel del.

Tror nog frysen och stora inköp per gång ändå är bättre.
Citera
2022-09-17, 10:45
Medlem
Relevant låt: https://www.youtube.com/watch?v=mWv9exCJL3Q

Är en generellt sett inte så slössam person, så håller mig fortfarande till min närmsta större butik vilket råkar vara en Willys. Får kanske traska förbi en lidl snart . Brukar åka dit någon gång per år för skojs skull för att titta på alla varor jag aldrig sett innan
Citera
2022-09-17, 10:48
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Fast det går nästan inte att klara sig utan att ha en frys igång.
Det kräver en hel del planering och matlagning och inköp nästan dagligen.
Att handla ofta kostar också en hel del.

Tror nog frysen och stora inköp per gång ändå är bättre.
Tror tvärtom att handla ofta det man precis behöver (utöver torrvaror) gör att allt faktiskt äts upp. Naturligtvis handlar man det som är på sk extrapris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in